Kevyemmät vanteet k8:aan? - Vaihtoehdot, kustannukset, hyödyt???

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kevyemmät vanteet k8:aan? - Vaihtoehdot, kustannukset, hyödyt???

Kirjoittaja 74-1280923132 » 13 Syys 2010, 19:32

Myykö joku noita edellä mainittuja B-One vanteita vielä suomessa? Ja mahtaako sopia gen2? Näyttivät oikein hyviltä

Kirjoittaja Jokimaa » 12 Loka 2008, 13:42

Suzuki Org. SILVERSTONE ASSEN


kg. kg.

ETUVANNE 4,3 3,1 2,1
TAKAVANNE 5,7 3,9 2,9
VETOKUMI 0,2 0,1 0,1
RATAS KIINNIKE 1,2 0,65 0,65

ETUJARRULEVY
1,55
TAKAJARRULEVY 0,8
vanteet yht 11,4 7,75 5,75
vanteet + org levyt 15,3 11,65 9,65
vanteet + abm levyt 14,42 10,77 8,77












Painosäästöt
silverstone assen

vanteet 3,65 5,65

vanteet + abm levyt 4,53 6,53

levyt org/abm 0,88




huom nuo on GSXR1000K7 org painot
Buza org on vielä painavammat

Kirjoittaja snuggles » 11 Loka 2008, 20:23

BST on juu aikas köykäinen vanne, enemmän alkaa sit vaikuttaan rengasmalli, kun niissäkin painoeroja. Esim. Artsi oli valinnu lentokentälle suht kevyen renkaan jotta pyörii keposasti. BST vaatii myös erikoisrattaan 5-pulttinen 100mm jaolla, keskireikä 76mm, itelle teetin kaverin koneistamossa.
Huippuja noilla ei saa, kiihtyvyys ehkä hieman paranee, mutka-ajo on ihan toinen juttu, kyl kääntyy :)

Kirjoittaja 115-1198169049 » 11 Loka 2008, 14:19

Itte olen noita BST:n hiilareita kuolannut jo useamman vuoden ajan. Hintaa on reilusti, mutta taitaa se painonsäästökin olla ylivoimaisesti reiluinta? Eihän noi ole yhtä läyhyt kuin miljoonapuolaiset kromi bling bling hirviö vanteet, mutta itse tykkään tuosta hieman hillitymmän tyylikkäästä lookista, ja siitä että ne oikeasti säästää painoa.. Tää menee taas puolelle makuasiat, mäyräkoira jne. :bike:

Kirjoittaja Jokimaa » 11 Loka 2008, 10:07

Marvicit on minun mopossa jotkut käsin valetut vai oliko se taotut?

En muista mutta hemmetti on ne kalliita,minun mielestäni ei ole halpaa vannetta keksitty jos hakee kevyitä ja hienoja.

Ja kovasti tuos paska tuohon kultaseen tarttuu ja näkyy paremmin kuin tummassa.

Mutta on se aika ego äijä kun noilla ajelee.Jopa virkavalta katselee.Tai en minä tiedä taitaa katsoa kuskia onkohoan sillä kaikki ihan ok!!!

Kirjoittaja 79-1091167648 » 10 Loka 2008, 21:27

Siis jos kevyttä vannetta haluaa, niin se on hiilikuituvanne. Tosin en ole varma saako sitä vielä K8:iin, mutta se on kevyt. Maksaa 2000 puntaa setti, mutta luulen että ei tarvitse katua. Saahan siitä taas myydessä hilloa kun vaihtaa mopoa....Ja voivat käydä vielä seuraavaan bussiinkin....
http://www.firedogracing.com/BSTCarbonFiberWheels.html :pomppu:

Kirjoittaja 84-1131181311 » 27 Heinä 2008, 23:46

Ja linkki tonne gallerian puolelle Klik

Niin ja nätit on!

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 27 Heinä 2008, 23:16

Nonniin... Nyt on vanteet alla. Orkkis takaratas ei käynyt, mutta Tohtori laittoi käypäsen ja oikein hienon & kevyen (Wortex) saman tien postiin. Samalla meni pilot power 2ct:t (taaksen 190/55) alle. Homman teki Kumiveikko Veikkolasta - ja hyvin tekikin: ei naarmun naarmua! SUOSITTELEN!!!

