Kirjoittaja 67-1175770372 » 28 Kesä 2008, 14:31
Jos muistan oikein niin K8:ssa on kilokikserin rattaat eli etsiös niistä tarvikkeista.
Mulla on K6 (rek 2007) ja eturatas GSX-1400 eli 18 ja hyvin pelittää. Ketjun säätövara riittää mainiosti - vaihdoin vasta 6000km huollon kieppeillä (jos muistan oikein?).
Mittarivirhe on teoreettisesti -0.7% eli 100 mittarissa on 100,7 todellista nopeutta. renkaan kuluneisuus taitaapi vaikuttaa enemmän?!
ATRE asennettu eli 5 "sisällä" aina, vaihdenäyttö kertoo käytetyn vaihteen sinisellä coolilla numerolla. Ei turhia keuli pelkällä ykkösen kaasunavauksella.
Koneessa on lisäksi kokeilun ja huvin vuoksi +4 sytytysennakko, tehty mekaanisesti vaihtamalla Woodrof-kiila 12000 huollossa. Vaatii nyt 98E bensaa (ei ainaskaa nakuta), ei tunnu tehot mihinkään muuttuvat peffatohtorin mukaan, mutta äänet on vakiopöntöillä sangen mureat
Ruiskuun laitettiin 6000km kohdalla +5 alas ja 12000km kohdalla (turhaan) +5 keskialueelle. Bensaa syö matka-ajossa nyt 5,4->5,6 eli pari desiä enemmän. Taitaa 18000 huollossa keskialue vakioitua taas...
Kaikkee sitä tulee tehtyä...pönttöjä ei viitti vaihtaa ku ylivuotinen uusi malli tulee ajoon jahka ABS-jarruilla sen saa (ja lukee lehdistä eka vuonna miten ABS pelittää uudessa Bussissa)
Jos vaikka ensi vuosikymmenellä uuden laittais ja siihen sitten titaanisen täysputkiston (tai hiilikuituisen) 4-2-1 eli painoa pois matkakäyttöä ajatellen. Tai sitten rupeen kerettiläiseksi ja ostan uuden BMW K1400S mallin (jos sellaista siis tulee 2010 mennessä?). Kawasaki 1400 GTR on käyny mielessä kun sen pleksi on täysin hiljainen kunhan stongan saa alemmas, mun Bussissa sen on puol tuumaa korotettu ja BMW K1200S just kohdallaan - %¤(/&%/&" bemarivilkut ja hinta
Voiku Suska tekis sellasen Touring-Busan (tehdasturbo-optiolla)
Sellanen että triplalaukuilla vois ajaa ainaski 250,
meinaan nii kauan ku Germanian autobaanoilla vielä saapi ajella - Bremen on jo menetetty
Konetekniikan opinnoista sen verran että jo aiemmin annettu vastaukset ketjun kulmista, rattaista ja kulutuskestävyydestä ovat kohdallaan. Itse hain lähinnä matka-ajomukavuutta ja halvempaa spiidohiileriä (80 egee vs 12 egee).
Tietenkin asennustyö vei aika kauan noin eka kerralla ku iso hylsy oli väärää kokoa jne. kokonaisaika 5h brutto. Kaveri auttoi painamalla takajarrupoljinta kun irroittelin mutteria, joka oli Suzukin lock-tidella laitettu, laittelin Bilteman vastaavaa tilalle kiristysvaiheessaa, joka oli yllättävän helppo. Mulla on nykyään 2 momenttiavain eli isompi riittää kaikkiin suzukin muttereihin ja pienempi täydentää "alhaalta". Sovitepalat sitten mahdollista eri kokoisten holkkien käytön. Tarvikkeet siis kannatta miettiä etukäteen, jottei varsinaisen operaation aikana sade, jano tai potutus pääse yllättämään.
