Kirjoittaja jokkebusa » 16 Kesä 2004, 08:05
ei eppälyksen häivääkään, moinen vikurointi on 99 prossasesti just tota aaltomaiseksi kuluneen etusen aikaansaamaa ilmiötä. toihan on jonkinverran rengasmerkkikohtainen juttu, että kuin ahneesti niitä lainehia syntyy. ja ilmiö senkus pahenoo mikäli siellä ohjausiskarissa onpi hiukankin ilmaa sen fluidin seassa... samoin liian löysäksi säädetyt etufieterit ynnä vaimennukset ovat yks asian korostaja. ilmiö tuplaantuu kun ottaappi mamman ja takaboxin viel kyytiin.... voisin myös kuvitella, että mitä "määrätietoisemmin" noita kurveja ajaa, eli vastaohjaa suht tuntuvasti, sitä vähemmän pattia muodostuu. jos katselee käytettyä ratarengasta, nin voipi kyllä havaita miten tasainen sivuiltaan vaikka on ihan kankaillakin jo....
se tasapainotuskin saattaapi hiukan muuttua aikain saatossa, vaikka se ei mielestäni niinkään aiheuta noiden pattien syntymistä siihen renkaan sivustoille. kädetönnä ajelu eri nopeuksilla alueella 60-130 on hyvä analysaattori miten on pompotus kohillaan. yleensä tuota suuremmilla nopeuksilla noita värinöitä ei enää juurkaan huomaa. mahdolliset laakeriväljyydet kyllä huomaa vääntelemällä eturengasta iskarien välissä sivusuuntiin, ja takana takahaarukan kohdilta.
[color=#0000FF]ei eppälyksen häivääkään, moinen vikurointi on 99 prossasesti just tota aaltomaiseksi kuluneen etusen aikaansaamaa ilmiötä. toihan on jonkinverran rengasmerkkikohtainen juttu, että kuin ahneesti niitä lainehia syntyy. ja ilmiö senkus pahenoo mikäli siellä ohjausiskarissa onpi hiukankin ilmaa sen fluidin seassa... samoin liian löysäksi säädetyt etufieterit ynnä vaimennukset ovat yks asian korostaja. ilmiö tuplaantuu kun ottaappi mamman ja takaboxin viel kyytiin.... voisin myös kuvitella, että mitä "määrätietoisemmin" noita kurveja ajaa, eli vastaohjaa suht tuntuvasti, sitä vähemmän pattia muodostuu. jos katselee käytettyä ratarengasta, nin voipi kyllä havaita miten tasainen sivuiltaan vaikka on ihan kankaillakin jo....
se tasapainotuskin saattaapi hiukan muuttua aikain saatossa, vaikka se ei mielestäni niinkään aiheuta noiden pattien syntymistä siihen renkaan sivustoille. kädetönnä ajelu eri nopeuksilla alueella 60-130 on hyvä analysaattori miten on pompotus kohillaan. yleensä tuota suuremmilla nopeuksilla noita värinöitä ei enää juurkaan huomaa. mahdolliset laakeriväljyydet kyllä huomaa vääntelemällä eturengasta iskarien välissä sivusuuntiin, ja takana takahaarukan kohdilta.[/color]