Kiihdytys- ja testipäivät Pudasjärvi 2008 - 10-11.5.2008 ja 24-25.5.2008

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kiihdytys- ja testipäivät Pudasjärvi 2008 - 10-11.5.2008 ja 24-25.5.2008

Kirjoittaja akseli » 04 Elo 2008, 12:18

Fastard kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Löytyykö jostain listaa/tuolksia mitä näiden ammattilaisten/fhra:n kisoissa käyvien pelit kulkivat ?

Siellähän oli monenlaisia turboja ja moni pyöristä oli varustettu sb, sgb jne tarroilla ...

Itse en ole todellakaan lähelläkään ammattilainen vaikka PSB luokassa ajankin. Viisi vetoa tempasin ja 9,7/247/1,7 oli paras. Pyörä alkaa kulkemaan pikkuhiljaa, kunhan saan pitoa alle. Ihan hyvältä vaikuttaa. :bike:

sgb:t meni 9.5 ja sb:t 9.5 ja 9.6
kävijämäärä varmasti järjestäjien mieleen!
meitä matkamotoristeja oli paikalla paljon ja pakettiauto-, ja peräkärrykaravaanareitakin kiitettävästi :;):
onnittelut ja kiitokset kaikille :kippis:

Kirjoittaja Fastard » 29 Heinä 2008, 18:35

PetriK kirjoitti:Löytyykö jostain listaa/tuolksia mitä näiden ammattilaisten/fhra:n kisoissa käyvien pelit kulkivat ?

Siellähän oli monenlaisia turboja ja moni pyöristä oli varustettu sb, sgb jne tarroilla ...

Itse en ole todellakaan lähelläkään ammattilainen vaikka PSB luokassa ajankin. Viisi vetoa tempasin ja 9,7/247/1,7 oli paras. Pyörä alkaa kulkemaan pikkuhiljaa, kunhan saan pitoa alle. Ihan hyvältä vaikuttaa. :bike:

Kirjoittaja Kekee » 28 Heinä 2008, 21:42

Peli avattu mullaki nuisa hommisa, pirun kivaa oli :p aika oli jotain 10.37? ku jäi laput ranualle... pönttöviritteisellä normikorkusella k8:lla...mukava oli nähä muitakin busanisteja ja vähän mallia miten ajetaan lujaaki :D

Kirjoittaja 109-1210607114 » 28 Heinä 2008, 18:39

Sujari kirjoitti:"Ajamista,välillä lentämässä polttarikeikkaa ja sekaan vielä työhommia,niin pyhäaika kului kuin siivillä... :D"
Melko vauhikasta tuo sun homma oli täytyy sanoa ...Välillä oltiin valoissa yhtäkin aikaa ja sitte seuraavassa välissä kiidit yläilmoissa. huh huh

Päivän vedoista :Hyvä aikoja , onnittelut minunkin puolesta. Ennätyksiäkin rikottiin ja kun ottaa huomioon pidon ja kovan tuulen; on ajat huippuluokkaa.

:thumbup:
:mosh:

Kirjoittaja Martta » 28 Heinä 2008, 13:42

Kiitokset täältä kans Jarille ja Jounille järjestelyistä.

Muutama veto tuli pöristeltyä omakisi riemuksi.

Ahtisksen suoritukset oli kyllä hienoa katseltavaa :respekt:

Muutenkin oli miellyttävä tutustua itselle tuntemattomiin pohjoisen Busanisteihin :mosh:

Reilu meininki :tapu:

Kirjoittaja 74-1211486656 » 28 Heinä 2008, 11:35

PetriK kirjoitti:Kiitokset Jounille ja Jarim tilaisuuden järjestelyistä, majoituksesta ja muutenkin hienosti toimineesta tapahtuman taustajärjestelystä ! ... sekä kaikille muillekin hyvästä seurasta.

