Rengasluokitukset nopeuskisoihin... - - ajateltavaa seuraavalle kaudelle -

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Rengasluokitukset nopeuskisoihin... - - ajateltavaa seuraavalle kaudelle -

Kirjoittaja villeh » 08 Kesä 2009, 17:26

jarim kirjoitti:
villeh kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Tuolla minulla olevalla taas on ajettu ainakin kertaalleen jo 332 ja varttimaililähtöjä lisäksi. :baaa:

No toki kestäähän ne jotain, mutta niitä on räjähtänytkin...
Tarina juontaa siihen kun itsekkin ostin sellasii ja tuli tuttu käymään, ketä on ollu rr mekaanikkona suomessa, sano vaan ohimennen...

Onko tarkemmasta mallista tietoa? Noita Pirellin slicksejäkin on useampaa eri mallia.

Niin sellainen kuriositeetti noista slickseistä että niissähän ei nopeusluokitusta sinällään ole ... eli kun normi katurengas on esim 190/50/ZR17 niin ainakin minulla oleva on 190/55/R17
Voin udella, toki onhan se rengas paljon lämpimämpi kun ajetaan koko ajan kovaa, ehkä...
muistin varasesti tais sanoa että nämä mitä suomessa myydään, ei kestä nopeutta niin hyvin, eli itse tuoduissa saattaa olla parempia...
Eli ottikohan tosta nyt mitään selvää?? :)

Kirjoittaja jarim » 08 Kesä 2009, 15:32

villeh kirjoitti:
jarim kirjoitti:
villeh kirjoitti:
Näitähän on sitten joitan räjähtänyt räärää kuskeilla jo alle 250 nopeuksissa......
Ja tämä on tieto..

Tuolla minulla olevalla taas on ajettu ainakin kertaalleen jo 332 ja varttimaililähtöjä lisäksi. :baaa:

No toki kestäähän ne jotain, mutta niitä on räjähtänytkin...
Tarina juontaa siihen kun itsekkin ostin sellasii ja tuli tuttu käymään, ketä on ollu rr mekaanikkona suomessa, sano vaan ohimennen...

Onko tarkemmasta mallista tietoa? Noita Pirellin slicksejäkin on useampaa eri mallia.

Niin sellainen kuriositeetti noista slickseistä että niissähän ei nopeusluokitusta sinällään ole ... eli kun normi katurengas on esim 190/50/ZR17 niin ainakin minulla oleva on 190/55/R17




Edited By jarim on 1244464557

Kirjoittaja villeh » 08 Kesä 2009, 13:58

jarim kirjoitti:
villeh kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa. :)

Näitähän on sitten joitan räjähtänyt räärää kuskeilla jo alle 250 nopeuksissa......
Ja tämä on tieto..

Tuolla minulla olevalla taas on ajettu ainakin kertaalleen jo 332 ja varttimaililähtöjä lisäksi. :baaa:
No toki kestäähän ne jotain, mutta niitä on räjähtänytkin...
Tarina juontaa siihen kun itsekkin ostin sellasii ja tuli tuttu käymään, ketä on ollu rr mekaanikkona suomessa, sano vaan ohimennen...

Kirjoittaja jarim » 08 Kesä 2009, 12:47

villeh kirjoitti:
jarim kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!

Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa. :)

Näitähän on sitten joitan räjähtänyt räärää kuskeilla jo alle 250 nopeuksissa......
Ja tämä on tieto..
Tuolla minulla olevalla taas on ajettu ainakin kertaalleen jo 332 ja varttimaililähtöjä lisäksi. :baaa:

Kirjoittaja villeh » 08 Kesä 2009, 11:37

jarim kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!

Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa. :)
Näitähän on sitten joitan räjähtänyt räärää kuskeilla jo alle 250 nopeuksissa......
Ja tämä on tieto..

Kirjoittaja jarim » 08 Kesä 2009, 10:42

BussiJussi kirjoitti:Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!
Semmosella räärää kuskin entisellä Pirellin slicksillä minä ajattelin ajaa. :)

Kirjoittaja BussiJussi » 08 Kesä 2009, 10:03

Mites noi slicksit? 190/55 renkaita ois tarjolla räärää kuskeilta.... Jos ottas sellasen, kovemmalla seoksella, comments?!

Kirjoittaja snuggles » 31 Elo 2008, 15:50

Mulla viime vuonna busassa mickey thompson mt3295 kiihdytysrengas ja pehmeni yhdessä vedossa lentokentällä joensuussa niin paljon että kivi upposi läpi kumista paluureissulla ja tuli reikä. Onneks jarim huomas pihinän ja huomautti asiasta juuri ennen ko lähdin seuraavalle vedolle. Eihän semmonen rengas sovi tuohon hommaan tieteskään, mut tulihan kokeiltua.

