Kirjoittaja tenhulttio » 18 Elo 2008, 13:19
TFM raportti:
Perjantaina PetriK kirjoitteli foorumille että shifterin softa olis testivaiheessa. Eipä muuta kun rakentamaan shifterin anturia osista mitä tallista sattui löytymään.
Lopputulosta soviteltiin sitten bussiin lauantai aamuna TFM tallilla. Pienellä rälläköinnillä ja prikkojen lisäämisellä anturi istui nätisti paikoilleen. Sähkökytkennät ja softan asennus jätettiin tehtäväksi Budiksen kentällä.
Siispä bussi Jarimin bussin kaveriksi kärrylle ja menoksi.
Paikanpäällä sitten johtojen kytkentä ja softat ecuun (pienten vaikeuksien kautta, mm läppäri jumahti kesken asennuksen...). No viimein kaikki oli valmiina ja eipä muuta kun ajopukua päälle (kyllä, edelleen se sama vanha MP-asun nahkapuku) ja viivalle. Tässä vaiheessa ilman naurukaasua.
Sutien liikkeelle ja kakkosta pesään, kakkosta pesään, no mene nyt, ei mene, kytkin kaveriksi ja loputkin vaihdot kytkimen kanssa. Aika 10.550/229.
Heti varikolle palattua alkoi shifterin anturin vaihto alkuperäiseen jäykkään tankoon (ja käänsin kaavionkin alkuperäiseksi). Jotenkin ei kiinnostanut enempi värkkääminen kun muut ajoi menemään. Toisaalta tuo anturi osoitti puutteita toiminnallisuudessa, jousirakenne päästi anturin pidentymään ainakin 20mm, eli isommalle vaihtoon ei ollut mitään tuntumaa.
Uusi yritys vakio vaihteistolla ja ilma kaasuja. Tulos 10.173/231. Vieläkään ei hampaita naurattanut, tavotehan oli päästä "reilusti" alle 10s ilman kaasuja. No onneksi kolmas lähtö tuotti tuloksen 9.948/238! Loppunopeus oli uskomattoman hyvä.
No laitampa tähän kaikki ajat listana:
aika/loppunopeus, 60ft ja rata
10.550/229, 1.983 (rata1) vapari
10.173/231, 1.845 (rata1) vapari
9.948/238, 1.773 (rata2) vapari
9.723/254, 1.804 (rata2)
9.545/254, 1.712 (rata2)
9.885/252, 1.865 (rata2)
9.688/252, 1.804 (rata2)
9.892/244, 1.808 (rata1)
9.818/244, 1.800 (rata1)
9.852/245, 1.813 (rata2)
9.825/244, 1.721 (rata2)
9.833/238, 1.757 (rata1)
Paras aika päivälle oli tuo 9.545/254
Moottoripyörä orgissa oli spekulointia siitä että rata2 antoi parempia=liian isoja loppunopeuksia. En uskalla väittää vastaan kun vbox ei ollut käytössä ja nuo tuloksetkin voisi puoltaa väitettä. Ainakaan rata1 ei tuottanut likikään niin hyviä lopareita. Toisaalta ajettiin koko päivä samalla kaasupullolla, paineet alkoi laskea muutaman vedon jälkeen.
No ahneus on jännä piirre ihmismielessä. Vaikka tuo paras lähtö oli oma ennätys sekä ajassa että loppunopeudessa niin tyytyväinen ei voi olla.
Yhtään ainoata lähtöä en saanut mihin olisin tyytyväinen. Suurin syyllinen siihen lienee takarengas. Nyt paras 60ft oli 1.712, odotukset oli niin, että 1.55 tai alle olis ihan ok ja alle 1.5 hyvä.
Ja jos totta puhutaan niin myös ruiskukartat oli lienee kovasti pielessä. Pintakaasu->puolikaasu nyki miten sattuu -> ei helpoin pyörä lähteä viivalta (ainakaan nyt kun vähänkään liikaa kaasua sai pyörän sutimaan holtittomasti).
Pito oli todella huono koko päivän. Parhaimmillaan sutimista esiintyi vielä kolmosellakin. Ykkösellä enemmän tai vähemmän kaikissa lähdöissä. Eipä ollut keulimisongelmaa. Itseasiassa löysäsimme keulanlaskuliinaa useampaan otteeseen, ilman havaittavampaa vaikutusta pitoon. Taisinkin kommentoida Jounille, että enään en tourinkirenkailla aja
Nyt oon jo vähän leppynyt. Nythän jäi kuitenkin reilusti spekulointivaraa. Shifterillä 0.1-0.2s pois ja hyvällä pidolla toiset 0.2s pois -> 9.545 => 9.145. Sehän olis kenttäennätys
-Teemu / http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
[color=#000000]TFM raportti:
Perjantaina PetriK kirjoitteli foorumille että shifterin softa olis testivaiheessa. Eipä muuta kun rakentamaan shifterin anturia osista mitä tallista sattui löytymään.
