Kaasukahvan lukitsin - Pikällämatkalla tulee mieleen

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kaasukahvan lukitsin - Pikällämatkalla tulee mieleen

Kirjoittaja mopoilija » 12 Heinä 2008, 22:23

Ksthb kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.

Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.
pelkällä ruuvien säätelyllä sain meneen n.90 km/h

Kirjoittaja nyypie » 28 Kesä 2008, 15:10

Kaverin vefarissa tuollainen vista, isommalla kaasulla toimii ok, mutta kutosella sadassa ei pidä kunnolla.. Isolla kaasulla siis ok, mutta pienellä mättää, ei saa mun propseja..

Kirjoittaja 67-1175770372 » 28 Kesä 2008, 14:44

Laittelin kaasukahvan ja tangonpääpainon väliin sellasen ½ euron hintaisen nitriilikumirenkaan eli O-renkaan. Toimii mulla - malli K6.
Kaasukahvan palautus on sitten muistettava tehdä käsin esim. vaihteita vaihdettessa kun kytkimen painaa pohjaan ja - noh - äkkiä sen oppii!
Asennus on nopea ja helppo ja peruttavissa yhtä helposti.
Kireyden voi säätää käyttämällä kahta O-rengasta tai vähän paksumpaa tai tangonpääpainon kiristystä muuttamalla tai vaihtamalla mokomat tangonpääpainot. Näkyy olevan vastakappale ko. painosta tangon sisällä, joten ihan kaikki tangonnupit ei Bussiin ilman modausta mene. Äkkiäkö sitä esim. alumiinia työstää...
:cool:

Kirjoittaja hajahuja » 28 Kesä 2008, 13:04

nimenomaan..tuli ns lukihäiriö ja väärinymmärrys.kyllähän tuo vipuhomma on toimiva idea,ymmärsin että tyhjäkäynnin säädöllä tehdään tuo...alkoholilla oli osuutta asiaan,sorit vaan :D

Kirjoittaja 107-1089231881 » 28 Kesä 2008, 11:32

Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.

Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.




Edited By Ksthb on 1214642077

Kirjoittaja Jaakko » 28 Kesä 2008, 08:28

petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.

Kirjoittaja Mrk » 28 Kesä 2008, 02:17

hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

Kustomi kaverilla on tommonen, toimii ja se on tyytyväinen, ite tyydytän tasakaasuhalut throttlerockerilla :oho:

Kirjoittaja 72-1202239073 » 27 Kesä 2008, 21:16

Onhan tuota PetriK:n patenttia täällä joku joskus käyttänytkin....muistaakseni... eli takuulla ihan toimiva juttu..
K8:siin ei käy kun ei ole mitään tyhjäkäyntivipua enään koko mopossa.

Kirjoittaja PetriK » 27 Kesä 2008, 20:49

Ei tainnut tulla mieleen että ihan asialinjalla täällä aina ollaan... paitsi jos asiathomuudeth alhkahvat sinkhoilemahan. Silloin leipää ja sirkushuveja kaikille ;-)

Tuohon asialliseen kysymykseen vastaus että olen pitänyt säätöjä sellaisena että pääsee noin 110-130km/t matkavauhtia. Voi laittaa vähän vielä nopeammaksikin, mutta tuo on tuntunut järkevältä rajalta sille että irroittaa käden etujarrulta.

Patentti helpottaa pidemmän matkan ajamista kun vauhtia voi säädellä vasemmalla peukalolla ja lepuuttaa oikeaa kättä. Useinhan ylä/alamäessä on hieman tarvetta muuttaa kaasun asentoa jotta pysytään juuri oikeassa nopeudessa ilman että syntyy sakkoriskiä tai että letkassa ajaessa etäisyys edellä ajavaan pysyy samana.




Edited By PetriK on 1214589119

Kirjoittaja hajahuja » 27 Kesä 2008, 20:41

juu ehkei kovin loistava idea :kusi:

Kirjoittaja janne » 27 Kesä 2008, 18:45

PetriK kirjoitti:
hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

tämmönen

esim. tuolta

Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.

Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.

Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.

paljonko on matkanopeus tuolla "säädöllä" ?

Kirjoittaja PetriK » 27 Kesä 2008, 17:49

hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

tämmönen

esim. tuolta
Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.

Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.

Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.

Kirjoittaja 104-1152012659 » 27 Kesä 2008, 13:16

Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

tämmönen

esim. tuolta




Edited By hayabusa00 on 1214562143

Ylös