Gardajärvi 31.3-9.4 - Kimppakivaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gardajärvi 31.3-9.4 - Kimppakivaa

Kirjoittaja Han San » 20 Tammi 2012, 11:12

Näin siinä kävi Pyörä vaihtui GT Opeliin :baaa: ja kun kevät tulossa alkoi uuden metsästys. Elä ilman Busaa ei ole elämää, näin se vain on. :respekt:
Olisiko jokin toinen vaihtoehto, kysyi kaveri, vastasin että jos kunnon pyörän haluu on se ainoa oikea juuri ja vain Busa :turbobusa: . Sen verran on tullut kokeiltua pyöriä, että voi huoletta todeta sen olevan ehdoton ykkönen :p��sein��n: . Kömpelyydenstä en tiedä, aina on kääntynyt mutkassa kuin mutkassa jos ei muuten niin kaasulla avittaen. Ja sitten pyörän ostoon. kevättä kaikille :goodboy:

Kirjoittaja Han San » 04 Elo 2011, 01:03

Penkit tehty suomessa pohjat tilattu jenkeistä, huutokaupasta 200 euroa

Kauan kesti ennenkuin sai nuo haluamat kuvat pyörään, kiitos Anni. Saatiin jenkeistä huutamalla, ja parissa viikossa oli kuviot selvät ja penkit työn alla. Niissä ei kauaa mennyt ja nyt persettä kihelmöi istua niiden päällä kun mielestäni aivan huippu luokkaa.....

Kirjoittaja Han San » 14 Touko 2009, 17:21

hmmm......kaikkea ei aina kannata sanoa ääneen.. :cool:

Kirjoittaja 75-1229438028 » 13 Touko 2009, 19:05

Pakko heittää tohon hempeilyyn " Eihän oo mukavampaa kuin mamman kaa kaksistaan Gardaa ympäri.." :D ..kyllä Busalla ja hyvässä kundiporukassa Alppiteillä viikon verran hurjastelua kaiken muun voittaa.... :thumbup: ..Gardalla turruuttaessa hissukseen menee Busa hukkaan.. :skootteri: ..vaimo käy välillä mielessä toruvine sormineen kun tsiigaa italialaisia bella donnia kurvailun ohessa.. :D

Kirjoittaja Han San » 12 Touko 2009, 18:40

Tässä hiukan kuva materiaalia jos kiinnostaa vielä sivuilla seikkailla, aina kuitenkin uutta ja kivaa löytyy. Sitten suunnitteilla syksyllä Nizzan suuntaan ja tietenkin jos innostuneita mukaan, niin postia vain tulemaan, Vaimot lähtee mukaan tälläkertaa

Kirjoittaja Han San » 17 Huhti 2009, 23:28

Niin ne Garda kierrokset sitten loppuivat ja oli suunniteltava matkaa Milanoon Malpensan lentokentälle taukoineen autogrillillä
, jossa Pete jo nappaa tomtomiin Monacon koordinaatit ja matkaa kertyinki 347km jotenk lyhykäisyydessään vaimot koneeseen ja mopot lentoon......

Meni muuten muutama sata kilometriä, ennenkuin pääsi siihen totuttuun ajorytmiin....karskeat miehet ajoivat nopeilla vehkeillä vaimot ajatuksissaan.....Eihän ole mukavampaa kuin kierrellä esim....Gardaa vaimo takana....se kertoo aina siitä, että tätä on kiva tehdä yhdessä ja menot hyväksytään kavereiden kanssa kunhan muistaa lisätä ton mopon syyksi kokoontua.... tässähän tuota esitellään maisemaa koko komeudessaan muutaman kerran....mutta jatketaan matkaa kun on taas taitettava jotta päästään perille, Gardaa suosittelen erittäin paljon ja toiseksi jos ei jaksa istua perässä niin Finnairilla pääsee edullisesti




