Kirjoittaja 77-1115888951 » 08 Huhti 2006, 19:34
No niin. Tähän projektiin tein sitten talven aikana niin, että tuon switzerin pakopuolta ite sorvilla ja jyrsimellä avartelin yhden turbo-tietäjän ohjeen mukaan. YLLÄTTÄEN homma onnistui melko lailla niin kuin oli tarkoituskin.
Nyt ekan testin perusteella kone vetää paljon reippaammin ylös asti ja enää ei pysy keula sitäkään vähää maassa kuin ennen. Voisi siis tyhmänä arvailla, että tuossa muutoksessa kävi niin, että pakopuolta avaamalla pakopaineet pienenivät ja ylärekisteri siksi reipastui ilman ahtojen lisäystä? Ei puhalleta enää niin lujaa ilmaa umpiseen pulloon. Luuletteko, että pähkäilyssä on järkeä?
Seuraavaksi tietenkin pannaan ahtoja lisää kun kerran on lämpökuormaa vähemmän... Sitten ostetaan uusia mäntiä hajonneiden tilalle kun arvailu olikin väärä:)
[color=#000000]No niin. Tähän projektiin tein sitten talven aikana niin, että tuon switzerin pakopuolta ite sorvilla ja jyrsimellä avartelin yhden turbo-tietäjän ohjeen mukaan. YLLÄTTÄEN homma onnistui melko lailla niin kuin oli tarkoituskin.
Nyt ekan testin perusteella kone vetää paljon reippaammin ylös asti ja enää ei pysy keula sitäkään vähää maassa kuin ennen. Voisi siis tyhmänä arvailla, että tuossa muutoksessa kävi niin, että pakopuolta avaamalla pakopaineet pienenivät ja ylärekisteri siksi reipastui ilman ahtojen lisäystä? Ei puhalleta enää niin lujaa ilmaa umpiseen pulloon. Luuletteko, että pähkäilyssä on järkeä?
Seuraavaksi tietenkin pannaan ahtoja lisää kun kerran on lämpökuormaa vähemmän... Sitten ostetaan uusia mäntiä hajonneiden tilalle kun arvailu olikin väärä:)[/color]