K8:n turbotus - Jos joku vaikka turbottaa...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: K8:n turbotus - Jos joku vaikka turbottaa...

Kirjoittaja Dösällä » 23 Loka 2010, 22:30

Settiä tilauksessa, tuleva talvi näyttää miten hommat etenee. Tosin työkuviot hakee vähän paikkaansa joka saattaa hankaloittaa tietyissä asioissa.
Joku voisi kenties vaihtaa otsikon esmes G2 turbotukseksi...

Kirjoittaja Dösällä » 09 Loka 2010, 23:06

Snake kirjoitti:
Dösällä kirjoitti:Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..

No mikähän se olisi se liitostyyppi?Nyt muuten aletaan ihan porukalla miettimään,,,
:wtf:

Ei tarvi enää porukalla ihmetellä, itse laittanen ärrät, on paineenkesto melko hyvä, parempi kuin esmes jic. Säilytyspaikka vaihtui pajapaikkaan, pääsee askartelemaan pakkasella :)
Bueno :thumbup:

Kirjoittaja 83-1175441819 » 09 Loka 2010, 16:13

Dösällä kirjoitti:Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..
No mikähän se olisi se liitostyyppi?Nyt muuten aletaan ihan porukalla miettimään,,,
:wtf:

Kirjoittaja Dösällä » 28 Syys 2010, 20:46

Neuvottelut käynnissä talvehtimispaikasta, mahdollisesti paikka jossa täydet korjaamovehkeet l. säätämiset voi alkaa pikkuhiljaa. Tai sitten myyn ja ostan, asianomaiset tunnistaa itsensä kyllä ;)

Mamman mobo on sitten aivan eri asia, siihen mitään lisähenkeä lähde edes kokeilemaan. Pysyköön taustapeileissä.

Kirjoittaja tetsa » 27 Syys 2010, 17:12

http://i28.photobucket.com/albums....8676378
tos vesiletkun sivussa muuttuu koneelta tuleva tpletku putkeksi ja turbon päässä banjoliitin jossa putki kiinteenä.




Edited By jarim on 1285606718

Kirjoittaja BussiJussi » 25 Syys 2010, 20:06

Dösällä kirjoitti:Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..
Sehän kannattaa toteutta sellasella liitoksella, jota sillä hetkellä tarjolla! Käypäsellä banjoliittimellä lähtö moottorin kupeesta, siitä eteenpäin voi tehdä "omasta päästä", ko. turboon käypäsen! En muista ulkoa millanen liitos tossa Xpressenissä... Mullakin teräspunosta pikkupätkä, loppu teräsputkella.

Onnea rakenteluun, apuja annetaan mahd. paljon!!

Hanki kerralla sellanen turbo, jossa reserviä riittää, mutta älä niin isoa, ettei ennen 8500rpm tapahdu mitään! Helppoa, eikö? Jos jostain saat tämmösen kuin mulla, suosittelen! Riittää +300hp, +250hp, lähtee pikkupaineilla, ja herää oikeasti alhaalta, joka kadulle tärkeetä!!

Kirjoittaja Dösällä » 25 Syys 2010, 19:01

Mikä noissa putkissa on liitostyyppi? Joku kartio, perinteinen helmi (L/S?) vai joku muu? Mulla on mahdollisuus tehdä noita kaikkia, osa helpompia tietty. Melko tiukatkin mutkat onnistuu. Projekti pitänee käynnistää kun ei ehkä päästä yhteisymmärrykseen erään kauppiaan kanssa..

Kirjoittaja gsxr » 23 Syys 2010, 02:13

Mulla ptfe-teräspunosletkua ja lähellä pakopesää menee mutta ei pääse heilumaan ja ottamaan kosketusta, tai ei ainakaan vielä ole päässyt.

Aikasemmin mullaki oli putkena loppupätkä, mikä kaiketi paras ratkaisu, mutta meni sitte uuden ahtimen myötä uusiksi.




Edited By gsxr on 1285197391

Kirjoittaja tetsa » 22 Syys 2010, 17:07

mcxpressin sarjassa ton letkun tilalla on putki, ilmesesti sit kait jotain hydyputkee.

Kirjoittaja Dösällä » 20 Syys 2010, 19:46

Joku varttinen kolmikudosletku vois toimia, tosin vähän jäykempää mutta jos kunnon kiinnikkeillä ankkuroi paikalleen ettei pääse kontaktiin turbon kanssa niin ei ongelmaa pitäisi olla. Oletteko käyttäneet 1-kudosletkuja yleensä? Ainakin toi palanut pätkä näyttäisi sellaiselta. Melko kevyiltä näytti puristusholkit imo... isommilla paineilla voi liitokset korkata myös varsinkin kun letkulle tulee ikää l. kovettuu/jäykistyy.

Kirjoittaja Jaku » 20 Syys 2010, 07:43

Perskules, mulla on käynyt kans tässä taannoin niin että vesiletku repesi. Ihan käsittämätöntä. Ja sit toisella kerralla turbon öljyletku poikki. Se johtuu kylläkin siitä, ettei ole kumiletkuja mitkä kestää kuumaa, öljyä sekä painetta.

Kummallakin kerralla mopedi säilyi ilman sen suurempia vaurioita, kuskia vain v....ti suuresti mutta senhän sai oluella äkkiä unohduksiin.

:shocked:

Kirjoittaja KIVINIEMI » 19 Syys 2010, 16:33

jäähdytys letku repesi kyljestä auki ja siitä nesteet ulos.


busassa on vakiona automaattinen sammutusjärjestelmä :p

Kirjoittaja Dösällä » 19 Syys 2010, 14:48

Veikkaan että on päässyt liikahtamaan jostain syystä ja sitten turbokuumaa saatuaan yksinkertaisesti palanut puhkipoikki, lopputulos onkin jo tiedossa.
Miten se tuli loppujen lopuksi sammui? Videon perusteella "itsestään", mikä siellä oikein poksahti? En ainakaan mitään sammutusjauheita nähnyt kuvista.

Kirjoittaja KIVINIEMI » 19 Syys 2010, 10:19

en ole vielä konetta purkanut mutta jäi sinne koneeseen öljyäkin, kun kerkisin aika nopeasti samuttamaan... onneksi ei tapahtunut missään lentokentällä...

Paineletku oli liian lähelle turboa asennettu mistä pääsi kulumaan poikki... en tiedä miksi meni poikki kun eihän se tosissaan mihinkään liiku.. olisko osunnut jo asennuksen jälkeen heti turboon... kesti se siellä kuitenkin noin 13000 kilometriä


nyt kun alkaa syksy pimenemään niin alkaa kone ottamaan alas ja katsoa tarviiko uusia paljon osaa....

Kirjoittaja Jaakko » 19 Syys 2010, 09:54

eihän tuossa öljy palanut kun noin helposti sammu? mut millai tuo paineletku pääsi hankaamaan kun moottorin kyljestä lähtö ja turboon kylkeen kiinni, molemmathan on kiinteitä ja liikkumattomia osia?
ootko jo ruumiinavausta tehny, kuinkahan paljon vähäinen öljynmäärä on vahingoittanut konetta? toivottavasti sisälle jäi käyttökelpoisia osia.

Ylös