Powercommanderi lisäruiskun ohjaukseen.... - Uusiokäyttöä ???

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Powercommanderi lisäruiskun ohjaukseen.... - Uusiokäyttöä ???

Kirjoittaja PetriK » 21 Helmi 2009, 20:07

Toinen tapa mitä kaverit jenkeissä ovat miettineet ja kuulemma käyttäneet on että GM3 paine-anturi kytketään suoraan TPS sensoriin turboissa. Periaatteessa toimii, mutta jonkun pitäisi testata... alla video missä greg on kehitellyt ideaa.

http://www.boostbysmith.com/Videos/boost.wmv

siis tosiaankin, laitetaan TPS sensorin tilalle tämä GM3bar sensori ja toiminee sellaisenaan...

edit by jarim: korjasin linkin




Edited By jarim on 1235244674

Kirjoittaja majuriTK » 04 Helmi 2009, 20:04

PetriK kirjoitti:Eli nyt kun varsinainen ecu pystytään säätämään ja vapauttamaan powercommander löytyy sille kuitenkin mm. turbopyörissä helppo uusiokäyttö - ns. lisäruiskun ohjaus.

Eli jenkeissä varsinkin on ollut kovin suosittua pyörässä on isommat suuttimet ja kaksi powercommanderia. Toinen on kytketty normaalisti (kun ecua ei vielä osattu säätää), mutta toiseen on kytketty TPS anturin sijaan paineanturi. Nyt kun oman boxin saa säädettyä niin tuosta toisesta voimakomentajasta voi luopua ja käyttää sitä vain lisäruiskun ohjaukseen.

Käsittääkseni tämä kytkentä toimii myös lisäruiskun kanssa niin että powercommander johdotetaan oman ruiskun rinnalle ja sen ulostulo menee lisäsuuttimille.

Jos ja kun joku kiinnostuu niin puhutaan sitten tarkemmin kytkentäkaaviosta ja liittimien johdotuksen muuttamisesta.

ps. Tavoite on kyllä myös lisärikastuksen rakentaminen bussin omaankin ecuun, mutta se vaatii isommat suuttimet heti alusta alkaen joten niille joilla on lisäruiskun ohjaukseen tarvetta tämä yllä kuvattu menetelmä toimii varmaan kaikista helpoimmin.
Eikös tuota commanderia ollut kahta mallia?käyköhän ne molemmat tähän tarkotukseen?Haaveissa olis kyllä saada tuo pyörä toimimaan ilman mitään lisä ruiskuja :;):

Kirjoittaja 75-1229438028 » 17 Joulu 2008, 10:04

Keväällä saapuvaan uuteen K9-Bussiini kilkkeitä tässä harkitsen ja kartoitan. Kaksi pakettia vertailussa, sanokaapa kumpaan kannattaisi päätyä: Yoshin kokoputkisto ja ECUn säätö penkissä, vai sama paketti lisättynä vielä PC:lla ja tietty penkkisäädettynä?

Hintaeroa vajaa 6 sataa paketeilla, mikä on PC:llä saatava lisähyöty vai onko sitä oikeasti? Paperilla muutama lisähevonen ei ratkaise peliä, yleinen toimivuus kaikin puolin tärkeempää. Ajan eniten Euroopan motareilla ,+ Alpeilla joka kesä noin 2500-3000 km alppitiekaahailua..tärkeetä myös että toimii korkealla mahdollisimman hyvin.

Itse näistä tekniikkahommista aika pihalla, mutta erot kyllä perse tunnistaa hyvin.. :respekt:

Kirjoittaja Joppe » 25 Loka 2008, 20:35

Noniin nyt ollaan oikeilla jäljillä.

Kirjoittaja PetriK » 25 Loka 2008, 15:16

Eli nyt kun varsinainen ecu pystytään säätämään ja vapauttamaan powercommander löytyy sille kuitenkin mm. turbopyörissä helppo uusiokäyttö - ns. lisäruiskun ohjaus.

Eli jenkeissä varsinkin on ollut kovin suosittua pyörässä on isommat suuttimet ja kaksi powercommanderia. Toinen on kytketty normaalisti (kun ecua ei vielä osattu säätää), mutta toiseen on kytketty TPS anturin sijaan paineanturi. Nyt kun oman boxin saa säädettyä niin tuosta toisesta voimakomentajasta voi luopua ja käyttää sitä vain lisäruiskun ohjaukseen.

Käsittääkseni tämä kytkentä toimii myös lisäruiskun kanssa niin että powercommander johdotetaan oman ruiskun rinnalle ja sen ulostulo menee lisäsuuttimille.

Jos ja kun joku kiinnostuu niin puhutaan sitten tarkemmin kytkentäkaaviosta ja liittimien johdotuksen muuttamisesta.

ps. Tavoite on kyllä myös lisärikastuksen rakentaminen bussin omaankin ecuun, mutta se vaatii isommat suuttimet heti alusta alkaen joten niille joilla on lisäruiskun ohjaukseen tarvetta tämä yllä kuvattu menetelmä toimii varmaan kaikista helpoimmin.

Ylös