Varashälytin k8???...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Varashälytin k8???...

Kirjoittaja Nesmit » 25 Maalis 2010, 20:34

Jummi jammi, oikeen viä DELUXE malli :D

Tänk juu

Kirjoittaja RHead » 25 Maalis 2010, 20:30

Esim . Tuolta?

Kirjoittaja Nesmit » 25 Maalis 2010, 20:26

Mistäköhän mahtaisi löytyä GEN2 johtokaavio...?
Pitäisi pläjäyttää toi Spyball kiinni.

Kun laitto kuukkeliin hakusanaks "hayabusa wiring diagram" niin ei löytynyt kun jotain "jarim :: Hayabusa ECU flash" tuloksia :D
Tosin vasta 5. sivulta...

Kirjoittaja Mrk » 18 Elo 2009, 00:42

Pääyksikkö menee kätevästi ecun päälle, antennimokkulan tuuppasin akkun päälle ja proximityn takasatulan alle niin onpi kätevämpi säätää herkkyyttä.

Kirjoittaja Timba » 17 Elo 2009, 20:33

Antennimokkula taka ja proxysensori etusatulan alle ja takakatteen takaosasta löytyy johtosarjalle paikka, takavilkkujen johdot "yhteisliittimestä" irti ja scorpion johtosarja väliin.

Kuva
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Tässä vielä toinen kuva, jos niistä nyt mitään selvää ottaa?
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html

Toivottavasti jotain apua.




Edited By Timba on 1250539521

Kirjoittaja 74-1238132897 » 17 Elo 2009, 18:29

Scorpio i900 odottelee tuossa pöydällä asennusta.
Mihin olette sijoittaneet itse yksikön ja entäpä tuo antennimokkula ja proximitysensori? Ja mistä löytyy liitin johon tuo Suzukiin tarkoitettu johtosarja tökätään kiinni?

Kirjoittaja 80-1246877871 » 21 Heinä 2009, 00:04

Bungler kirjoitti:Joo ite päädyin kuitenkin loppuviimeksi ihan valmistajan omaan tarjoamaan hälytimeen.

Kelkkeille tuli hintaa kaikenkaikkiaan 188€ ja asennus on no enemmän kuin helppoa, bluki kiinni ja se on siinä tai ainakin näin myyjä kehu, sitten en tiedä mikä todellisuus on kun vehkeen saan kouraan ja olen siinä kaljanikanssa ihmettelemässä että miten se nytten menikään :D

Onko tuosta häläristä missään lisätietoja? Tuntuu olevan paikallisellekin kauppiaalle mahdoton tehtävä selvittää. Olisi mukava vaihtoehto jos menee vähällä vaivalle pyörän johtoihin kiinni, mutta olisi kiva tietää mitä on mahdollisesti ostamassa...

Kirjoittaja rKol03 » 05 Touko 2009, 08:52

Tyhmä kysymys ehkä, mutta miten toimii pressun kanssa? Jos esim tuuli heiluttaa yms...

Kirjoittaja PetriK » 27 Huhti 2009, 21:33

Reagoi myös tärinään - mutta vielä parempi ominaisuus on se, että hälytin tunnistaa ultraäänellä sen jos joku tulee 1m lähemmäs pyörää. Esim reissussa uskalsi jättää repun pyörään kiinni koska jos joku tuli lähelle ensi hälytin antaa muutaman varoituspiippauksen ja jos silloin ei tajua mennä kauemmas niin alkaa isompiääninen hälytys. Ja jos hälytys alkaa niin taskussa alkaa piippaamaan ja värisemään. Jos pyörä tärähtää niin silloinhan on jo myöhäistä...

Tottakai saat pois päältä painamalla napista jos haluat, mutta tärkeämpää on se että ei tarvitse muistaa vaan menee itsestään pois päältä kun kävelet pyörän lähelle ja aktivoituu kun kävelet noin 3-5m päähän pyörästä. Jos laivalla ei halua muistaa tuota napin painallusta niin riittää että jättää etäyksikön satulan alle jolloin hälytin ei mene päälle. Näin tein menomatkalla. Paluumatkalla painoin napista pois päältä.

Kirjoittaja BussiJussi » 27 Huhti 2009, 19:37

En JAKSANUT alkaa selaamaan manuskaa, joten pikku kysely... Aktivoituu automaattisesti?, onko "tärinä" anturi, eli miten toimii esim. laivalla??? Eli JOS tärinään reagoi, saako kytkettyä laivamatkaksi pois päältä....?

