Lappeenrannan kenttäajot.. 14.6.2008

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Lappeenrannan kenttäajot.. 14.6.2008

Kirjoittaja Agostini » 14 Elo 2008, 23:14

offtopic...mutta se ois hyvä saada Tudelle miittiin,niinkuin muuten laitan sinne ton puu-ukkelinki.... :D

Kirjoittaja Tude » 14 Elo 2008, 23:05

HOX!! Oliko Lappeenrannassa jollain mukana se busa banderolli ja jos oli ja tiedät missä/kenellä se on nyt (mahdollisesti oman kotisi seinällä) niin olisitko ystävällinen ja ilmoittaisit minulle...olisi käyttöä sille ~viikon päästä...KIITOS.


:apua: :p

Kirjoittaja BussiJussi » 24 Kesä 2008, 18:11

Kyllä niillä olosuhteilla tuntuu olevan vaikutusta kenttäajojen huippunopeuksiin... Tässä muutamia tuloksia omalta osaltani Joensuussa, S-linna, ja Lpr:

4.6. -05 Vakio K4 busa, hieman lyhennetyt välitykset: 293 takapyöräteho 155hp
13.8-05 Muuten sama, mutta orkkis välitykset 288
S-linna -06 Yoshin nokat, putkisto, 299 takapyötäteho 180hp
10.6 -06 Yoshin nokat, putkisto 313
4.8. -07 Ökylohko, pitkät valitykset 5 vaihteella 319 takapyöräteho 205hp
Lpr -08 K8 busa, -10kg, matala 304 takapyöräteho 180hp


Ainakin sellanen huomio, että K4 meni samoilla tehoilla 9km/h kovempaa kuin K8!! Ja tehot molemmista mitattu samassa penkissä....

:p :p




Edited By BussiJussi on 1214321299

Kirjoittaja hajahuja » 23 Kesä 2008, 23:36

kaikissa mopoissa on pikkuvikoja :D

Kirjoittaja busajasa » 23 Kesä 2008, 22:47

-Artsi- kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).

Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.

Auki on, ei taida enää kampura kelvata lento(kenttä)koneeseen...
Tuosta alkaen alakerran kuvia.


Koneen henki on selvästikkin päässyt irti väärää kautta :D

Kirjoittaja -Artsi- » 23 Kesä 2008, 22:07

-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs se veivi, oliko hitsautunut kampeen kiinni ? Eli voiteluongelmaa ? (Katselin juuri vielä varmuuden vuoksi tuon öljynkierron kaaviokuvan ihan omistakin intresseistä ja tuon tasapainoitusakselin poistaminen pitäisi jopa parantaa öljynkiertoa).

Liikkuu nihkeästi kaulassa, en vielä avannut alakertaa. Josko torstai-iltana ehtis... näkis onko kampiakselista enää kaluksi.

Auki on, ei taida enää kampura kelvata lento(kenttä)koneeseen...
Tuosta alkaen alakerran kuvia.

Kirjoittaja 74-1155281906 » 22 Kesä 2008, 18:39

PetriK kirjoitti:Noihin pudasjärven lukuihin tarvitaan tarkat olosuhtee mukaan lukien myötätuuli yms. muuten niistä ei ole hyötyä.

Varmaa jostain webistä löytyisi historia data pudasjärveltä tuolta päivältä. Mutta lämpötila oli ~+15c, kuskin paino kamoineen ehkä 75kg. Ilmanpaine samaisena päivänä Oulussa on ollut 1016mb, tiedä sitten mitä se pudiksella oli (80km sisämaahan Oulusta).

Tuulta ei kovin paljoa ollut, tosin se vähäinen mitä oli, oli myötäistä.

Kirjoittaja PetriK » 21 Kesä 2008, 18:47

Ksthb kirjoitti:Petrik, olisiko mitä'än mahdollisuutta että palauttaisi noi juttuihin OLEELLISESTI liittyvät kuvat takasin? Kiitokset etukäteen



Yritän hetken aikaa vielä saada mobiilikäyttäjille näitä kuvia pienempinä, joten tulee pieniä käyttöhäiriötä jonkin aikaa. Jos ei onnistu niin annetaan asian alkuperäisellä tolallaan.