Kuvia löytyy gallerian puolelta: VeliHölmöK8:n busa :thumbup:

Kirjoittaja 72-1202239073 » 23 Heinä 2008, 22:20

busapappa2 kirjoitti:"Rengas setä" saapi olla melko varovainen, kun vaihtelee nakkeja sulle Jussi !! :;):

En hyväksy rengas-sedältä naarmuja , vaikka mulla olisi alkuperäiset mustat vanteet, eli ei sedän tarvitse olla yhtään varovaisempi näissä kromivanteissa :rasberry:
ja yks setä muuten vaihtoi mulle tänään (sadespecialisti Sepen kimppaedulliset) uudet misukan gummit eteen ja taakse , eikä mitään jälkiä tullut :omituinen:




Edited By Humppanisti on 1216840947

Kirjoittaja busapappa2 » 23 Heinä 2008, 20:24

Juups ! Bikedoctorilla on paria mallia Musta / Killotettu alumiini aivan SAIRAAN mageita vanteita . 6000km huollossa olin jo melki menosa pankkiin, kunnes hokasin, että just ne VANNETEIPIT tuli laitettuu, ELI josko talvi projektina, kun teipit alkaa kulahtaa ?? :p :p

Ei oo halpoja, mutta suoraan hyllystä ja kuka tietää jos 12000km huollossa pannaan Gummit uusix, niiin..........

:D :;):

Tosa kiillotetussa on se etu, että kun naarmuuntuu, niin helppo paikkoa, kun taas Kromi on aikas hankala, kun tulee naarmuja . "Rengas setä" saapi olla melko varovainen, kun vaihtelee nakkeja sulle Jussi !! :;):

Kirjoittaja 72-1202239073 » 23 Heinä 2008, 17:43

Kevensin omia vanteitani. Laitoin Galferin kevyet "Ferrari" jarrulevyt Eteen ja Taakse kromiversioina eteen tietenkin... eka tuntuma on että jarruteho parani niin että huomaa. Jos vielä teräspunosletkut vaihtaisi, niin uskoisin että lähellä parhaita nykypyöriä ollaan.
Ja Tuossa vielä yks kuvetus.

EDIT: nyt enemmän takana kilsoja. Jarrulevyillä melko huima vaikutus tarvittavaan jarrutusvoimaan... aikas kevyesti saa painella isoistakin vauhdeista. Hyvä parannus oli nämä pelkät levyt ...en sitten tiedä oliko 600,- euron edestä , mutta kyyllä näitä hilppeitä hyvä olla on :D ..ja en ole ihan varma mutta tais se nyt taipua mutkiinkin paremmin noilla levyillä :rasberry:




Edited By Humppanisti on 1216840405

Kirjoittaja 72-1202239073 » 22 Heinä 2008, 22:02

Noh.. mullahan on nuo K8 omat kromattuna, eikä sen isompi homma ole pitää puhtaana kuin mustatkaan (tai kultaiset)
Paska on aina paskaa ... oli se minkävärisessä vanteessa tahansa :angry:
(vahapohjaista suttaamatonta rasvaa olen käyttänyt ketjuissa)
..niin ja onnex paljon velihölmöK8:lle vanteista, tekee hiukan näköä :mosh:




Edited By Humppanisti on 1216839860

Kirjoittaja majuriTK » 22 Heinä 2008, 22:01

VeliHölmöK8 kirjoitti:Post Scriptum: ja taas tuli sitten ostettua pyörä jota "ei tuu tuunattua/modattua kun ei oo tarvis..."

Toisin sanoen, tais lähtee taas mopo lapasesta... MUTTA : :bike:
Ei taija olla semmosta pyörää jota ei tartte tuunata,mutta mistäpä keksii naisväelle ne hyvät selitykset miksi tuokin piti taas ostaa! :D nimimerkillä tänään uutta osaa tilannut :;):

Kirjoittaja VeliHölmöK8 » 22 Heinä 2008, 21:40

Tomppa kirjoitti:
VeliHölmöK8 kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Katsopas täältä
Bikedoctorilla olis hyllyssä siistit vanteet uuteen busaan...

Niinpä näyttää... :) Soitinkin sinne... Löytyy kaksi satsia Hethen-vannetta, toinen kiillotettu alumiini ja toinen contras cut. Oon tässä niin kahden vaiheilla että lähdenkö kattomaan. Niin, mitään sikahalpojahan nääkään ei sitten ole... ja näillä ei painonsäästöä taida pahemmin syntyä (olettivat että samanpainoiset - ehkä jopa pikkasen painavammat - kuin orkkikset).