Jarim kommentin perusteella katselin noita loppunopeuksia suhteessa tiedettyyn tehoon vähän enemmän ja vasemman radan loppunopeudet täsmäävät aika hyvin. Tässä lasketut lukemat.

80% tankissa
87kg kuski
putkiviritteinen
242km/t -> 202rwhp
248km/t -> 216rwhp

30% tankissa (arvio)
77kg kuski
putkiviritteinen
255km/t -> 224rwhp

Oikean radan lopareita en saanut millään osumaan laskentamalliin.
moi

kiitos vaan itsellesi rekun modista, ecun kartoista, makkarasta jne. taisi moni ammattilainen ajella tasaisesti yli kymppejä ja ainoana jonka mä rekisteröin niin neito veteli 9,6 aikoja, toki enemmän keskityin ainakin lopussa jarim vs ahtis vääntöön jossa alkoi olla racing henkeä... kiitos heille tunnelmista.

Kirjoittaja PetriK » 28 Heinä 2008, 10:10

Löytyykö jostain listaa/tuolksia mitä näiden ammattilaisten/fhra:n kisoissa käyvien pelit kulkivat ?

Siellähän oli monenlaisia turboja ja moni pyöristä oli varustettu sb, sgb jne tarroilla ...

Kirjoittaja busajasa » 28 Heinä 2008, 00:58

Sujari kirjoitti:Vaikka ylimääräisiä osia jäikin repullinen.

Heh niitä sun ylim osia on mulla peräkärry pullollaan. Jos joskus tarttet niin täältä sitten löytyy :)

Sujari kirjoitti: Kolmesatanenkin meni jälleen rikki,kiitos taas busajasalle ripeästä peilien irroituksesta ja takaisin ruuvauksesta.


Ja näinhän se on että aina kun nähdään niin peilit ruuvataan - suuntaan tai toiseen :)

T:Peilivastaava

Kirjoittaja Sujari » 27 Heinä 2008, 22:57

Turha huoli JanneT,kyllä tuli tosi mahtavasti toimiva busa! :thumbup: Vastaa pehmeästi,mutta kuitenkin välittömästi kaasuun jo 2500 jälkeen ja ottaa kirkkaasti kiekat uusille rajoittimen arvoille. Ja poissa on 3000 tärinät uudella polttoainekartalla...Keuliikin paljon herkemmin. :D Kiitokset guruille,tuntui porukasta löytyvän tietotaitoa, ripeyttä ja rohkeutta purkaa kaverin busa yöllä päreiksi ja kasata se vielä toimivaan kuntoon. Vaikka ylimääräisiä osia jäikin repullinen. Kolmesatanenkin meni jälleen rikki,kiitos taas busajasalle ripeästä peilien irroituksesta ja takaisin ruuvauksesta. Kympin alitus jäi tällä kertaa haaveeksi,paras tulos oli 10.007/234 joten ei se kauaskaan jäänyt. Jos ecu olisi ohjelmoitu edellisenä iltana,niin sehän ois ollut selvää pässin lihaa... :omituinen: Kiitos ahtis pyörän lainasta,olipa tosi tykki,kädet venyi ainakin 5 senttiä :mosh: Mahtava viikonloppu. Mukava nähdä teitä etelän ihmeitä täällä porojen ja sääskien keskelläkin joskus. Off ja Koff oli näköjään kovassa käytössä.. Paljon tuli uusia tuttuja. Ja tosi kiva kun jouniri oli taas mukana touhuilemassa pojan kanssa. Ajamista,välillä lentämässä polttarikeikkaa ja sekaan vielä työhommia,niin pyhäaika kului kuin siivillä... :D

Kirjoittaja PetriK » 27 Heinä 2008, 22:20

Kiitokset Jounille ja Jarim tilaisuuden järjestelyistä, majoituksesta ja muutenkin hienosti toimineesta tapahtuman taustajärjestelystä ! ... sekä kaikille muillekin hyvästä seurasta.

