Kirjoittaja Fastard » 01 Kesä 2008, 22:34
Ksthb kirjoitti:PetriK kirjoitti:JanneT kirjoitti:Joo, siis tässä mielessä toki olen täsmälleen samaa mieltä. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, niin kultaakin kalliimpia vinkkejä pro miehiltä saa, ja niistä toki kannattaa ottaa vaarin. Lähinnä tarkoitinkin sitä, että pelkästään juttuja kuuntelemalla/lukemalla ei aikoja paranneta, vaan reeniä tarvitaan - ja paljon.
Treeniäkin on monenlaista ... mä en usko pelkkään treenaamiseen vaan siihen että saa palautetta ja keskustelun kautta parantaa omaa toimintaansa, joskus palautetta tulee suullisesti joskus sitä kirjoitellaan usein myös puhelimessa puhutaan. Internetissähän tässäkin keskustellaan joten ... hehheh. Tuo mustavalkoinen maalaus mitä esität ei oikein toimi tässä yhteydessä kun yrität opettaa netissä, sorry.
Tuolla alastarossa tuli noin 10 lähtöä. Todella huono paikka treenata jos lähtöjen välissä on tunti aikaa ja koskaan et tiedä milloin seuraavaan lähtöön pitää valmistautua. Rata olisi pitänyt kävellä katsomon puolelta lävitse niin että siihen olisi kunnolla tutustunut, mutta sitäkään ei voinut tehdä kun ei tiennyt milloin seuraava lähtö on. Hyvä että pystyi välillä puhumaan kun meteli oli autojen takia todella karmiva joten keskustelu ei aina ollut luontevaa. Todella karmiva paikka - en suosittele.
Teillä pohjoisen mihillä on hyvät oltavat kun saa kentän ilman autoja käyttöön - se auttaa kehittymään ihan toisella tavalla. Sama juttu on täällä etelässä oli VW openin kanssa, siellä sai päivässä 27 lähtöä joten toistoja tuli eri tavalla niin että pystyi jo korjaamaan virheitäkin. Samoin juttelu onnistui kun sentään kuuli mitä puhuttiin.
Mutta nyt taitaa mennä vähän off topiciksi - mä tosiaan aion mennä pitsinnypläyskurssille hetkeksi sen verran tuo Alastaro ottaa päähän - sekä tuloksien että myös järjestelyiden kannalta ...
Hmm.. teoreettinen tarkastelu kannattaan aina.
Omaa lähtö tekniikkaa olen hionu ammattikuskien ajamien videoiden perusteella ja jossain määrin onnistunutkin 60ft /1,52 s. kykän käyttö on myös samaiselta.
Startti asennon neuvoi Kiira, johon olen orjallisesti yrittäny epäkurantin vartaloni pakoittaa
Kaikki materiaali, keskustelut, yms vievät harjoittelua suuria hyppyjä kerralla eteenpäin.
Ammatti apuun minäkin olen turvautunut monessa kohtaa ???
Mielestäni järjestelyt oli ihan kohillaan, 7-8 vetoo hyvällä radalla mielestäni ok.
Drag Racing on kyttäilyä paikanpäällä ja useesti, sm- sarjassa pahimmillaan viikonlopun saldoksi jää 2-3 lähtöö 4 päivään.
Pitkäjänteisten hommaa sanoisin.

Mielestäni Ksthb puhuu asiaa, eli joka tuutista tuleva tieto täytyy suhteuttaa/suodattaa omaan ajamiseen. Itse olen aika pitkälti netistä hakenut infoa ja ollut yhteydessä suomen/ulkomaiden kuskeihin, valmistajiin sekä rakentelijoihin. Ihan hyvin sitä tietoa on tullut, ajoittain jopa liikaa omalle aivokapasiteetille. Tätä kautta olen omankin mopon rakennellut, tietysti omaa ajatusmaailmaani sekä eri neuvojen kompromisseja eri asioissa käyttäen. Treeniä treeniä ajamiseen perkele!
