Busan rallatus selvis!

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busan rallatus selvis!

Kirjoittaja kalle » 18 Touko 2005, 16:08

jarim kirjoitti:
Vasemmalla puolella, aikalailla tulpan lähellä.

Kirjoittaja kalle » 18 Touko 2005, 16:07

Kujo kirjoitti:Moottori käy vaikka ilman koko anturia, anturin antamaa tietoa tarvitaan vain käynnistysvaiheessa kertomaan ECU:lle mikä sylinteri on sytytysvuorossa. Eli korvaa osittain kampiakselilla olevan "syttypyörän" tai "pick-up coilin"
Tässä tapauksessa löystynyt anturi päästi kopan sisältä kuuluvat mekaaniset äänet kuskin korviin, mitään vauriota tuo ei välittömästi aiheuta, jollei öljyn roiskumista lueta sellaiseksi.
Ei kyllä se oli sellainen pärinä, ettei varmasti ollut
moottorin mekaanisia ääniä. Aluksi pientä räpellystä, mutta
lopulta kamala ääni.

Kirjoittaja jarim » 18 Touko 2005, 15:22

Kummalla puolen konetta tuollainen anturi on? Ei noista räjäytyskuvista ainakaan oikein selvinnyt?

Kirjoittaja Kujo » 18 Touko 2005, 13:16

Moottori käy vaikka ilman koko anturia, anturin antamaa tietoa tarvitaan vain käynnistysvaiheessa kertomaan ECU:lle mikä sylinteri on sytytysvuorossa. Eli korvaa osittain kampiakselilla olevan "syttypyörän" tai "pick-up coilin"
Tässä tapauksessa löystynyt anturi päästi kopan sisältä kuuluvat mekaaniset äänet kuskin korviin, mitään vauriota tuo ei välittömästi aiheuta, jollei öljyn roiskumista lueta sellaiseksi.

Kirjoittaja kalle » 18 Touko 2005, 11:28

Peltsi kirjoitti:
Venakopan reunassa on anturi, joka on kahdella mutterilla
kiinni. Kun mutterit löystyy, pääsee anturi nousemaan
o-renkaan varaan ja silloin kaikki on ihan sekaisin ja
rallattaa. Lopulta pomppaa ulos ja jättää tielle ellei sitten
kone poksahda ennen sitä....

Kirjoittaja Peltsi » 18 Touko 2005, 11:20

anteeks, kiitos ja näkemiin ...siis tarkoitin tarkempaa sijaintia!

Kirjoittaja Peltsi » 18 Touko 2005, 11:17

missä semmotteet pultit on? het kun näkee juttua sivuäänistä ni eiköhän niitä jo omastaankin kuule!

Kirjoittaja kalle » 18 Touko 2005, 10:37

Syynä oli irronnut nokka-akselin asennontunnistin!

Kannattaa tsekata pultit, jos kone alkaa pikku hiljaa äänekkäämmin rallattamaan...., nyt käy kuin uusi!
Tunnistin sijaitsee venttiilikopan laidassa.

Ylös