Edited By Han San on 1240000645

Kirjoittaja Han San » 16 Huhti 2009, 23:54

No Nyt kun oli vaimot ruokittu, juotettu... oli vuoro esitellä Gardajärvi, olihan tuo video jossain ollut mutta uusille heti tiedoksi, että reissulla näitä pätkiä riittää, Näissä muuten pete oli aika haka työntään >200 päälle täällä tunnelissa ja vielä 2 päällä

ja kuten kuvasta näkyy aina joku jopa pienellä autolla työntää meidän isojen ohi!!

kuten kuvanauhalta näkyy


ja tähän vielä kuva Gardan reitistä

Sen verran on tänään tullut ns lunta tupaa, että aika painua nukkumaa. Meinaan työt alkoi aamulla ja ilta meni sukellus hommissa, jotenka poikki ollaan kokolailla, siitä johtuen tarinat jatkuu huomenna....et sillai!!!!




Edited By Han San on 1239978958

Kirjoittaja Han San » 15 Huhti 2009, 08:33

Perillehän tuota saavuttiin suht kivuttomasti ainoa ongelma mitä matkalla kohdattiin oli Peten pyörän pätkiminen 180km/h nopeudessa, siitä Pete voikin itse kertoa lisää tässä mutta perille päästiin noin klo 16 pintaan Innsbruckista, matka kestikin oletettua pitempään juuri noiden alppiteiden kiemuroiden johdosta, nopeudet kun pysyivät tuolla alle 200km/h. Eipä tuota ehtinyt paljon Hotellissa lepäillä kun suunta kohti Milanon kenttää alkoi.

Vaimot haettiin Milanon lentokentältä 168km Gardalle siivu ja suunnattiin takaisin taukojen kera ja pientä poseerausta noin 26 asteen helteessä olihan tuota huomioitava että huolto pelaisi jatkossakin... ...

Mutta vaatihan se veronsa meiltäkin sitä sitten kierreltiin vähän joka...kaupassa, mutta rehellisesti sanottuna, kyllä kannatti... vaimot tyytyväisiä ja vielä totesivat jossain vaiheessa, että onpa kiva reissu.....sehän merkitsee suomeksi, että näitä tehdään jatkossakin " toistaiseksi" pieni pelivara......mutta jatketaan tästä....




Edited By Han San on 1239774300

Kirjoittaja Han San » 14 Huhti 2009, 09:20

Pitkää reissua kun painettiin oli Petellä aikaa myös heittää pieni Taukojumppa tyyliin kaikkiyheskoos. Leipzigin kohdalla. Samalla totesimme että TOMTOM kelaa nopeutta 213km/h, johon se pysähtyy, onko rajotin siinäkin päällä, vai? Tietääkö joku?? Saavuttuamme Hotelliin Innsbruckin puolella oli maisemat aivan päätä huimaavat Hotellin ikkunasta katsottuna Vaikka jo saapuessamme rajalle tiesimme mitä tulevan piti.Vuoria jokapuolella ja lunta

Niin ja pakkohan nuo näkymät on laittaa tuosta hotellin hissistä, oli muuten aika hulppeat, kuten varmaan toteat itsekkin tästä pätkästä




Edited By Han San on 1239731524

Kirjoittaja Han San » 13 Huhti 2009, 20:07

Nyt kun kotosalla niin..

Kartalta katsottuna miltä se reitti näytti.

Monacossa seikkaillessamme tietenkin F1 kuului seurantaamme, joita tässä seuraamme, suurella innolla, kuinka kisassa käy tässä tapauksessa voittaja on helppo veikata. :thumbup:




Edited By Han San on 1239652442

Kirjoittaja Han San » 11 Huhti 2009, 23:43

Kirjoittaja Han San » 11 Huhti 2009, 21:44

Kauniit oli maisemat, mutta hankala oli päästä tuonne alas rantakadulle, kahville.

Tältä tuo koko komeus näytti korkeuksista


Fiiliksiä ennen saapumista Monacoon

Täältä näitä reissu pätkiä pulpahtaa, ajan kanssa......fiilistelyä....




