VAROITUS Saksan lamppuloista....! - ...tulipalon vaara....

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: VAROITUS Saksan lamppuloista....! - ...tulipalon vaara....

Kirjoittaja Agostini » 30 Touko 2005, 09:19

Kyllä töi ööminlaki on tuttuu....kosketuksen puute sen polttikin,mutta aika jännä oli ton lampun lopullinen ulkomuoto kun sen sit vaihdoin uuteen....sen toinen 'johdin' siinä lampussa oli palanut olemattomiin,eli se kosketushärö ei ollu liittimessä mopossa vaan siinä itse lampussa....jossa se sit pääsi ilmeisesti kipinöimään huonon kosketuksen vuoksi ja lämpeni = sulatti muovia....näin..

:unclesam:

Kirjoittaja Esabusa » 29 Touko 2005, 23:49

Jardze kirjoitti:Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi :D Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta :arskat:
Jees, eli vastuksen tulee kasvaa todella paljon jotta muovi rupee sulamaan. Eikös se niin ole, että vastuksen kasvaessa tehonhäviö tms lämpöhävikkikin kasvaa. Toisaalta onhan ns.työvalot polttaneet piloille heijastinpintoja umpioissa monessakin koslassa, muttei sentään liittimiä.

12 vee systeemeissä ei luulisi virran/jännitteen/resistanssin kasvavan niin suureksi, että alkaisi muovia sulattamaan ....... oikealla piuhoituksella. Autoissa ollut vaikka millaiset viritykset muttei tuollaista ole koskaan päässyt syntymään ...... noh mistäs minä mittään tiedä ...... kunhan luulen vaan.

Noh mutta onhan näitä säästösyitä joka fapriikissa miksei siis Sukisukillakin.

Tämä tästä osaltani. :tyhmamina:

Kirjoittaja purzzi » 29 Touko 2005, 21:52

Jaa en tiedä sit...12v 55w lampun speksit,eli samat ku originellissä...
Alkuperäiset piuhat on kyllä todella heräte johtoja... :thumndown ja siks juuri tilasin ko.spekseillä nuo lamput...no enivei, pinna palo,valot palaa ja pyörä Ei palanu :laugh:

Kirjoittaja 74-1085495998 » 29 Touko 2005, 18:49

Jos lampun teho kasvaa, myös sen tarvitsema virta kasvaa. Koska virta johtimessa kasvaa, kasvaa myöskin resistanssi, siksi ymmärtääkseni johtimen poikkipinta-alaa pitää kasvattaa ??? Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi :D Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta :arskat:

Kirjoittaja Sepe » 29 Touko 2005, 17:49

böltsi kirjoitti:elikkä siis umpion sisällä oleva lämpö :smoking: :smoking: :smoking:
Siihen ei auta paksumpi johto. :cool: Täytyis laitaa lämmön eristys sukkaa johtojen päälle. :thumbup:

Kirjoittaja böltsi » 29 Touko 2005, 17:41

elikkä siis umpion sisällä oleva lämpö :smoking: :smoking: :smoking:

Kirjoittaja böltsi » 29 Touko 2005, 17:39

lämpövaikutus on paljon suurempi kuin tavallisiila böltseillä :smoking:

Kirjoittaja Sepe » 29 Touko 2005, 17:30

Agostini kirjoitti:...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä.... :arskat:
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä)..... :smoking:

:unclesam:
Ei aidot xenonit tarvi paksumpia johtoja. Niiden tehot on pienemmät eli 35W.

Kirjoittaja Agostini » 29 Touko 2005, 17:18

...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä.... :arskat:
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä)..... :smoking:

:unclesam:

Kirjoittaja Esabusa » 29 Touko 2005, 13:28

Eikös se Jokke näistä jo varoitellutkin, eli paksummat pihat peliin ..... kunhan vaan itekin ehtis.

Kirjoittaja purzzi » 29 Touko 2005, 11:22

Juu,perjantaina lopetti sit lyhyt valo pelaamisen...luulin et se oli palanu...lamppu pois ja mitä v###ua... lanka ehjä, mut kanta snadisti sulanut... :thumndown
...noh lähtipä se sininen lamppu maatakiertävälle radalle ja normi lamppu tilalle...nyt pelaa,mut oli kyllä V-käyrä aika tapissa... :angry:

ps.on se lamppu tallessa ja MYYTÄVÄNÄ jos joku haluu ostaa :mosh:

Kirjoittaja purzzi » 26 Touko 2005, 07:49

Off topicin...mut näistä sinisistä lampuista kuiteskii...ni sillä sinisellä pitkällä pimeellä ajaessa ei kyllä tee hevon #####aan :thumndown

Kirjoittaja janir1979 » 25 Touko 2005, 23:24

Niissä näyttää olevan vikaa... itelläkin hajos uusi takuuseen tullu poltin... ensimmäistä sinistä koitin sovitella paikalleen mut oli niinpaljon kosketushäikkää etten sit laittanu ???
orkkis takas paikalleen, sakemanni siis otti vaan rahat välistä :angry:

Kirjoittaja Agostini » 25 Touko 2005, 18:49

...lyhyempi... :p

:unclesam:

Kirjoittaja purzzi » 25 Touko 2005, 18:04

Pitkä vai lyhyt-valo?

Ylös