Kirjoittaja PetriK » 11 Elo 2008, 09:39
Riippuu varmaan lisäruiskun ja paineensäätimen asetuksista....
Olen käsittänyt että Turbossa polttoaineensyöttöön vaikuttaa yleensä kaksi asiaa:
1) 1:1 ohjautuva polttoaineensäädin, eli bensaa tulee lisää heti kun vallitseva ilmanpaine ylitetään
2) Lisäruiskun asetukset, esim 0.1bar +20%
Tästä voisi laskea esim: 0.1bar ahdoilla (1.1bar imusarjapaineella) tulee sqrt(1.1/1) * 1.2 eli 1.258x verrattuna vaparin täyskaasuasentoon.
Onko sulla 1:1 paineensäädin ja mitä lisäruiskun kartta sanoo ?
Ne turbot mitä olen nähnyt dynossa, niissä on ollut kaksi perusongelmaa:
1) alipainekartta on ihan pielessä koska putsarikotelo on hyvin erilainen kuin vakioissa
2) juuri siirryttäessä ahdoille menee kone älyttömän rikkaalle, esim luokkaa AFR 9
Jarin kanssa saatte logattua TPS asennon, kierrokset, alipaineen ja paineen 0.2bar ahdoille saakka. Sen perusteella on helppo päätellä mitä pitäisi tehdä.
Logit vaan tänne näkyville...
[color=#000000]Riippuu varmaan lisäruiskun ja paineensäätimen asetuksista....
Olen käsittänyt että Turbossa polttoaineensyöttöön vaikuttaa yleensä kaksi asiaa:
1) 1:1 ohjautuva polttoaineensäädin, eli bensaa tulee lisää heti kun vallitseva ilmanpaine ylitetään
2) Lisäruiskun asetukset, esim 0.1bar +20%
Tästä voisi laskea esim: 0.1bar ahdoilla (1.1bar imusarjapaineella) tulee sqrt(1.1/1) * 1.2 eli 1.258x verrattuna vaparin täyskaasuasentoon.
Onko sulla 1:1 paineensäädin ja mitä lisäruiskun kartta sanoo ?
Ne turbot mitä olen nähnyt dynossa, niissä on ollut kaksi perusongelmaa:
1) alipainekartta on ihan pielessä koska putsarikotelo on hyvin erilainen kuin vakioissa
2) juuri siirryttäessä ahdoille menee kone älyttömän rikkaalle, esim luokkaa AFR 9
Jarin kanssa saatte logattua TPS asennon, kierrokset, alipaineen ja paineen 0.2bar ahdoille saakka. Sen perusteella on helppo päätellä mitä pitäisi tehdä.
Logit vaan tänne näkyville...[/color]