K8:n tangon korotus

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: K8:n tangon korotus

Kirjoittaja laZZa » 29 Heinä 2009, 00:04

kormus63 kirjoitti:Saattaa se olla et olen myöskin turhan arka Japanin alumiinin kestävyydestä. Ei vaan ole kivaa jos vauhdissa jää stonga käteen kesken mutkan. :)
Mulla olis rohkealle yhdet joutilaat alumiinista tehdyt 30mm holkit jos joku haluaa laskea keulaa tai nostaa tankoa. Saattaa löytyä jopa sopivat pultitkin niihin.

Jaa-a, nytpä kirkastuu kuva että jos haluaapi vain asentoa korjata ja tankoa korottaa, on ratkasu tuommonen levyhärpätin. Puslakkeita laitellaan jos samalla laskoo etupiätä. Näin kait tämä on piäteltävä ennen kun mennee ihan sekasin näitten kanssa.

Kirjoittaja Kormus » 28 Heinä 2009, 14:54

Saattaa se olla et olen myöskin turhan arka Japanin alumiinin kestävyydestä. Ei vaan ole kivaa jos vauhdissa jää stonga käteen kesken mutkan. :)
Mulla olis rohkealle yhdet joutilaat alumiinista tehdyt 30mm holkit jos joku haluaa laskea keulaa tai nostaa tankoa. Saattaa löytyä jopa sopivat pultitkin niihin.

Kirjoittaja Masanaattori » 28 Heinä 2009, 11:11

kormus63 kirjoitti:Mistään mitään taaskaan tiedä, mut eikös nuo holkit ole tarkoitettu lähinnä silloin käytettäväksi kun keulaa laskee. Omassa ainakin tuli tanko kovin heiluvaksi kun lakkasi tukeutumasta putkien yläpäihin kumien joustaessa. Lisäksi vähän arvelluuttaa sen keskikäikäleen lujuus teleskooppien kohdalta jos ei se saa tukea putkien päästä. Ainakin tällä massalla on köykämiini lujilla jos joutuu tekemään paniikkijarrutuksen tai jotain vastaavaa että painoa tulee tangolle normaalia enemmän. Niinpä tilasin Jenkkilästä samanlaisen palikan mitä Dragrace myy, mutta 32mm paksu ja kokonaan alumiinista tehty.
Joo näinhän se muuten on !
Ei pitäis kirjoitella mitään ennenkuin vähän tuumailee mitä kirjoittaa :D

Kirjoittaja Kormus » 28 Heinä 2009, 10:23

Mistään mitään taaskaan tiedä, mut eikös nuo holkit ole tarkoitettu lähinnä silloin käytettäväksi kun keulaa laskee. Omassa ainakin tuli tanko kovin heiluvaksi kun lakkasi tukeutumasta putkien yläpäihin kumien joustaessa. Lisäksi vähän arvelluuttaa sen keskikäikäleen lujuus teleskooppien kohdalta jos ei se saa tukea putkien päästä. Ainakin tällä massalla on köykämiini lujilla jos joutuu tekemään paniikkijarrutuksen tai jotain vastaavaa että painoa tulee tangolle normaalia enemmän. Niinpä tilasin Jenkkilästä samanlaisen palikan mitä Dragrace myy, mutta 32mm paksu ja kokonaan alumiinista tehty.

Kirjoittaja Masanaattori » 28 Heinä 2009, 09:27

Mustaa nylontankoa ja rosteri-/haponkestäviä pultteja koitin eilen metsästellä mutta tuntuu olevan ainakin tällä hetkellä hiukan hakusessa.

Itse vaihdoin eilen 20 millisten holkkien tilalle 9mm vahvat kun tuntui aika reilulta toi alkuperäinen tiputus ja saattaa olla ihan asiallinen vaikutus käyttäytymiseen noilla matalammillakin.

Jos haluaa pelkästään korottaa tankoa niin siihen noi 20mm palikat sopinee ihan hyvin mutta jos pudottaa samalla keulaa alaspäin niin saattaa olla asiallista hommata taakse samalla ne koiranluut, jotta saa koko mopon laskettua.

Makuasioita tottakai :D

Löytyy siis tarvittaessa 9mm, 15mm ja vähän 20mm levyä mistä saan sorvautettua sarjat mahdollisesti niitä tarvitseville.

Pultteja en ala tähän hätään etsiskelemään.....alkuperäisillä saa laitettua 9mm vahvat palikat jos jättää prikat alta pois.

