Etu ja takapyörälaakereiden ikä?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Etu ja takapyörälaakereiden ikä?

Kirjoittaja same » 08 Elo 2017, 06:45

sukkola kirjoitti:Noniin. Takapyörän laakeri murskana ja samalla hajotti yhden holkin takarattaan puolelta. Mistähän niitä holkkeja sais. Samalla katkaisin jarrusatulan kiinnityspultin et saisiko sellaisiakin jostain??
Minä tilasin tuon holkin Nakkilan Pyörä ja Mopo:sta

Kirjoittaja jarim » 07 Elo 2017, 07:08

Eiköhän niitä "marmoritiskiltä" ainakin saa.

Kirjoittaja sukkola » 03 Elo 2017, 21:07

Noniin. Takapyörän laakeri murskana ja samalla hajotti yhden holkin takarattaan puolelta. Mistähän niitä holkkeja sais. Samalla katkaisin jarrusatulan kiinnityspultin et saisiko sellaisiakin jostain??

Kirjoittaja same » 07 Helmi 2017, 11:11

45tkm. ajettu gen2, etupyärän laakerit ihan ruosteessa, toinen laakeri ei ees sormilla pyöriny.
Vaihdettu uudet, samalla taidan vaihtaa taaksekkin, vaikka pyörivät ihan ok, ne oli vaihdettu alle 20tkmm:ssä.

Kirjoittaja Joppe » 09 Kesä 2013, 22:06

Tohon hommaan on etupukkejakin saatavilla :) ja tietty takapukkejakin :)

Kirjoittaja keitsi » 08 Kesä 2013, 13:07

Juuri vaihdoin etupään laakerit, ajettu 30 tkm ja ehjät oli. Paineilmapullosta ylösalaisin suihkuttaa laakeriin kylmää nestettä -> laakeri pienenee ja sitte naputtelee akselin läpi tapilla ja vasaralla irti. Helposti irtoaa. Vanhalla laakerilla ja vasaralla uusi paikalleen.

Niin ja keulan nostin ilmaan tallin katosta hihnalla, ohjauslaakerin kohilta pujottelin läpi ja sitte kiristysliinalla ilmaan.




Edited By keitsi on 1370686114

Kirjoittaja Nesmit » 30 Tammi 2013, 13:46

jakehaanpää kirjoitti:Nostotapoja on monia, mut tässä pari:
1. Jos on orggis käyrästö, niin sen alle tunkki ja ylös (takapään tuenta kunnolla)
2. Liinat ohjauskolmion alta ja kattonostimella ylös

Tossa huonolaatuinen mallikuva pyörän nostosta renkaanvaihtoa varten: ...KUVA...

Ei mitenkään esimerkkisuoritus, mutta onnistuu näin...




Edited By Nesmit on 1359547297

Kirjoittaja ese » 30 Tammi 2013, 13:19

Etusen laakerit vaihdettu, oli ruosteessa, ja väljät.
Näyttää että takapään laakerit ovat kestävämpiä, puhtoset ovat enkä isompaa klappia huomannut.
Mietinnässä vaihdetaanko.
Niin 48tkm ajettu, kiitokset vielä noista ohjeista

Kirjoittaja Falconer » 20 Tammi 2013, 17:29

Hayapari kirjoitti:Nyt on mittarissa 55 tuhatta. Tähän mennessä e ole ollut tarvetta pyörien laakereiden vaihtoon. N. 30 tuhannen kohdalla rasvasin laakerit. Kuinka paljon muut ovat ajaneet alkuperäisillä laakereilla?


52 tuhatta mittarissa ja alkuperäiset ovat laakerit. Syksyllä tsekattu huollon yhteydessä ja mitään ylimääräisiä rahinoita ei kuulunut, joten päätettiin olla koskematta.

Kirjoittaja Hayapari » 12 Tammi 2013, 20:42

Nyt on mittarissa 55 tuhatta. Tähän mennessä e ole ollut tarvetta pyörien laakereiden vaihtoon. N. 30 tuhannen kohdalla rasvasin laakerit. Kuinka paljon muut ovat ajaneet alkuperäisillä laakereilla?

Kirjoittaja same » 12 Tammi 2013, 15:05

Minä olen nostanut öljypohjasta, tietysti joku kalikka väliin, onko tuo sitten vaarallista?
Niin ja mä jouduin vaihtaa jossain alle 20tkm. Laakerit kannattaa tarkistaa aina renkaan vaihdon yhteydessä, siis pyöritellä niitä sormella ja tunnustella pyöriikö ne kunnolla




Edited By same on 1357996945

Kirjoittaja jakehaanpää » 07 Tammi 2013, 20:38

Juu, sopiva lauta väliin.

Kirjoittaja ese » 07 Tammi 2013, 10:14

kiitokset nopeasta vastauksesta, varmaan tunkille joku lauta tms

Kirjoittaja jakehaanpää » 06 Tammi 2013, 22:23

Nostotapoja on monia, mut tässä pari:
1. Jos on orggis käyrästö, niin sen alle tunkki ja ylös (takapään tuenta kunnolla)
2. Liinat ohjauskolmion alta ja kattonostimella ylös

Kirjoittaja Huhan Kolli » 06 Tammi 2013, 21:25

Eiköhän sen tohi nostaa ihan samasta paikasta kuin rengasta vaihtaessakin, vaikka laakerin vaihdosta onkin kyse. Omalla ajettu n.16tkm ja ajattelin vaihtaa eteen laakerit samalla kun vaihdan jarrulevyt. Eli siis kevät huollon yhteydessä.

Ylös