Busa matalammaksi

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busa matalammaksi

Kirjoittaja hajahuja » 08 Kesä 2008, 12:54

teet 20 milliä pidemmät ko alkuperäset,siitä se pitäs tulla

Kirjoittaja samppi » 07 Kesä 2008, 09:17

Joskus bongasin luista piirustuksen mittoineen foorumilta, mut mihin lie hävinnyt. Oisko kellään tallessa notta vois tekasta tonttisarjan. :)

Kirjoittaja 116-1184306126 » 06 Kesä 2008, 10:56

Kysellään...kiitän!

Kirjoittaja 72-1202239073 » 06 Kesä 2008, 10:39

telluärrä kirjoitti:Samat puuhat mielessä täälläkin...eli madallusta!Olisko kellään myydä madallus koiranluita sekä holkit eteen?Tarkotus olis madaltaa n.15mm.Keskiseisontatukikin olis hakusessa?

Kannattaa ainakin tiedustella ksthb :ltä.
Sieltä on kuulemma jossain vaiheessa tuloillaan (työn alla) luita ja holkkeja monilla eri mitoilla.




Edited By Humppanisti on 1212738047

Kirjoittaja 116-1184306126 » 06 Kesä 2008, 09:44

Samat puuhat mielessä täälläkin...eli madallusta!Olisko kellään myydä madallus koiranluita sekä holkit eteen?Tarkotus olis madaltaa n.15mm.Keskiseisontatukikin olis hakusessa?

Kirjoittaja TJJ » 05 Kesä 2008, 20:43

Tänjuu! :bowdown:

Kirjoittaja samppi » 05 Kesä 2008, 20:14

Mitattu pyörä pystyssä. 70,5cm lattiasta lampun alalaitaan.

Kirjoittaja TJJ » 24 Touko 2008, 18:42

Tuli tuossa pari vuoden jahkaamisen jälkeen vedettyä pyörää hieman matalammaksi, mutta liiallisen innostuksen vallassa jäi otettua lähtömitat..

Viittistkö siis joku mitata vakiokorkuisesta bussista keulan ja perän korkeudet (ja kertoa paikat mitä on ne mitannut), perän mitta olikin jarim:n toimesta aiemmalla sivulla, mutta keula..? Vaikka maasta lampun alalaitaan? Kiinnostaa vain, että sais edes suunnilleen tasaisesti lasketun pyörän.

edit: ja siis vanhan mallin busa




Edited By TJJ on 1211644019

Kirjoittaja 65-1157802274 » 23 Helmi 2008, 21:44

vois olla Miksak:lla, kysäseppä...

Kirjoittaja bussa1985 » 23 Helmi 2008, 16:25

oiskohan kellään myynnissä nuita korotus/madallus holkkeja etupäähän.???

Kirjoittaja BussiJussi » 22 Helmi 2008, 20:11

Nostetaanpas tätäkin topiccia. K8 busassa alakolmion alapuolella jatkuu etuputki VAIN 15mm matkan "oikean" paksuisena, jonka jälkeen ohenee. Paljonkohan uskaltaa liu´uttaa etuputkea kolmioon nähden ylöspäin, että kiristyy putki vielä kolmioon KUNNOLLA kiinni? alakolmio on n.50mm "korkea" ja tietty 2 ruuvilla. Mites vanhakoppasessa oli, ei jaksa enään muistaa...? Eikös siinä etuputki jatku "oikean" paksuisena pitemmälle? Joskohan uskaltas puoleenvälin kolmiota liu´uttaa, ja sitten aionoastaan ylempi ruuvi tiukalla, ja alempaa vaan varosvastii kii?

:p :p

Kirjoittaja waiski10 » 06 Elo 2007, 16:06

titai kirjoitti:cujo!!!!ootko vielä busanisti tarvitsis apua tossa madaltamisessa ja stongan hiukan modaamisessa ylöspäin oon lyhyt ja kivan tukevahkossa kunnossa oleva 170 senttinen jässikkä joka sai perintönä moisen vehkeen ja kiva on mutt hiukan pitäs saada alaspäin ku tulee nyt seistyy varpaillaan ja selkä on mutkalla eli pyörää olis tarkotus saada alas muutama sentti ja stongaa ehkä sentti pari ylös päin onnistuukohan missään päin suomea???

T tImppa
Otappa yhteys KSTHB sieltä saat parhaan avun ongelmiisi. Meinaan on tietoo ja taitoo.

Kirjoittaja 116-1185956363 » 06 Elo 2007, 12:02

cujo!!!!ootko vielä busanisti tarvitsis apua tossa madaltamisessa ja stongan hiukan modaamisessa ylöspäin oon lyhyt ja kivan tukevahkossa kunnossa oleva 170 senttinen jässikkä joka sai perintönä moisen vehkeen ja kiva on mutt hiukan pitäs saada alaspäin ku tulee nyt seistyy varpaillaan ja selkä on mutkalla eli pyörää olis tarkotus saada alas muutama sentti ja stongaa ehkä sentti pari ylös päin onnistuukohan missään päin suomea???

T tImppa

Kirjoittaja Titaani » 02 Elo 2007, 13:21

roibusa77 kirjoitti:
nomad667 kirjoitti:kiitos ja kumarrus roibusa :bowdown:
postia tuli tänään... ei vaan ole pukkia että pääsis vaihtaa mut pitää jotain kehitellä ???

Olepas hyvä vain. Sie et tarvi pukkia siihen vaihtamiseen.
Laita pyörä tasaiselle tukevalle alustalle sivutuelle ja se pieni alaspoileri pois. Sitten pieni tunkki, jonka nostat siihen nivelen alle jossa koiranluun alapää on kiinni. Löysäät pultit ja nostat tunkkia ihan pari milliä jonka jälkeen pultit löysää ja on vedettävissä pois. Huom! Ketjunpuolella joudut vetämään sen pultin reiässä olevan holkin pois toiselle puolelle että saat pultin mahtumaan sieltä ketjuuolelta pois. Nyt vaan uudet luut yläpultilla heppiin ja sitten lasket tunkilla varovasti niin paljon että saat alemman pultin reiän kohilleen. :skootteri:
Ennen hommaan ryhtymistä kannattaa lukita etujarru vaikka nippusiteellä, vähentää kaatoriskiä!!!

Mulla on myös ne "Muzzy" luut, mutta en laittanut kiinni niitä, koska laskee niin paljon. Tekaisin 126mm pitkät luut ja etupäässä 20mm holkit, eli päästin yläkolmiion asti putket. Ei huonontanut mitenkään ajoa kun näin vähän tiputti.

Kirjoittaja 114-1182751586 » 28 Heinä 2007, 21:50

Vielä tästä madallusluiden jälkeisestä jousituksen kirrauksesta. Jamppa antoi ohjeen kiristää jousen esijännitystä max.10mm. Tähän on vähän heikosti työkaluja :( Eikös tuolla Rebound ja Compression säätöruuveilla saa mitään aikaiseksi??? Miekö en tuon päälle ymmärrä :1087

Ylös