Kirjoittaja snuggles » 01 Loka 2008, 17:56
Olisiko hyviä ehkäisyneuvoja uhkaavan laakerivaurion varalle ?
Tuol lpr kentällä mun motti paukahti ja heitti öljyt ym. pöperöä kentälle. Sori niille ketkä oli vielä ajovuorossa.
Ensin näytti että olis pakovena tippunu, mut tais olla enemmän seuraus kun syy. Vaikka kävikin rajoittajalla. Neloskaulan kiertokangen laakeri leipoi tosi huolella, kanki pätkiksi, romua pihalle lohkosta ja akseli vääntyi kieroon.
Perinteisiä syitä olis huono öljy, liian vähän öljyä, tukkeutuneet kanavat, liian paljon vääntöä koneessa ja eniten ehdotettu, huono onni.
Parannuskeinot, huolehtii öljyn määrästä ja laadusta, rassaa reikiä remontin yhteydessä ja vaihtaa aina kaikki tiivisteet, laskee tehoa, ja etsii neliapiloita.
Näistä huomioin jo osan, öljynä motul 300V 15W50 kallis litku, kentälle tuli 500m vanaa ja silti koneeseen jäi vielä 2,5L joten ei ollu liika vähän, kanavia vaikea tarkistaa mut putsattu oli, tehoa laskin 10hv, joten päätelmäksi jää HUONO ONNI!
Vai tuleeko muita syitä ja parannus ehdotuksia ?
P.S. Kangen pultti on tietty voinu katketa, mut oli uudet pultit ja momenttiin kiinni. Poikkihan ne nyt on kuitenkin.
[color=#000000]Olisiko hyviä ehkäisyneuvoja uhkaavan laakerivaurion varalle ?
Tuol lpr kentällä mun motti paukahti ja heitti öljyt ym. pöperöä kentälle. Sori niille ketkä oli vielä ajovuorossa.
Ensin näytti että olis pakovena tippunu, mut tais olla enemmän seuraus kun syy. Vaikka kävikin rajoittajalla. Neloskaulan kiertokangen laakeri leipoi tosi huolella, kanki pätkiksi, romua pihalle lohkosta ja akseli vääntyi kieroon.
Perinteisiä syitä olis huono öljy, liian vähän öljyä, tukkeutuneet kanavat, liian paljon vääntöä koneessa ja eniten ehdotettu, huono onni.
Parannuskeinot, huolehtii öljyn määrästä ja laadusta, rassaa reikiä remontin yhteydessä ja vaihtaa aina kaikki tiivisteet, laskee tehoa, ja etsii neliapiloita.
Näistä huomioin jo osan, öljynä motul 300V 15W50 kallis litku, kentälle tuli 500m vanaa ja silti koneeseen jäi vielä 2,5L joten ei ollu liika vähän, kanavia vaikea tarkistaa mut putsattu oli, tehoa laskin 10hv, joten päätelmäksi jää HUONO ONNI!
Vai tuleeko muita syitä ja parannus ehdotuksia ?
P.S. Kangen pultti on tietty voinu katketa, mut oli uudet pultit ja momenttiin kiinni. Poikkihan ne nyt on kuitenkin.[/color]