Jarim kommentin perusteella katselin noita loppunopeuksia suhteessa tiedettyyn tehoon vähän enemmän ja vasemman radan loppunopeudet täsmäävät aika hyvin. Tässä lasketut lukemat.

80% tankissa
87kg kuski
putkiviritteinen
242km/t -> 202rwhp
248km/t -> 216rwhp

30% tankissa (arvio)
77kg kuski
putkiviritteinen
255km/t -> 224rwhp

Oikean radan lopareita en saanut millään osumaan laskentamalliin.

Kirjoittaja Joke » 27 Heinä 2008, 21:59

Tuli tehtyä pieni moka jarrutuksen suhteen, lentokentän asfaltti loppui ja menin pyörät lukossa hietikolle.
Busa ei siitä tykännyt, vaan heitti minut selästään. Itse selvisin parilla mustelmalla. Pyörä meni ajokelvottomaan kuntoon, joten lauantain varttimailin ajot jäi ajamatta.

Kiitokset Busajasalle ja Petrik:lle Ecun uudelleen ohjelmoinnista, nyt on kierrosluvun rajoitus nostettu 11300:aan ja tre toiminnot ohjelmoitu suoraan Ecuun. :respekt:

Kirjoittaja busajasa » 27 Heinä 2008, 17:04

Itsellä jäi hampaankoloon tästä viikonlopusta ja kotitöitä on edessä.

1500m 316km/h - mahdollisuudet olisi olleet parempaankin mutta 17/38 välitykset taisi olla liian pitkät 1500 metrille.

Vartti 10.092s/1.838s/231.56km/h - ilman kaasuja koko päivä opetellen lajia. Pari 1.7 alkuista lähtöä oli mutta ne meni taas vaihdehäslinkiin/rajoittajalle vetoon :1087 . Pöydällä on 14 vedon laput, mutta ei yhtään 10 alitusta vaikka kuinka etsiskelisi. Jääpä sitten seuraaviin kinkereihin tavoiteltavaa. Tuo 60ft pitää saada paremmaksi ja shifteri on laitettava toimintaan.

Hienot happeningit ja kiitos sekä kumarrus järjestäjille ja varsinkin perjantaista organisoivalle porukalle :bowdown: . Kiitos ja kumarrus myös pitkämatkalaisten osallistumisesta!

Tässä kuvia lentäjä-ässän busan eilisestä täyshuollosta.




Edited By busajasa on 1217171612

Kirjoittaja Tomppa » 27 Heinä 2008, 16:35

Hienoja kuvia!
Hmm, mitäs tuolle Joukon bussille on käynyt?
Toivottavasti ukko on paremmassa kunnossa ???

Kirjoittaja RHead » 27 Heinä 2008, 15:55

Kiitoksia omasta puolesta. Mukava oli välillä olla pelkästään yleisönosastollakin. Kiitos matkaseurasta Esalle ja Joukolle.
Kokeillaan joensuuta jos jos se 335 parantus ainakin sen 1km/h. :)
Tuossa tapahtumasta kuvia vähän:
Kuvat

Kirjoittaja ahtis » 27 Heinä 2008, 15:19

Kiitos omalta osalta järjestäjille ja muille busa "hörhöille" joihin tutustuin.. ja omalle "tiimille" :D
Vitsillä heitin la aamuna jarille että tänää mennää ysin alle (entinen enari 9,998) ja en ois ikään uskonu että pääsen lähellekään tämmösiä aikoja, kuitenki "vakio" painonen ja mittanen TOURINKI
(kevennykset: peilit pois ja työkälu pussi :p ) koitin viel tankki täynäki mihin sillä pääsee, 60ft 1,601 loppun. 257,42 aika. 9,284.. (lopparit kuulemma optimistisia :fing )
vetihän se jarikin ilman nosseja 9,4.. aika hyvä!
ajamalla paikalle ja pois.. kiittää ja kuittaa..

ja kannesta yms. kiitos petelle :;):

Ylös