Kirjoittaja 74-1211486656 » 31 Elo 2008, 14:54

PetriK kirjoitti:Nämä kuvat jotka kertovat karua totuutta siitä että Michelinin Pilot ei enään kestänyt 243mph (390km/t) vauhtia pistävät miettimään tarkasti että millä renkaalla ja paineella ensi kaudella ajetaan. Tästä aiheesta täytyy varmaan tehdä vähän taustatutkimusta jossain vaiheessa...

Kuva

Enemmän tarinaa täältä:
http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=132625.0
Täytynee sit taxiin tilata kestävämmät kumit jos jo noissa nopeuksissa alkavat alta tippumaan.

Kirjoittaja martti » 31 Elo 2008, 14:42

busapappa2 kirjoitti:Juu ! Eihän noita nopeuksii PALJOO ajella . :D Z6 Edelleen mun renkas, mainio kestokyky ja riittävä pito mulle. Sekä keikkuu testien kärjessä vuodesta toiseen . Toki Ratahemmoille "EHKÄ" liian liukas . :p
Mie oon ajellu jatkuvasti ja hyvin on kestäny :;): taitaa öolla ritkestonen ropakantaa koko kuva :respekt:

Kirjoittaja Titaani » 31 Elo 2008, 13:59

Aika pahan näköinen. Joskus kuullut että vastaavaa ollut joillain vamistajilla pirssien kumeissa ja nää Driftaajat ei voi kuulemma kaiken merkkisillä ajaa, kun kuorii kumin!?

Onhan meillä täällä foorumilla asiantuntijoita kotoisesta kumifirmasta. Vois valottaa jos tää on joku paisovika vai mikä tää on?

Kirjoittaja PetriK » 31 Elo 2008, 12:16

Luin tuon tarinan vielä uudestaan paremmalla ajalla - nähtävästi kyseinen misukka kestänyt pidempään kovaa ajamista. Suolallahan ajetaan mailin keskinopeus tuolla 240+mph nopeudella kun taas nämä ns. meidänkin harrastamat huppunopeusvedot ovat nollasta huippunopeuteen maililla eli vain muutaman sekunnin ehditään ajamaan kun jo jarrutellaan joten rengas ei ehdi kunnolla edes lämpiämään.

Muuta mitä lukemisesta jäi mieleen on että:
- Uusi rengas kestää heikommin kuin vähän käytetty joka on jo kerran kaksi lämmitetty
- Joistain kisarenkaista poistetaan "turhaa" kumima sivuilta jotta massa pienenee ja samalla ajaessa lämpeneminen pienenee kun sivulla sisäänpainuva massa/kitka pienenee.
- Kovempi kumiseos kestää paremmin kuin pehmeä koska se lämpiää vähemmän

Kirjoittaja mike » 31 Elo 2008, 11:19

majuriTK kirjoitti:ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä. :( :pääseinään:
Vedeltin kyllä TC:n kanssa ja tarkasti. Eipä auttanut, nyt karkas ilmat täälläkin ja vuosi kolmesta kohtaa--> ei muutakun neljäs uusi kumi tälle kaudelle alle :glare:
Muut on sentään ajamalla kuluneet, mutta ei tässäkään enää pintaa ollu kun ehkä 1000-1500 kilsan ajoihin...

Kirjoittaja majuriTK » 31 Elo 2008, 11:02

Tuo kuva pistää kyllä vähän miettimään.Epäilen kyllä että tuossa on ollut vikaa jo tehtaalta lähtiessä(valmistusvirhe)?tai sitten tuo on vaan liian kova nopeus tuolle renkaalle.
Mulla sama rengas mutta eipä ole nopeudet onneksi tuota luokkaa :D .
ps:Ja kannattaa muuten vedellä ne lentokentältä tarttuneet rautalangan pätkät pois renkaasta,multa löyty semmonen viime viikolla takasesta ja kumi tyhjänä. :( :pääseinään:




Edited By majuriTK on 1220170286

Kirjoittaja busajasa » 31 Elo 2008, 10:59

Tuo on ollut ihmentyksen kohteena itsellänikin kuluneena kesänä kun näyttää kenttänopeudet kasvaneen aika paljon viime vuosiin verrattuna.

Itse jotenkin en usko että "roina" voi kuoria renkaan noin siististi rungon ja pinnan väliltä. Jos roina olisi tuon tehnyt niin luulisi että olisi oikeasti jälkiä myös renkaan rungossa....

[huhu mode on]
Ratamiehethän sanovat että rengas kestää luokkaa 4 lämmityskertaa hyvänä. Tiedä sitten tarkoitaako seoksen muuttumista lämmitysten myötä ja pidon heikkenemistä vai juuri tämmöistä edellä esitettyä ilmiötä..
[huhu mode off]

Sepe ratamiehenä voisi moiseen huhuun ottaa kantaa..

Ylös