Kirjoittaja Masanaattori » 26 Heinä 2009, 17:43

Koeajot heitetty 20mm holkeilla tiputettuna.....tuntuis taipuvan mutkiin aika mallikkaasti eli tuunaus ei ollut turha :D

2 sarjaa holkkeja PE-muovista olis valmiina (protoja) ja yritän saada alkuviikon aikana hapokkaat tai rosteriset pultit ja mutterit sarjoihin.

Lisäksi pitäisi olla tuloillaan levyä vahvuuksilla 10, 15 ja 20 milliä eli jos on kiinnostusta niin laittakaa viestiä.....siirrellään pörssifoorumille sit jos alkaa kiinnostus heräämään hinta jäänee pultteineen ehkä siihen 20-30 euron paikkeille per sarja (riippuu pulttien ja sorvauksen hinnoista).

Näillä saanee myös gen1 mallin tiputettua.




Edited By Masanaattori on 1248622431

Kirjoittaja laZZa » 25 Heinä 2009, 19:32

jakehaanpää kirjoitti:
Masanaattori kirjoitti: Selvittelen alkuviikolla kun meen töihin josko olis mahdollista saada nylonholkkeja teetettyä sopivaan hintaan.

Kiinnostunut

+1

Kirjoittaja jakehaanpää » 25 Heinä 2009, 19:20

Masanaattori kirjoitti: Selvittelen alkuviikolla kun meen töihin josko olis mahdollista saada nylonholkkeja teetettyä sopivaan hintaan.

Kiinnostunut

Kirjoittaja Masanaattori » 25 Heinä 2009, 16:57

Ite laitoin eilen 20mm holkit.....mallia omavalmiste.
Pitää vaan vaihtaa samalla pidemmät pultit eli orkkikset on 10 milliset 60 milliä pitkät ja tilalle sitten 80 milliä pitkät.
Niin ja mutterit täytyy kans vaihtaa kun ne alkuperäiset on vähän normaalia hienommalla kierteellä.

Selvittelen alkuviikolla kun meen töihin josko olis mahdollista saada nylonholkkeja teetettyä sopivaan hintaan.




Edited By Masanaattori on 1248530460

Kirjoittaja laZZa » 25 Heinä 2009, 16:25

mikki1970 kirjoitti:Näkyy dragracella olevan raiseria tangolle hintaan 138 ecua, täytyy pistää harkintaan.

No sielläpä, ja ohjeen kanssa. Kiitti. Tuohan se vois toimia. Mistä nuita holkkeja saisi, eikö lie jonkun verran halavempi ratkasu.

Kirjoittaja purzzi » 25 Heinä 2009, 10:39

Agostini kirjoitti:pocaselle meni n.28mm vissii....mahtu iha kivasti...

-A-
Ne on 20mm holkit!

Kirjoittaja 109-1239870515 » 24 Heinä 2009, 13:54

Näkyy dragracella olevan raiseria tangolle hintaan 138 ecua, täytyy pistää harkintaan.

Kirjoittaja laZZa » 24 Heinä 2009, 12:56

laZZa kirjoitti:Terve,
Neuvokeepa ihan näytöltä / käestä pittäen uutta busakuskia että mitenkä se tapahtuu tuo tangon korotus. Etujalat viistää melekein polvia, mutta silti tuntus että vähän ylempänä vois tanko olla. Eli minkämoiset puslakkeet pitäis olla, mistä semmoiset suan ja mitenkä homma hoijetaan.
Isoin kiitoksin ja kummarrukset piälle!

P.S. toista viikkoo vien K8:a. Välillä pitäs kuulemma kotonakin olla.

Hei Halloo! Tarviiko muuta kun neljä ruuvia tangosta irti ja pala nousee paikoiltaan? Vaan mistä korotuspalikat on paras tehä taikkapa hankkia??

Kirjoittaja 109-1239870515 » 22 Kesä 2009, 10:12

Olisin kanssa kiinnostunut, jos jollain on valmis ratkaisu uusikorisen tangon korottamiseen.

Kirjoittaja laZZa » 22 Kesä 2009, 09:50

Terve,
Neuvokeepa ihan näytöltä / käestä pittäen uutta busakuskia että mitenkä se tapahtuu tuo tangon korotus. Etujalat viistää melekein polvia, mutta silti tuntus että vähän ylempänä vois tanko olla. Eli minkämoiset puslakkeet pitäis olla, mistä semmoiset suan ja mitenkä homma hoijetaan.
Isoin kiitoksin ja kummarrukset piälle!

P.S. toista viikkoo vien K8:a. Välillä pitäs kuulemma kotonakin olla.

Ylös