Edited By Han San on 1239475886

Kirjoittaja Han San » 11 Huhti 2009, 01:53

kalle kirjoitti:Oliko yhtään ns. "läheltä piti" tilannetta matkan varrella?
Tosin.... niistähän ollaan yleensä hiljaa, ettei mene "portit kiinni" kotona seuraavaa reissua ajatellen...:)

Hmmm....vaaratilanteita aina lähellä kun nopeudet kovia...kysymyksessä vain muutaman 1-2 sekunnin arvio virhe....se riittää

Saksan teillä kun vauhti 300km/h enemmänkin....edessä näkyy hitaampia kulkijoita (silloin aina)...sitä tuuppaa täysillä imuun ja yrittää pitkillä ilmoittaa tulostaan...niin eipä nuo aina siirry sivuun jotta pääsisi sujuvasti ohi, jotenka kaasun löystöä ja nopeus 250km/h hetken siinä (vaaratilanne) imussa ja kun rako aukeaa niin kaikki peliin mitä löytyy ja sinne >300km/h nopeudet takaisin(vaaralilanne). Toivoen ettei tuo edessä ajava korjaa takaisin eteen.

Fiilis siitä kun luukuttaa toisen perässä 230-250km/h ja odottaa oikeaa reikää johon ampua, on uskomaton...Kroppa täynnä sähköä kun hanat aukeaa ja tuntee kuinka Busa lähtee todella rajuun vetoon. Noissa nopeuksissa vielä potkua piisaa aivan mielettömän kiitettävästi kiihdytykseen.........Fiilis matkan alussa

mutta mitä sitten.....kotimatkalla (takana jo 3000km) kävi mielessä, että pitäisikö sittenkin asentaa tuo turbo tähän mopoon.....

kun mittarissa 240km/h ja Musta BMW X5 roikkuu perseessä....jäihan tuo kuin kalliolle, mutta olisihan se fiilis ollut hieno jos olisi voinut siitä ampua keulapystyssä päälle 3 markan.....

Olisi varmaan BMW kuskin sukat kääntyneet kohti jarrupoljinta....... :mosh:

Näillä ajatuksilla ja ajotavoilla on aina vaaratilanteita liikenteessä......jotenka, muistisääntönä onkin jos ajat kovaa niin vedä täysillä...

Sakoilta säästyttiin kun PetriK tutki liikenteen/liikenne merkit tarkemmin kuin minä, se myös osaksi selittää ajotyylimme, mielummin perässä ajaen kuin junalla Gardalle ja kotiin.... et silla...nyt myssy vinoon ja turboa miettimään :pääseinään:




Edited By Han San on 1239541279

Kirjoittaja PetriK » 09 Huhti 2009, 23:26

kalle kirjoitti:Oliko yhtään ns. "läheltä piti" tilannetta matkan varrella?

Tosin.... niistähän ollaan yleensä hiljaa, ettei mene "portit kiinni" kotona seuraavaa reissua ajatellen...:)

Oikeastaan matkanteko sujui hienosti ilman isompia ongelmia, pois lukien ne muutamat kameran välähdykset kun TomTom tippui säännöllisesti pois päältä. Muuten hyvä laite, mutta ei kovinkaan luotettava ääniohjauksen toimivuudeltaan. Tuon äänen tippumisen lisäksi esim. boottauksen jälkeen se oppi boottaamaan itsekseen joka resetoi mittarit. Lisäksi mihinkään kenttäajoihin se ei toimi kun huippunopeuden loggaus näyttää ihan liian vähän (tai sitten K9 bussin mittarivirhe on lähes 50% isommilla nopeuksilla). Garmin sen sijaan on näyttänyt isommatkin nopeudet kohtuullisen oikein.

