Välitysten vaikutus vartilla?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Välitysten vaikutus vartilla?

Kirjoittaja 74-1155281906 » 20 Tammi 2009, 17:30

Tullu ajettua 16/43 putkiviritteisellä. Pari kertaa kokeillu myös 15/43, mutta en koskaan samassa häppeningissä, joten ei oikein osaa sanoa onko parempi vaiko huonompi. 16/43 on kyllä varsin toimiva. Liikkeellelähtö helpottuu lyhyemmillä väleillä aika selvästi.

Kirjoittaja timppa72 » 14 Tammi 2009, 20:40

laitoin välitykset 18/45.en tiä sit menikö liian lyhkäsiks.onko kokemuksia vartilta?pelko vähä,et hyppii pystöön.

Kirjoittaja 109-1210607114 » 12 Tammi 2009, 19:09

Hyvää Uutta Vuotta
itselle vielä ainakin nuo 08 vakiovälitykset passaa tosi hyvin ja punarajan tuntumassa maaliin tullaan . Ja menee alle 10. Ja ei ees tarvi olla liimapinta alla ;O). Pudasjärven testeihin ois tarkoitus hammasta tihentää kokeilu mielessä ja sifteri ehkä ja ehkä se vaihtovalokin kytkeä.

Kirjoittaja 98-1197316477 » 30 Joulu 2008, 22:33

Vartin vedoista ei ole mitään kokemusta,mutta eräs tien pätkä missä sain vakio väleillä mittariin n.170-180km/h ja lyhyemmällä välityksellä 220-230km/h,tuon perusteella kiihtyvyys parani,vaikka välitysten tuoman mittarivirheen ottais pois.

Kirjoittaja 74-1158779367 » 30 Joulu 2008, 13:09

Mulla Tbo kilokikserissä -1/+8 ja nyt on huomattavasti parempi lähteä liikkeelle, eikä ole vaikutusta oikeastaan aikoihin loppunopeus kylläkin parani 255km/h maaliin ( ennätys)
Pyörässä olis kyllä potentiaalia mennä vaikka joka vedolla alle 9,5s mut kun toi kuski puoli tekee heittoa...

Jake
SGB 74
www.onlyfast.fi

Kirjoittaja Fastard » 27 Joulu 2008, 22:04

janne kirjoitti:meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/
Menee :;): Harjoittelulla ja hyvällä pinnalla ainakin.

Kirjoittaja janne » 27 Joulu 2008, 21:48

meneekö vakio välityksillä vakio mopo alle kympin ??? |
\/




Edited By janne on 1230407726

Kirjoittaja Fastard » 27 Joulu 2008, 19:55

Käytin loppukaudesta turbopärrässä 17/42 välitystä, mikä toimi ihan hyvin. Ajattelin tulevana kesänä kokeilla aluksi 18/44 välitystä mikä on aavistuksen pidempi ja siitä sitten hioa se siten, että vitos vaihteella tulisin maaliin ihan punarajalla.

Kirjoittaja jummijammi » 27 Joulu 2008, 08:34

Ksthb kirjoitti:Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää :D

Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin :;):
Jep, näinhän se varmasti on. Ite silloin etukäteen mietti pikku päässään, että nyt tiheemmillä välityksillä alkaa omat ennätykset paukkua, mutta toisin kävi.. :D

Kirjoittaja 107-1089231881 » 26 Joulu 2008, 10:32

jummijammi kirjoitti:Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. :skootteri:
Hmm.. tästä vois vetää pikaisen päätelmän.
Voiman lisääntyessä ajaminen vaikeutuu ja ohjelmaa suoritukseen tulee lisää :D

Tbo mopojen kans toteemus toimii enemmän kuin hyvin :;):

Kirjoittaja jummijammi » 26 Joulu 2008, 09:31

Itse en oo kokeillu, ku -1 eteen. Varttimaili aika huononi kymmenyksen jostain syystä. Nyt saanu vakiovälityksillä parannettua puoli sekunttia.. Oiskohan sitte pitäny heti kerralla enämpi tihentää näin sunnuntaiharrastelijakiihdyttäjällä.. :skootteri:

Kirjoittaja snuggles » 25 Joulu 2008, 19:06

Mul ollu kans 16/42 tahi 16/43 ,lähdössä tulee sählättyä paljon vähemmän kun kytkintä ei tartte niin paljon luistattaa ,vaikka herkempi tietty keuliin, mut siihen on taas muita keinoja. 190/55-17 takarenkaalla joutuu muuttaan välitystä jotta pääsee ees vakioon kokonaisvälitykseen, muute siihen hommaan parempi rengaskoko.

Kirjoittaja Jaakko » 25 Joulu 2008, 19:05

itse en viitsi kauheesti tuota eturatasta vaihdella muutakuin kulumisen / ketjujen vaihdon yhteydessä. 18 riittää mulle, takasta helpompi vaihdella,.. en tosin varttiakaan ole kauheen nopeesti ajanut. riippuu voimasta mikä on paras välitys..

Kirjoittaja jarim » 25 Joulu 2008, 18:23

Eikö se k8:n tapauksessa tarkoittaisi 17/45? :) Itse ajan gen1 Busalla 16/43 välityksillä, lienee vielä lyhyemmät. Lähtö helpottuu mutta aiheuttaa yhden vaihdon lisää. Omassa pyörässä aika sopivat, menee 5. vaihteella loppuun asti.

edit: siirsinpä hieman sopivammalle osastolle tämän.




Edited By jarim on 1230222257

Kirjoittaja 98-1197316477 » 25 Joulu 2008, 16:57

Osaako joku sanoa paljonko välityksistä -1/+3 vois olla etua vartilla?

Ylös