Suomi on kuitenkin pieni maa ja mielestäni täytyisi olla tiiviimpää yhteistyötä eri alojen osaajien kanssa. Muutamia foorumeja lukiessani, sitä tietotaitoa löytyy Suomestakin ja paljon. Varmasti alkaisi ajat paranemaan, jos porukka alkaisi ajatella vähän laajemmin lajin kehitystä mp puolella. Ihan sama onko vapari vai ahdettu. Kaikki tieto vie kuitenkin eteenpäin tavalla tai toisella...
t.Aloittelija :1087
[color=#000000][quote="Ksthb"][quote="PetriK"][quote="JanneT"]Joo, siis tässä mielessä toki olen täsmälleen samaa mieltä. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, niin kultaakin kalliimpia vinkkejä pro miehiltä saa, ja niistä toki kannattaa ottaa vaarin. Lähinnä tarkoitinkin sitä, että pelkästään juttuja kuuntelemalla/lukemalla ei aikoja paranneta, vaan reeniä tarvitaan - ja paljon.[/quote]
Treeniäkin on monenlaista ... mä en usko pelkkään treenaamiseen vaan siihen että saa palautetta ja keskustelun kautta parantaa omaa toimintaansa, joskus palautetta tulee suullisesti joskus sitä kirjoitellaan usein myös puhelimessa puhutaan. Internetissähän tässäkin keskustellaan joten ... hehheh. Tuo mustavalkoinen maalaus mitä esität ei oikein toimi tässä yhteydessä kun yrität opettaa netissä, sorry.
Tuolla alastarossa tuli noin 10 lähtöä. Todella huono paikka treenata jos lähtöjen välissä on tunti aikaa ja koskaan et tiedä milloin seuraavaan lähtöön pitää valmistautua. Rata olisi pitänyt kävellä katsomon puolelta lävitse niin että siihen olisi kunnolla tutustunut, mutta sitäkään ei voinut tehdä kun ei tiennyt milloin seuraava lähtö on. Hyvä että pystyi välillä puhumaan kun meteli oli autojen takia todella karmiva joten keskustelu ei aina ollut luontevaa. Todella karmiva paikka - en suosittele.
Teillä pohjoisen mihillä on hyvät oltavat kun saa kentän ilman autoja käyttöön - se auttaa kehittymään ihan toisella tavalla. Sama juttu on täällä etelässä oli VW openin kanssa, siellä sai päivässä 27 lähtöä joten toistoja tuli eri tavalla niin että pystyi jo korjaamaan virheitäkin. Samoin juttelu onnistui kun sentään kuuli mitä puhuttiin.
Mutta nyt taitaa mennä vähän off topiciksi - mä tosiaan aion mennä pitsinnypläyskurssille hetkeksi sen verran tuo Alastaro ottaa päähän - sekä tuloksien että myös järjestelyiden kannalta ...[/quote]
Hmm.. teoreettinen tarkastelu kannattaan aina.
Omaa lähtö tekniikkaa olen hionu ammattikuskien ajamien videoiden perusteella ja jossain määrin onnistunutkin 60ft /1,52 s. kykän käyttö on myös samaiselta.
Startti asennon neuvoi Kiira, johon olen orjallisesti yrittäny epäkurantin vartaloni pakoittaa :D
Kaikki materiaali, keskustelut, yms vievät harjoittelua suuria hyppyjä kerralla eteenpäin.
Ammatti apuun minäkin olen turvautunut monessa kohtaa ???
Mielestäni järjestelyt oli ihan kohillaan, 7-8 vetoo hyvällä radalla mielestäni ok.
Drag Racing on kyttäilyä paikanpäällä ja useesti, sm- sarjassa pahimmillaan viikonlopun saldoksi jää 2-3 lähtöö 4 päivään.
Pitkäjänteisten hommaa sanoisin.
:D[/quote]
Mielestäni Ksthb puhuu asiaa, eli joka tuutista tuleva tieto täytyy suhteuttaa/suodattaa omaan ajamiseen. Itse olen aika pitkälti netistä hakenut infoa ja ollut yhteydessä suomen/ulkomaiden kuskeihin, valmistajiin sekä rakentelijoihin. Ihan hyvin sitä tietoa on tullut, ajoittain jopa liikaa omalle aivokapasiteetille. Tätä kautta olen omankin mopon rakennellut, tietysti omaa ajatusmaailmaani sekä eri neuvojen kompromisseja eri asioissa käyttäen. Treeniä treeniä ajamiseen perkele!
Suomi on kuitenkin pieni maa ja mielestäni täytyisi olla tiiviimpää yhteistyötä eri alojen osaajien kanssa. Muutamia foorumeja lukiessani, sitä tietotaitoa löytyy Suomestakin ja paljon. Varmasti alkaisi ajat paranemaan, jos porukka alkaisi ajatella vähän laajemmin lajin kehitystä mp puolella. Ihan sama onko vapari vai ahdettu. Kaikki tieto vie kuitenkin eteenpäin tavalla tai toisella...
t.Aloittelija :1087[/color]