Läheltäpiti tilanteita ei juurikaan ollut - yksi puolalainen auto tuli kerran vähän yllättäen eteen saksan moottoritiellä ja sai vähän äänimerkkiä, mutta vauhtia ei silloin ollut kuin joku 160-180km/t joten ei oikeastaan tullut edes kiire - ainoastaan eniten harmitti kun hyvä suora meni hukkaan. Puolalaisia osasi onneksi varoa jo etukäteenkin. Tosin meikäläisen ajotapa on ehkä yliennakoiva moneen tilanteeseen joka toisaalta letkassa (ja pariajossakin) näkyy toistuvina kiihdytyksinä ja jarrutuksina tuon liikenteen jatkuvan ennakoinnin takia. Jollekin perässä ajajalle tuo sopii (kiitos hannulle kärsivällisyydestä), joitakin tuo taas saattaisi ärsyttää.

Ryhmäajosta puhuttiin vasta matkan viimemetreillä. Esim. siitä miten edellä ajava voi tehdä tilaa jonoon siirtymällä ulommalta kaistalta vasemmalta sisemmän kaistan oikealle. Tuon ryhmäajon analysoinnin olisi voinut tehdä jo aiemminkin niin homma olisi ollut vieläkin sujuvampaa.

Hannun tyyli ajaa on ehkä meikäläistä paljon agressiivisempi. Aika nopeasti opittiin että meikäläinen ennakoivampana ajaa keulalla ja hannu perässä. Tällä tavoin kahden pyörän "ryhmä" pysyi paremmin kasassa ja silti antoi Hannullekin aina välillä mahdollisuuden kokeilla omia juttujaan.

Muutaman kerran tuli äkkinäisempiä ajolinjan korjauksia isommissa vauhdeissa kun unohdin lukea GPS:stä miten tie jatkuu eteenpäin ja kurvi olikin oletettua jyrkempi. Parin ajolinjan korjauksen jälkeen kurvit tuli ajettua liiankin pystyssä - osittain siksi että K9:n kanssa ei vielä ole hattu tuntumaa radalta. Kaikenkaikkiaan itselle isommat nopeudet olivat jatkuvaa eteenpäin katsomista että tie on vapaa ja GPS:n lukemista niin että mihin tie kaartuu ja kuinka jyrkästi. Kun mittari on lähellä 300km/t niin kenttäajoista oppineena jarrutus on parasta suorittaa suoran päässä ennen kurviin siirtymistä. Muutenkin siitä GPS:stä on on kyllä iso apu kun vauhdit alkavat olemaan 220-240 ja ylitse ihan tien mutkien lukemisessa. Tämä varsinkin silloin kun haetaan pohjia mittariin niin GPS:n avullahan sitä ajettiin.

Eniten vyöruusuilta tuli palautetta lanesplittingistä kaupungissa silloin kun ajettiin kaksi päällä. Tuolloin noudatettiin kyllä ihan paikallista Italialaista ajotapaa, mutta se on ehkä aika outoa ja rohkeaa pohjoismaalaisille. Muuten kotona ollaan hyvinkin sallivia ja ymmärtäväisiä tämän edellistä kuitenkin turvallisemman ja normaalimman harrastuksen suhteen. Tuonkin palautteen olisi voinut välttää puhumalla etukäteen paikallisesta ajokulttuurista illallisen aikana.

Eniten palautetta tuli siitä että Milanossa ei tullut käytyä vaikka oli vain muutaman kymmenen kilometrin päässä lentokentältä. Tuossa olisi auttanut parempi seuraanvan päivän reitin suunnittelu yhdessä illallisen aikana - nyt ehkä puhuttiin suunnitelmista turhan ylimalkaisesti joten odotustasot jäivät ehkä erilaisiksi.

Jos jotain pitäisi oppia niin sekä ajajien kesken että koko porukan kesken pitäisi vielä enemmän illallisen aikana analysoida ajopäivää ja erityisesti suunnitella seuraavaa. Sitä ei varmaan koskaan voi tehdä liikaa yhteisen näkemyksen löytämiseksi.




Edited By PetriK on 1239308995

Kirjoittaja jarim » 09 Huhti 2009, 22:37

Mukava ominaisuus tuo geotagging noissa uusissa Nokialaisissa (kyllä, tämä oli mainos). :p

Ylös