Kirjoittaja PetriK » 25 Elo 2008, 14:09
Laskenta tapahtuu muistaakseni noin 180 asteen välein kampurasta mitattuna, tai ainakin shifterillä tuo laskentatiheys on käytössä - varmasti ihan riittävä. Toki jos koodista tulee pitkä pitää miettiä jotain pidempää ajastusta ettei varasteta prosessointiaikaa tärkeämmiltä prosesseilta ...
Juuri nyt tuo spekulointi algoritmin toimivuudesta onkin se tärkein asia. Viat ja puutteet olisi hyvä löytää juuri nyt. Tuo kytkimen luistattaminen on juuri esimerkki sellaisesta ajattelutyöstä jota tarvitaan. Mä olen hirveän huono löytämään vikoja tuollaisista logiikoista - joten lisää vaan kommentointia. (EDIT - timeoutteja noihin tarvitaan kyllä, muussa tapauksessa prosessi saattaa jäädä kesken ja ikuiseen looppiin.)
Alkuherkkyys ohjelmoitaisiin sisään .bin:iin kuten mikä tahansa asetus. Käyttämistä helpottamaan ajattelin että tuo "rampin" agressiivisuus, eli yllä näkyvän punaisen käyrän kulmakerroin voisi olla säädettävissä kaasukahvan asennolla silloin kun kytkin päästetään irti - eli lähtökierrosten perusteella. Toinen vaihtoehto on yksinkertaisesti säädettävä nuppi (potentiometri AD muuntimeen hyödyntäen vapaata yoshbox liitintä), mutta luulisin että lähtökierrosten mukaan säätyvällä käyrällä päästäisiin aikalailla samaan. Eli isot kierrokset, nopeammin nouseva käyrä, pienemmät kierrokset, matalampi käyrä. Tällöin pyörä myös toimisi aikalailla loogisesti ...?
Edited By PetriK on 1219663104
[color=#000000]Laskenta tapahtuu muistaakseni noin 180 asteen välein kampurasta mitattuna, tai ainakin shifterillä tuo laskentatiheys on käytössä - varmasti ihan riittävä. Toki jos koodista tulee pitkä pitää miettiä jotain pidempää ajastusta ettei varasteta prosessointiaikaa tärkeämmiltä prosesseilta ...
Juuri nyt tuo spekulointi algoritmin toimivuudesta onkin se tärkein asia. Viat ja puutteet olisi hyvä löytää juuri nyt. Tuo kytkimen luistattaminen on juuri esimerkki sellaisesta ajattelutyöstä jota tarvitaan. Mä olen hirveän huono löytämään vikoja tuollaisista logiikoista - joten lisää vaan kommentointia. (EDIT - timeoutteja noihin tarvitaan kyllä, muussa tapauksessa prosessi saattaa jäädä kesken ja ikuiseen looppiin.)
Alkuherkkyys ohjelmoitaisiin sisään .bin:iin kuten mikä tahansa asetus. Käyttämistä helpottamaan ajattelin että tuo "rampin" agressiivisuus, eli yllä näkyvän punaisen käyrän kulmakerroin voisi olla säädettävissä kaasukahvan asennolla silloin kun kytkin päästetään irti - eli lähtökierrosten perusteella. Toinen vaihtoehto on yksinkertaisesti säädettävä nuppi (potentiometri AD muuntimeen hyödyntäen vapaata yoshbox liitintä), mutta luulisin että lähtökierrosten mukaan säätyvällä käyrällä päästäisiin aikalailla samaan. Eli isot kierrokset, nopeammin nouseva käyrä, pienemmät kierrokset, matalampi käyrä. Tällöin pyörä myös toimisi aikalailla loogisesti ...?[/color]
Edited By PetriK on 1219663104