K8 alustan säätö, radalle

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: K8 alustan säätö, radalle

Kirjoittaja suiza » 26 Elo 2008, 16:32

Näitähän pitää koittaa :thumbup:

Kirjoittaja -Harza- » 25 Elo 2008, 20:32

-Hessu- kirjoitti:esim. tässä vertailussa näyttää olevan nuo samat arvot: click
Juu, olikin vasta huhtikuun lehti.

Kirjoittaja Agostini » 25 Elo 2008, 16:22

Kiitos Hessulle ja Harzalle.... :)



Edited By Agostini on 1219670599

Kirjoittaja -Hessu- » 25 Elo 2008, 15:29

esim. tässä vertailussa näyttää olevan nuo samat arvot: click

Kirjoittaja -Harza- » 25 Elo 2008, 14:43

Agostini kirjoitti:Mistäs löysit,kun kattelin lehden sivuja ni en löytäny K8 säätöarvoja?
oli 99-05
Se taisi olla viime syksyn tai talven lehti, jossa oli erillinen liite K8:sta. Leikkasin talteen tuon ohjeen, mutta lehteä mulla ei enää ole.

Kirjoittaja toimeve » 25 Elo 2008, 14:41

:offtopic:
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):

..ainaki 99-07 "ohjeelliset" rata-sääjöt on paljon pehmeämmät...löytyy toishaalta "jousituksen säätö" -nimellä...muistaakseni (siinä oli lehestä skannattuna pari sivua ja ohjeita siinä).

edit: linkki tässä vanhempikoppasen säätöihin




Edited By toimeve on 1219664636

Kirjoittaja Agostini » 25 Elo 2008, 10:24

Mistäs löysit,kun kattelin lehden sivuja ni en löytäny K8 säätöarvoja?
oli 99-05




Edited By Agostini on 1219649116

Kirjoittaja -Harza- » 25 Elo 2008, 09:59

suiza kirjoitti:
-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff

Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???
Niin, jäi tietysti mainitsematta, että kyseessä oli K8.

Kirjoittaja suiza » 24 Elo 2008, 20:37

-Harza- kirjoitti:Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff
Oliko nämä minkä ikäiseen?
Olen sitä mieltä, että samat asetukset vaimennuksissa uuden ja vanhan version välillä käyttääntyy erillalailla ???

Kirjoittaja -Harza- » 24 Elo 2008, 19:37

Sport Rider´issa oli tällaiset ohjeet (ei vältämättä radalle):
SUGGESTED SUSPENSION SETTINGS
FRONT: Spring preload: 6 turns out from full stiff;
rebound damping: 4 clicks out from full stiff;
compression damping: 7 clicks out from full stiff
REAR: Spring preload: 6mm thread showing;
rebound damping: 10 clicks out from full stiff;
compression damping: 8 clicks out from full stiff

Kirjoittaja Agostini » 24 Elo 2008, 12:06

Oiskohan Performance Bikessa tähänkin asiaan ratkaisuja?
Itsekkin haluais tota K8 vähä säädellä ja iha käsi oon kylmiltään sääteleen ainaki ittekseni... :D

Kirjoittaja suiza » 24 Elo 2008, 11:05

Onko kukaan alustan säätämiseen perehtynyt tutustunut K8 säätöihin?
Millaiset säädöt rata-ajoon löytyisi?
edelliseen versioonhan oli Artsin/Jarim kautta ihan hyvät asetukset, mutta tähän uuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt vaihtoehtoja.
Eilen taas pakollisen 9 viikon tauon jälkeen pääsi koittamaan Kemoraan Busaa.
havainnot olivat samat kuin K8 ver1 Busalla, eli peräpää tuntuu olevan eri paria keulan kanssa.
Nyt oli asfaltti lämpimäpi kuin toukokuussa kun viimeksi ajelin K8 vakiorenkaalla, eikä takanen kestä lämmittelykierroksen lisäksi, kuin 2-3 nopeaa kierrosta niin pinta irtoaa isoina siivuina!
Paineina oli kuumasta renkaasta mitattuna 2.5 ja 2.95 isomalla paineella toimi huonosti, pienemmällä vielä huonommin.
Eli, vakio renkaat on ihan paskat ratalla, mutta alustan toimintakaan vakiona ei yllä vanhan mallin säädetyn alustan tasolle!
Varmaan tähän löytyisi säätämällä ratkaisu, kun osaisi oikein säätää!
En tiedä johtuuko perän luistaminen yksin renkaasta, alustan säädöistä vai molemmista!
Juhannuksen aikaan alla oli Pilot Powerit, eikä niistä ainakaan lähtenyt pinta sulamaan kohtuuttomasti. Silloin laitoin lauantaiksi em. artsin/Jarim vanhan mallin säädööt uuteen testimielessä, tosin ajoaika jäi vähän lyhyeksi :glare:
Mutta eiköhän ensi kevääksi jotain keksi?

Ylös