Kirjoittaja 70-1085386739 » 18 Kesä 2004, 12:27
Aika erikoiselta näyttää.
Ensimmäisenä tulisi mieleen ns. valuvirheen korkkaaminen, mutta silloin olisi öljypaineen merkkivalo tullut näkyviin hyvissä ajoin ennen "totaali tuhoa". Ehkä todennäköisin syy lienee kuitenkin nokkeketjun katkeaminen. Mikäli nokkaketju on mennyt poikki, niin tuhot ei kyllä rajoitu tuohon reikään.
Nokkaketjun kiristäjä näyttäisi olevan uutta mallia, joten vika tuskin on ollut ehkä siinä. Tosin, jos se vanhan mallinen nokkaketjun kiristäjä on kerinnyt hajoamaan ennen kuin tuo uudenmallinen on vaihdettu, niin siinä yhteydessä ketju on voinut saada jo vähän kipeää. Koska recall ei koskenut ketjua, niin sitä ei mitä ilmesemmin ole vaihdettu, vaikka edellinen ketjunkiristäjä olisi poikinut. :O
Jäämme mielenkiinnolla odottaa diagnoosin valmistumista.
[color=#000000]Aika erikoiselta näyttää.
Ensimmäisenä tulisi mieleen ns. valuvirheen korkkaaminen, mutta silloin olisi öljypaineen merkkivalo tullut näkyviin hyvissä ajoin ennen "totaali tuhoa". Ehkä todennäköisin syy lienee kuitenkin nokkeketjun katkeaminen. Mikäli nokkaketju on mennyt poikki, niin tuhot ei kyllä rajoitu tuohon reikään.
Nokkaketjun kiristäjä näyttäisi olevan uutta mallia, joten vika tuskin on ollut ehkä siinä. Tosin, jos se vanhan mallinen nokkaketjun kiristäjä on kerinnyt hajoamaan ennen kuin tuo uudenmallinen on vaihdettu, niin siinä yhteydessä ketju on voinut saada jo vähän kipeää. Koska recall ei koskenut ketjua, niin sitä ei mitä ilmesemmin ole vaihdettu, vaikka edellinen ketjunkiristäjä olisi poikinut. :O
Jäämme mielenkiinnolla odottaa diagnoosin valmistumista.[/color]