uudet savupiiput...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: uudet savupiiput...

Kirjoittaja 122-1110911427 » 11 Touko 2005, 15:38

joo tohon jarim :min kysymykseen vastaus kiinnostaisi myös mua , onko kuoppa hävinnyt tai edes pienentynyt????

Kirjoittaja jarim » 11 Touko 2005, 14:36

Aika monihan nyt osti talven aikana niitä Powercommandereita. Onko kukaan 4-2-1 putkiston omistaja nyt säädättänyt/penkittänyt pyöräänsä Powercommanderin asennuksen jälkeen? Eli saako sillä tuota kuoppaa pois/pienemmäksi?

Kirjoittaja Tase » 11 Touko 2005, 12:10

Käytin eilen Busan säädössä Kemissä. Talven aikana modasin tuon ilmanputsarin..
Viri virinä oli Micron Full Race 4-2-1 putki, airboxmodi ja K&N filtteri.

Viime kesänä ilman ilmanputsari modia muuten samoilla palikoilla 153 hp ja nyt 161.9. Tosin tuo viimekesän mittaus tehtiin tosi kuumalla ilmalla ja se hieman laski todellisia tehoja. No kuitenkin onnistunut viritys, kun noin 4500 jälkeen tehoa on enemmän koko aluella +5-10 hp:tä.
Tosin tossa alhaalla on tuo kuoppa 3500 kohdalla, näyttäisi olevan kaikilla jotka on laittanut 4-2-1 putkiston.. Koitettiin säätää tuota pois, mutta omassa boxissa ei säätövarat riittänyt. No eipäs tuota kuoppaa perstuntumalla etes huomaa.. Aina sitä pienempää vaihdetta pistää kehiin kun kiihdyttää :;):

Käppyrä olisi Täällä
Kuva olisi Tässä :D

Kirjoittaja janir1979 » 22 Huhti 2005, 22:42

ykkösellähän ei lyö kun tyhjää jos kerralla kääntää kahvasta :) Kakkosella lähtee vielä ihan kaasullakin :D

Kirjoittaja martti » 22 Huhti 2005, 14:47

Talven aikaan laittelin micronin BO:t ,kn:nän ja ivannssin tre:n. Mitään nykimistä pyörässä ei ennen eikä jälkeen ole ollu (mitä vähän tän ikäsessä kuskissa alkaa ilmenemään).Ainut muutos pikku testaamisella on että ykkösellä kun kääntää kaasun suoraan pohjaan ilman muita kommevenkkejä niin se pienikin keuliminen on jäänyt pois(kuski 110 kg).Mutta eiköhän se siitä jahka päästään penkille.Äänet ovat kerrassaan mainiot matalat murinat. :arskat:

Kirjoittaja Sepe » 22 Huhti 2005, 10:21

NeBo kirjoitti:Nyt ei ole käppyrät mukana, mutta jos en ihan väärin muista niin heposia irtosi n. 163hv ja vääntöjä n. 136Nm.

Juu, kiitos... Devilit puhuu kyllä aika muhkeeta kieltä! :)

Se jäi tosiaan hiukan ihmetyttämään, että sinun busasta oli huipputehoja irronnut kymmenisen kaakkia enemmän!
Kysyinkin sitten Harrilta siihen syytä ja hän sanoi, että noi Devilin putket ahistaa sen enemmänverran ku Muzzy... = sinne ne tehot hukkuu!

Nooh, kylläpä minä letkan perässä pysyn nuillakii tehoilla! :thumbup:
:mopo:

Joo, näinhän se on että tyyliä ei saa ilmaisin. :D Hyvin on pysytty mukana noillakin tehoilla. (Jos ei oteta laskuun ahtoja) :;):

Kirjoittaja 78-1104750529 » 22 Huhti 2005, 09:11

Nyt ei ole käppyrät mukana, mutta jos en ihan väärin muista niin heposia irtosi n. 163hv ja vääntöjä n. 136Nm.

Juu, kiitos... Devilit puhuu kyllä aika muhkeeta kieltä! :)

Se jäi tosiaan hiukan ihmetyttämään, että sinun busasta oli huipputehoja irronnut kymmenisen kaakkia enemmän!
Kysyinkin sitten Harrilta siihen syytä ja hän sanoi, että noi Devilin putket ahistaa sen enemmänverran ku Muzzy... = sinne ne tehot hukkuu! ???

Nooh, kylläpä minä letkan perässä pysyn nuillakii tehoilla! :thumbup:
:mopo:

Kirjoittaja purzzi » 22 Huhti 2005, 07:51

NeBo kirjoitti:Kävin penkittämässä Viaberilla omaa busaa, jossa kans Devilin High-Pipe putkisto ja lähes identtiset oli käppyrät Sepen busan kanssa!
Mitäs Nebo se hönkäs...siis tehoa?
Omaa kun kävin hakemassa ni siinä samalla kuuntelin kun Harri penkitti sitä siun pyörää...hienot on äänet devileissä...! :thumbup:

Kirjoittaja 78-1104750529 » 21 Huhti 2005, 21:57

Kävin penkittämässä Viaberilla omaa busaa, jossa kans Devilin High-Pipe putkisto ja lähes identtiset oli käppyrät Sepen busan kanssa!

Kirjoittaja Sepe » 21 Huhti 2005, 21:48

Nyt tuolta löytyy munkin käppyrä ja viteo äänistä.

Kirjoittaja Hape » 21 Huhti 2005, 17:33

Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.

Saattaapi pitää paikkansa, tai sit ei. Mutta ei mulla eikä Hapella näy tuollaista monttua käppyrässä. Mistään musta mitään tiedä.... :O
Kyllähän ne tupla putket pitää olla, :D vai mitä Hape? :;):

Tuplaputket tottakai ja silleen high pipe versiona... :arskat:

Kirjoittaja Jaku » 21 Huhti 2005, 16:01

Mun pyörässä ei alunperin tuntunut sitä siinä 3000-4000 kiekan paikkeilla olevaa nykimistä mutta eilen kun vaihdoin putken 4-2-1:ksi niin kummasti siellä kiekka-alueella tapahtui jotain. Kun ajaa tasaisella kaasulla niin nykii hiukan.

Tosin edellisessä pyörässä oli vaihdettu vain sliparit ja alunperin siinä oli sama nykiminen mutta koneenvaihdon (ja Kujon säätöjen) jälkeen ei ollu nykimistä. Muistelen että moni muukin on kirjoitellu siitä että siellä on joku ns kuollut alue.

Pitää jossain vaiheessa käyttää penkissä...

Kirjoittaja -Artsi- » 21 Huhti 2005, 15:06

Oman mopon vääntökäyrässä on myös ikävästi monttua juuri tuossa käyttökierrosalueella (2500 - 5500 rpm):
käppyrä
Reinikaisen mukaan jäi rikkaalle eli oman boksin säädöt eivät venyneet tarpeeksi sen tasoittamiseen. Kevään aikana menee uudelleen ruuvattavaksi kera PC:n, josko sillä tokenisi.

Kirjoittaja Sepe » 21 Huhti 2005, 13:38

jarim kirjoitti:Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.

Saattaapi pitää paikkansa, tai sit ei. Mutta ei mulla eikä Hapella näy tuollaista monttua käppyrässä. Mistään musta mitään tiedä.... :O
Kyllähän ne tupla putket pitää olla, :D vai mitä Hape? :;):

Kirjoittaja jarim » 21 Huhti 2005, 13:10

Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.

Ylös