EDIT - No niin, muutaman tunnin harjoittelun jälkeen Symbian / Nokia mobiilikäyttäjien kaistaa on (ainakin testien perusteella) säästetty siten että postatut kuvat konvertoituvat erittäin pieniksi puhelimella selatessa. Busanistien palvelimen kaistaahan tai muutakaan tilaa nämä normaalisti selattaessa eivät mitenkään eivät vie. Toivottavasti tämä menettely riittää koko ylläpidon toiveiden täyttämiseksi. Jos jotain vielä häiritsee tuo kuvien näkyminen niin poistetaan sitten ne vaikka kokonaan henkilötasolla.

EDIT 2 - Tarkistin vielä statistiikan kesäkuulta kun käyttäjädemografia/päätelaitedemografia jäi mietityttämään. Busanistit.org sivustolta on tehty 1205 referointia meikäläisen kuvapalvelimelle. (Eli tuon verran kuormaa on vähennetty busanistipalvelimelta.) Noista mobiilivierailuja oli noin 10, suurin osa symbian /nokia päätelaitteella ja yksi J2ME päätelaitteella. Laskin mobiilikäyttäjät käsityönä, joten voi olla muutaman kappaleen virhe. Kaikenkaikkiaan vierailuja tällä omalla kotipalvelimella on tässä kesäkuussa ollut jo 155112, tämä busanistien tuoma alle 1% liikenne ei kotipalvelimessa juurikaan tunnu.




Edited By Ksthb on 1214109641

Kirjoittaja MGa » 20 Kesä 2008, 16:26

Nii juu tosiaan ajokamppeista tulee painoa lisää, mut olitki Petri sen jo huomioinut laskelmissa.
Saisko tota Exel filua omaan käyttöön? :D

Kirjoittaja busajasa » 20 Kesä 2008, 15:39

Entäpä sitten mun osalta..

-Kuski 77kg (kamat päällä +10kg)
-kemin penkissä 187.1 rwhp
-laskettu: edestä 41mm takaa enpä nyt osaa sanoa paljonko (Jampan luilla alimpaan asentoon (tippuisiko sen 3-5 cm))
-normi plexi
-55 profiilin takarengas
-vakio välitykset

Meni 311.. Paljonko olisi voinut olla teoreettinen max LPRssä (lämpötila ja ilmanpaine - sikäli kun ne on tiedossa)?

PS: pitäisikö tehdä oma topicci Tehot vs nopeusajot? Löytyisi detskut sitten joskus myöhemminkin seachilla helpommin.




Edited By busajasa on 1213965725

Kirjoittaja PetriK » 20 Kesä 2008, 06:07

MGa kirjoitti:Mulla Lpr pieni vastatuuli, putkiviri vakiokorkeus ja 73kg kuski ilman peilejä ja orggis pleksillä 294km/h.
Ja Samin dynossa 159,4rwhp/176,7hp ilmanpaine: 1006,6mBar lämpötila 28,9 C.
PetriK voi kertoa Samille terveisiä, että ton verran meni.

Joo - tuntuisi täsmäävän luvut. Kiitos.

MGa
Kuva


Noihin pudasjärven lukuihin tarvitaan tarkat olosuhtee mukaan lukien myötätuuli yms. muuten niistä ei ole hyötyä.

JanneT
Kuva




Edited By PetriK on 1213931500

Kirjoittaja MGa » 20 Kesä 2008, 02:13

Mulla Lpr pieni vastatuuli, putkiviri vakiokorkeus ja 73kg kuski ilman peilejä ja orggis pleksillä 294km/h.
Ja Samin dynossa 159,4rwhp/176,7hp ilmanpaine: 1006,6mBar lämpötila 28,9 C.
PetriK voi kertoa Samille terveisiä, että ton verran meni.