Lykkyä tykö ja kerro miten uusi Bussi Kikserin tarvike-eturattaalla keulii (joku TRE asennettuna)
[color=#810541]Jos muistan oikein niin K8:ssa on kilokikserin rattaat eli etsiös niistä tarvikkeista.
Mulla on K6 (rek 2007) ja eturatas GSX-1400 eli 18 ja hyvin pelittää. Ketjun säätövara riittää mainiosti - vaihdoin vasta 6000km huollon kieppeillä (jos muistan oikein?).
Mittarivirhe on teoreettisesti -0.7% eli 100 mittarissa on 100,7 todellista nopeutta. renkaan kuluneisuus taitaapi vaikuttaa enemmän?!
ATRE asennettu eli 5 "sisällä" aina, vaihdenäyttö kertoo käytetyn vaihteen sinisellä coolilla numerolla. Ei turhia keuli pelkällä ykkösen kaasunavauksella.
Koneessa on lisäksi kokeilun ja huvin vuoksi +4 sytytysennakko, tehty mekaanisesti vaihtamalla Woodrof-kiila 12000 huollossa. Vaatii nyt 98E bensaa (ei ainaskaa nakuta), ei tunnu tehot mihinkään muuttuvat peffatohtorin mukaan, mutta äänet on vakiopöntöillä sangen mureat :-)
Ruiskuun laitettiin 6000km kohdalla +5 alas ja 12000km kohdalla (turhaan) +5 keskialueelle. Bensaa syö matka-ajossa nyt 5,4->5,6 eli pari desiä enemmän. Taitaa 18000 huollossa keskialue vakioitua taas...
Kaikkee sitä tulee tehtyä...pönttöjä ei viitti vaihtaa ku ylivuotinen uusi malli tulee ajoon jahka ABS-jarruilla sen saa (ja lukee lehdistä eka vuonna miten ABS pelittää uudessa Bussissa)
Jos vaikka ensi vuosikymmenellä uuden laittais ja siihen sitten titaanisen täysputkiston (tai hiilikuituisen) 4-2-1 eli painoa pois matkakäyttöä ajatellen. Tai sitten rupeen kerettiläiseksi ja ostan uuden BMW K1400S mallin (jos sellaista siis tulee 2010 mennessä?). Kawasaki 1400 GTR on käyny mielessä kun sen pleksi on täysin hiljainen kunhan stongan saa alemmas, mun Bussissa sen on puol tuumaa korotettu ja BMW K1200S just kohdallaan - %¤(/&%/&" bemarivilkut ja hinta :-(
Voiku Suska tekis sellasen Touring-Busan (tehdasturbo-optiolla)
Sellanen että triplalaukuilla vois ajaa ainaski 250,
meinaan nii kauan ku Germanian autobaanoilla vielä saapi ajella - Bremen on jo menetetty :-(
Konetekniikan opinnoista sen verran että jo aiemmin annettu vastaukset ketjun kulmista, rattaista ja kulutuskestävyydestä ovat kohdallaan. Itse hain lähinnä matka-ajomukavuutta ja halvempaa spiidohiileriä (80 egee vs 12 egee).
Tietenkin asennustyö vei aika kauan noin eka kerralla ku iso hylsy oli väärää kokoa jne. kokonaisaika 5h brutto. Kaveri auttoi painamalla takajarrupoljinta kun irroittelin mutteria, joka oli Suzukin lock-tidella laitettu, laittelin Bilteman vastaavaa tilalle kiristysvaiheessaa, joka oli yllättävän helppo. Mulla on nykyään 2 momenttiavain eli isompi riittää kaikkiin suzukin muttereihin ja pienempi täydentää "alhaalta". Sovitepalat sitten mahdollista eri kokoisten holkkien käytön. Tarvikkeet siis kannatta miettiä etukäteen, jottei varsinaisen operaation aikana sade, jano tai potutus pääse yllättämään.
Lykkyä tykö ja kerro miten uusi Bussi Kikserin tarvike-eturattaalla keulii (joku TRE asennettuna) :-D[/color]