Lopputulosta soviteltiin sitten bussiin lauantai aamuna TFM tallilla. Pienellä rälläköinnillä ja prikkojen lisäämisellä anturi istui nätisti paikoilleen. Sähkökytkennät ja softan asennus jätettiin tehtäväksi Budiksen kentällä.
Siispä bussi Jarimin bussin kaveriksi kärrylle ja menoksi.
Paikanpäällä sitten johtojen kytkentä ja softat ecuun (pienten vaikeuksien kautta, mm läppäri jumahti kesken asennuksen...). No viimein kaikki oli valmiina ja eipä muuta kun ajopukua päälle (kyllä, edelleen se sama vanha MP-asun nahkapuku) ja viivalle. Tässä vaiheessa ilman naurukaasua.
Sutien liikkeelle ja kakkosta pesään, kakkosta pesään, no mene nyt, ei mene, kytkin kaveriksi ja loputkin vaihdot kytkimen kanssa. Aika 10.550/229.
Heti varikolle palattua alkoi shifterin anturin vaihto alkuperäiseen jäykkään tankoon (ja käänsin kaavionkin alkuperäiseksi). Jotenkin ei kiinnostanut enempi värkkääminen kun muut ajoi menemään. Toisaalta tuo anturi osoitti puutteita toiminnallisuudessa, jousirakenne päästi anturin pidentymään ainakin 20mm, eli isommalle vaihtoon ei ollut mitään tuntumaa.
Uusi yritys vakio vaihteistolla ja ilma kaasuja. Tulos 10.173/231. Vieläkään ei hampaita naurattanut, tavotehan oli päästä "reilusti" alle 10s ilman kaasuja. No onneksi kolmas lähtö tuotti tuloksen 9.948/238! Loppunopeus oli uskomattoman hyvä.
No laitampa tähän kaikki ajat listana:
aika/loppunopeus, 60ft ja rata
10.550/229, 1.983 (rata1) vapari
10.173/231, 1.845 (rata1) vapari
9.948/238, 1.773 (rata2) vapari
9.723/254, 1.804 (rata2)
9.545/254, 1.712 (rata2)
9.885/252, 1.865 (rata2)
9.688/252, 1.804 (rata2)
9.892/244, 1.808 (rata1)
9.818/244, 1.800 (rata1)
9.852/245, 1.813 (rata2)
9.825/244, 1.721 (rata2)
9.833/238, 1.757 (rata1)
Paras aika päivälle oli tuo 9.545/254
Moottoripyörä orgissa oli spekulointia siitä että rata2 antoi parempia=liian isoja loppunopeuksia. En uskalla väittää vastaan kun vbox ei ollut käytössä ja nuo tuloksetkin voisi puoltaa väitettä. Ainakaan rata1 ei tuottanut likikään niin hyviä lopareita. Toisaalta ajettiin koko päivä samalla kaasupullolla, paineet alkoi laskea muutaman vedon jälkeen.
No ahneus on jännä piirre ihmismielessä. Vaikka tuo paras lähtö oli oma ennätys sekä ajassa että loppunopeudessa niin tyytyväinen ei voi olla.
Yhtään ainoata lähtöä en saanut mihin olisin tyytyväinen. Suurin syyllinen siihen lienee takarengas. Nyt paras 60ft oli 1.712, odotukset oli niin, että 1.55 tai alle olis ihan ok ja alle 1.5 hyvä.
Ja jos totta puhutaan niin myös ruiskukartat oli lienee kovasti pielessä. Pintakaasu->puolikaasu nyki miten sattuu -> ei helpoin pyörä lähteä viivalta (ainakaan nyt kun vähänkään liikaa kaasua sai pyörän sutimaan holtittomasti).
Pito oli todella huono koko päivän. Parhaimmillaan sutimista esiintyi vielä kolmosellakin. Ykkösellä enemmän tai vähemmän kaikissa lähdöissä. Eipä ollut keulimisongelmaa. Itseasiassa löysäsimme keulanlaskuliinaa useampaan otteeseen, ilman havaittavampaa vaikutusta pitoon. Taisinkin kommentoida Jounille, että enään en tourinkirenkailla aja :angry:
Nyt oon jo vähän leppynyt. Nythän jäi kuitenkin reilusti spekulointivaraa. Shifterillä 0.1-0.2s pois ja hyvällä pidolla toiset 0.2s pois -> 9.545 => 9.145. Sehän olis kenttäennätys :)
-Teemu / [url=http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp]http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp[/url][/color]