Kirjoittaja busajasa » 19 Kesä 2008, 20:41

-Artsi- kirjoitti:
makebusa kirjoitti:liekkö kukaan vakiolla puhkassut 300kmh? / onko sitä teoriassakaan mahdollista saavuttaa mailin matkalla :oho:

Tiedossa ei ole. Kaikki jotka tuohon on yltäneet ovat olleet tavalla tai toisella muunneltuja (putkea, pönttöjä, kaasua tms). Eli aerodynamiikkaa paranneltu vakiosta, joissain tehojakin. Vaatinee melko täydellisen suorituksen ja olosuhteet vakiokuntoisella mutta uskon että mahdollista on.

Tässäpä siis oiva tavoite uusille kuskeille Joensuun ajoihin! Vakiot Viivalle! :cool:

JanneT pudiksessa tuuppasi 1500 metrillä 304km/h - putki viri, normikorkeus tuplakupla plexi ja peilit paikallaan.

Tuuli oli liki olematon ja se vähäkin myötäinen.




Edited By busajasa on 1213897436

Kirjoittaja vikkelä » 19 Kesä 2008, 17:02

PetriK kirjoitti:Excelin laskentakaavojen perusteella ei taida päästä täysin vakiolla tuohon Suomen olosuhteissa. Jos lämpötila alkaisi lähenemään 40C ja ilmanpaine 995mbar niin lähellä olisi 300km/t vakiolla.

Tässä laskennallisia tehoveikkauksia mailin loppunopeuksien perusteella, muistaakseni lämpötila oli 17C ja ilmanpaine 1005mbar.
292km/t, 152rwhp/166hp, normaalikorkuinen
300km/t, 168rwhp/183hp, normaalikorkuinen
308km/t, 184rwhp/201hp, touring plexi +5cm
328km/t, 214rwhp/233hp, madallettu 5cm
335km/t, 228rwhp/248hp, madallettu 5cm
369km/t, 300rwhp/329hp, madallettu 5cm
392km/t, 360rwhp/393hp, madallettu 5cm

Noissa luvuissa on varmaan pientä heittoa suuntaan jos toiseenkin. Kuskin koko, paino, ajoasento yms. vaikuttavat myös paljon - jotta saan kerättyä paremmin vertailudataa niin tätä laskentaa saa mielellään kommentoida omalta osaltaan !

ps. 10 asteen lämpötilanmuutos vastaa noin 10hp pienempää tehontarvetta eli jos tulee nopeuksia muista tapahtumista niin täytyisi tietää ilmanpaine ja ilman lämpötila.
Mielenkiintoinen kaava sinulla.

Pystytkö vilkaisemaan mitä tuo 166Hp 3 cm madallettu teoriassa ottaisi mailin matkalla. Lappeenrannassa tulos jäi 287 :(

Ja jos nyt asiaa ajatellaan voisiko olla mahdolista ylittää tuo 300 jos vaihtaa 18 piikkisen eturattaan ja vetää vitosella rajoittajaa vasten?

Kirjoittaja PetriK » 19 Kesä 2008, 15:56

Excelin laskentakaavojen perusteella ei taida päästä täysin vakiolla tuohon Suomen olosuhteissa. Jos lämpötila alkaisi lähenemään 40C ja ilmanpaine 995mbar niin lähellä olisi 300km/t vakiolla.

Tässä laskennallisia tehoveikkauksia mailin loppunopeuksien perusteella, muistaakseni lämpötila oli 17C ja ilmanpaine 1005mbar.
292km/t, 152rwhp/166hp, normaalikorkuinen
300km/t, 168rwhp/183hp, normaalikorkuinen
308km/t, 184rwhp/201hp, touring plexi +5cm
328km/t, 214rwhp/233hp, madallettu 5cm
335km/t, 228rwhp/248hp, madallettu 5cm
369km/t, 300rwhp/329hp, madallettu 5cm
392km/t, 360rwhp/393hp, madallettu 5cm

Noissa luvuissa on varmaan pientä heittoa suuntaan jos toiseenkin. Kuskin koko, paino, ajoasento yms. vaikuttavat myös paljon - jotta saan kerättyä paremmin vertailudataa niin tätä laskentaa saa mielellään kommentoida omalta osaltaan !

ps. 10 asteen lämpötilanmuutos vastaa noin 10hp pienempää tehontarvetta eli jos tulee nopeuksia muista tapahtumista niin täytyisi tietää ilmanpaine ja ilman lämpötila.

Ylös