Kirjoittaja PetriK » 26 Huhti 2009, 21:19

Scorpion asennuksesta löytyi kaksi huomionarvoista asiaa jotka kannattaa pitää mielessä asennettaessa:

1) Vastaanotinyksikkö joka tunnistaa että pyörän omistaja on lähellä kannattaa asentaa satulan alle. Jos sen laittaa toiseen takaposkeen tunnistaminen pyörän toiselle puolelle aiheuttaa välillä turhan hälytyksen. Kun on satulan alla (siinä poikittaisessa raudassa etusatulan takana) niin tunnistaa hienosti noin metrin päästä missä tahansa pyörän lähellä.
2) Vakiojohtosarjassa oleva liitin joka laitetaan kiinni suzukin omaan johtosarjaan on noin 1mm liian pitkä lukituksen osalta. Tämä saattaa aiheuttaa tärinässä käyntihäiriöitä, joten liitin kannattaa vetää kiinni nipparilla.

Muuten kyllä Scorpio i900 hälytin on ollut todella miellyttävä tuttavuus. Nappeja ei tarvitse painella aktivoimiseksi tai hälyttimen laittamiseksi pois päältä - ja varsinkin tuo että se tunnistaa ultraäänen avulla jos joku tulee "liian lähelle" pyörää ja varoittaa ystävällisesti siirtymään kauemmas on erinomainen ominaisuus - ja aiheutti meikäläiselle monta hymyä kun ihmiset ystävällisesti esim kävivät tutkimaan auki jätettyä tankkilaukkua monacossa. Lisäksi etähälytin joka toimii satojen metrien päällä auttoi siihen että Euroopan reissulla pystyi hyvillä mielin jättämään pyörän hotellin pihalle tietäen että pöydällä alkaa piippaamaan jos joku aikoo luvatta mennä liian lähelle mopoa.

Tässä alla tuosta liittimestä joka kannattaa siis kiinnittää nipparilla. Muutenhan asennus on sellainen että yhtään johtosarjan johtoa ei tarvitse katkaista vaan ainoastaan liittimet kiinni ja hälytin tukevasti kiinni pyörään

Kuva

Kirjoittaja 66-1207654264 » 19 Maalis 2009, 01:00

Joo ite päädyin kuitenkin loppuviimeksi ihan valmistajan omaan tarjoamaan hälytimeen.

Kelkkeille tuli hintaa kaikenkaikkiaan 188€ ja asennus on no enemmän kuin helppoa, bluki kiinni ja se on siinä tai ainakin näin myyjä kehu, sitten en tiedä mikä todellisuus on kun vehkeen saan kouraan ja olen siinä kaljanikanssa ihmettelemässä että miten se nytten menikään :D




Edited By Bungler on 1237417237

Kirjoittaja 72-1213289984 » 14 Maalis 2009, 01:47

Itselläni on tuo halvempi Scorpion i600 malli kun tykkään painella nappuloita :;):

Siitä oli jokin tarjous viime keväänä ja silloin sen hankin. Täytyy sanoa että laite on todella hyvä. Aiheuttaa vaan kaameeta stressiä kun täytyy välillä aina katsoa onko yhteys hälyttimeen/pyörään edelleen päällä. Ja voi sitä adrenaliinin määrää kun tuo kake alkaa huutamaan kotona. Sillon mennään ja kovaa.

Tuo lähialuetutka on myös hyvä lisä. Aluetta voi säätää tarpeen mukaan laajemmaksi. Alkaa vaan aika helposti varotukset piippailemaan kun yrittää viereisestä parkkiruudusta nousta autosta tms.

Toimii mulla ainakin parkkikselta yhden matalan talon ja seinien läpi ihan hyvin. Ulkona sain tuolle bussissa istuessani toimintasäteeksi noin 2,5 km. :thumbup:

Hälytyksen ääni on kerrankin riittävä (ihan helvetillinen). Ja asennus todella helppo ja nopea (johtosarjalla). :kippis:

Kirjoittaja PetriK » 13 Maalis 2009, 22:21

Mrk kirjoitti:Mitäs toi tuli kaikkiaan maksamaan loppupeleissä? Tullia ei mennyt?

Noissa USA:n tuontitavaroissa hinta on yleensä aika tarkalleen sama Euroina kuin mitä näyttävät hintaa dollareina. Fedxe tai muu vastaava kuljetuspalvelu hoitaa tullauksen ja verot jotka näkyvät loppulaskulla.

Tilasin toisen kaukosäätimen ja immobilizerin jolloin hinta nousi, mutta pelkällä bussin omalla asennuskaapelilla ja proximity sensorilla hinta on noin 400-450.

Tuota immobilizeria ei oikeastaan tarvita kun bussissa on itsessään sellainen.




Edited By PetriK on 1236975718

Kirjoittaja Mrk » 13 Maalis 2009, 20:52

Mitäs toi tuli kaikkiaan maksamaan loppupeleissä? Tullia ei mennyt?

Ylös