Kirjoittaja busajasa » 23 Tammi 2009, 20:47
kaksi outputtia pitäisi olla tarjolla - no problem..
Vaihdekohtainen tunnistus on olemassa - no problem..
lisärikastus lie jonkinlainen haaste.
vaihtoehto 1.
-1st kartta kun lähdetään liikkeelle - säädetty normi ajoon
-kaasut päälle (1st setti) automaattisesti kuten nytkin - vaihto 2nd kartalle säädetty 1st kaasuille.
-2nd setti päälle (pair output) kun 6th vaihde laitetaan päälle. Lisärikastus suoraan kartta/injektori kaavaa puukottamalla perustuen 6th vaihteen päällä oloon
Jos kaavaa puukotetaan niin lasketaan joku vakiolisä 2nd kartan solujen päälle jos 6th vaihde päällä. Sitten EcuEditoriin editointi mahdollisuus tuolle "lisärikastukselle".
vaihtoehto 2.
tai sitten homma tehdään niin että 1st kartta säädetään 1st kaasusetille. 2nd kartta säädetän 2nd kaasu setille. Liikkelle lähdössä eli 1st vaihteella vähennetään kartta/injektori kaavassa jotain vakioarvoa, jolla kone käy ja pääsee liikkeelle. 2nd vaihteelta lähtien kaasut onkin sitten päällä ecuohajuksen kautta ja 1st kartalla. 6th vaihteella vaihto 2nd setille (pair output) ja 2nd kartta käyttöön.
Jälkimmäinen ehkä turvallisempi koneelle, koska voidaan säätää tarkemmin karttansoluihin ja tuskin ykkösellä mene niin laihalle että tekee vaurioita..
Vaihtoehto 3.
Toki jos on rohkeutta riittävästi niin kai ecussa muistia riittää, joten kolmannen kartta-alueen muodostaminen kahden olemassa olevan lisäksi - vaatii toki logiikan lisäämistä vähän sinne tänne ottaa kolmas karta-alue käyttöön. Itselläni ei nyt vain ole riittävän tarkkaa tietoa fyysisisä rajoitteista ECUssa.
Olettaisin että vaihtoehto 2 voisi olla toteutettavissa ja jopa jokseenkin helposti (tuntematta kaavaa ollenkaan..).. Petri help..
[color=#000000]kaksi outputtia pitäisi olla tarjolla - no problem..
Vaihdekohtainen tunnistus on olemassa - no problem..
lisärikastus lie jonkinlainen haaste.
vaihtoehto 1.
-1st kartta kun lähdetään liikkeelle - säädetty normi ajoon
-kaasut päälle (1st setti) automaattisesti kuten nytkin - vaihto 2nd kartalle säädetty 1st kaasuille.
-2nd setti päälle (pair output) kun 6th vaihde laitetaan päälle. Lisärikastus suoraan kartta/injektori kaavaa puukottamalla perustuen 6th vaihteen päällä oloon
Jos kaavaa puukotetaan niin lasketaan joku vakiolisä 2nd kartan solujen päälle jos 6th vaihde päällä. Sitten EcuEditoriin editointi mahdollisuus tuolle "lisärikastukselle".
vaihtoehto 2.
tai sitten homma tehdään niin että 1st kartta säädetään 1st kaasusetille. 2nd kartta säädetän 2nd kaasu setille. Liikkelle lähdössä eli 1st vaihteella vähennetään kartta/injektori kaavassa jotain vakioarvoa, jolla kone käy ja pääsee liikkeelle. 2nd vaihteelta lähtien kaasut onkin sitten päällä ecuohajuksen kautta ja 1st kartalla. 6th vaihteella vaihto 2nd setille (pair output) ja 2nd kartta käyttöön.
Jälkimmäinen ehkä turvallisempi koneelle, koska voidaan säätää tarkemmin karttansoluihin ja tuskin ykkösellä mene niin laihalle että tekee vaurioita..
Vaihtoehto 3.
Toki jos on rohkeutta riittävästi niin kai ecussa muistia riittää, joten kolmannen kartta-alueen muodostaminen kahden olemassa olevan lisäksi - vaatii toki logiikan lisäämistä vähän sinne tänne ottaa kolmas karta-alue käyttöön. Itselläni ei nyt vain ole riittävän tarkkaa tietoa fyysisisä rajoitteista ECUssa.
Olettaisin että vaihtoehto 2 voisi olla toteutettavissa ja jopa jokseenkin helposti (tuntematta kaavaa ollenkaan..).. Petri help..[/color]