Toi kiillotettu on magee, mutta voin vain kuvitella sitä riemua kun tollasta yrittää pitää puhtaana ketjurasvasta, asfalttimössöstä ja ihan normi-skeidastakin.

Siten toi contras cut (siis muuten musta mutta alumiini jyrsitty näkyviin sopivista/oikeista kohdista) olis "käytännöllisempi" ja ehkä jopa hienompikin, mutta ensinnäkin: (VIELÄKIN) kalliimpi. Toiseksi: noi vanteet nyt ei erityisemmin busassa pääse näkymään. Toispuoleinen svingi... vai pitäiskö fighteroida koko peli... :omituinen:

Mutta: oon niin kahden vaiheilla ETTÄ... :baaa:

Niin, ei ainakaan tarttis vanneteippejä laitella (= selvää säästöä...)

Ne contrast cut versiot oli oikeesti ihan sikahienot vanteet. Jos olis tuon verran ylimääräistä, niin ruuvaisin ne alle...
Etkö meinaa malttaa olla modaamatta koko Busaa :D


Noh... kävin sitten tuossa työpäivän päätteeksi hekemassa ne contrast cutit - ja äsken kiikutin ne Rengasveikolle. JOS kaikki menee niin kuin pitääkin, saan ne huomena alle...

Kun en tähän hätään löytänyt netistä enkä pakkauksista mitään painotietoja, ennen Veikkolan keikkaa hätäsesti punnitsin ne tommosella elektronisella henkilövaaalla (joka näyttää mulle ehkä kilon verran ylimääräistä verrattuna kuntosalin "oikeaan" vaakaan vastapainoineen).

Punnitsin molemmat vanteet viisi kertaa erikseen ja sitten vielä viisi kertaa oman ruhoni kanssa. Takavanne näyttäis painavan karvan alle 10 kg ja etuvanne vähän alle 7,2 kg.

Onkos kellään tietoa (K8) bussin orkkisvanteiden painoista???

Kuvia on tietty tulossa sitten kun vanteet on alla (ja mummolokari vaihdettu kilpitelineeseen, joka nököttää vielä auton istuintaskussa...)

Post Scriptum: ja taas tuli sitten ostettua pyörä jota "ei tuu tuunattua/modattua kun ei oo tarvis..."

Toisin sanoen, tais lähtee taas mopo lapasesta... MUTTA : :bike:

Kirjoittaja Tomppa » 22 Heinä 2008, 15:39

VeliHölmöK8 kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Katsopas täältä
Bikedoctorilla olis hyllyssä siistit vanteet uuteen busaan...

Niinpä näyttää... :) Soitinkin sinne... Löytyy kaksi satsia Hethen-vannetta, toinen kiillotettu alumiini ja toinen contras cut. Oon tässä niin kahden vaiheilla että lähdenkö kattomaan. Niin, mitään sikahalpojahan nääkään ei sitten ole... ja näillä ei painonsäästöä taida pahemmin syntyä (olettivat että samanpainoiset - ehkä jopa pikkasen painavammat - kuin orkkikset).

Toi kiillotettu on magee, mutta voin vain kuvitella sitä riemua kun tollasta yrittää pitää puhtaana ketjurasvasta, asfalttimössöstä ja ihan normi-skeidastakin.

Siten toi contras cut (siis muuten musta mutta alumiini jyrsitty näkyviin sopivista/oikeista kohdista) olis "käytännöllisempi" ja ehkä jopa hienompikin, mutta ensinnäkin: (VIELÄKIN) kalliimpi. Toiseksi: noi vanteet nyt ei erityisemmin busassa pääse näkymään. Toispuoleinen svingi... vai pitäiskö fighteroida koko peli... :omituinen:

Mutta: oon niin kahden vaiheilla ETTÄ... :baaa:

Niin, ei ainakaan tarttis vanneteippejä laitella (= selvää säästöä...)
Ne contrast cut versiot oli oikeesti ihan sikahienot vanteet. Jos olis tuon verran ylimääräistä, niin ruuvaisin ne alle...
Etkö meinaa malttaa olla modaamatta koko Busaa :D

Ylös