Kirjoittaja Kujo » 24 Touko 2004, 23:53
Jep ja juu, pikkuhiljaa aletaan selvitä viikonlopun "järkyttävistä" tapahtumista suoraanajoradalla. Eli lauantai-aamuksi jyrättiin alasinstarolle ja huolimatta jatkuvasta sateenuhasta, päästiin kuin päästiinkin aloittaan kvallit lähes ajallaan. SGB oli ajovuorossa ensimmäisten joukossa, joten tutina puntissa (oikeesti) muuttui pian todelliseksi hädäksi kun Bussin keula ekaa kertaa sojotti kohti 400m päässä siintävää maalia. Viileästä kelistä ja sateesta johtuen epäilin radan pitoa, joten pyrin ottamaan lähdön ihan isoisän ottein. Verkkaisen liikkeellelähdön jälkeen kakkosta ja sitten kolmosta pesään ja HANAA. Tuntui miehekkäältä kun keula vielä neloselle vaihtaessa lähti vetään semmosta kivaa loputonta leijaa... ihan siistiä, ei mitään bommitusjutskia.
Aikakortin saatuani en meinannut uskoa millään tuloksia;9.489/256kmh! -siis eka lähtö pyörälle ja heti alle tavoitteena olleen 9.5 sek. indeksin. Noh break outtihan se oli, mutta se ei harmittanut lainkaan, suorituskyky oli nyt todettu, ja seuraavaksi pitäisi saada lähtöön terävyyttä. Tästä alkoikin sitten se tuska, mihin Jarze ja Jokke paikallaolleina jo viittasivatkin tuolla vanhalla foorumilla. Terävyyttä tosiaankin saatiin, mutta kun liike-energia tahtoi väkisin suuntautua ylös- eikä eteenpäin, tuloksena oli karmeeta pomppimista. No, väkisin sain lopulta väännettyä lauantain päätteeksi suhtkoht kelvollisen ajan 9,672, jolla aika-ajon kolmas sija ja sunnuntain pudotuskisan eka vastustajaksi asettui Ruotsin Jelgert. Eliminaattorista ei ole sitten niin mitään uutta kerrottavaa, hiukan liian vaisu lähtö, jota sitten täytyi korjata himpun liikaa, taas kurkoteltiin pilviä, jolloin Jelgert pakeni sen verran kauas, ettei edes yli 30 kmh kovempi nopeus lopussa riittänyt kuromaan etumatkaa kiinni. Kuitenkin heikosta menestyksestä huolimatta reissusta jäi hyvä maku, nyt tarvitaan vaan paljon lähtöjä alle, ja muutamia uusia virityksiä Bussiin. Seuraavaan kisaan täytyy rakentaa ainakin kaksivaihejärjestelmä ahtopaineelle, jotta ykkös- ja kakkosvaihteen liiallinen voiman tuotto saadaan hillittyä.
Mukavana lisänä viikonlopusta jäi mieleen, että ensimmäistä kertaa kohta kymmenvuotiaalla kilpaurallani nyt minulla oli ihan oikea kannatusjoukko paikalla. (siis tiimin ulkopuolelta)
[color=#0000FF]Jep ja juu, pikkuhiljaa aletaan selvitä viikonlopun "järkyttävistä" tapahtumista suoraanajoradalla. Eli lauantai-aamuksi jyrättiin alasinstarolle ja huolimatta jatkuvasta sateenuhasta, päästiin kuin päästiinkin aloittaan kvallit lähes ajallaan. SGB oli ajovuorossa ensimmäisten joukossa, joten tutina puntissa (oikeesti) muuttui pian todelliseksi hädäksi kun Bussin keula ekaa kertaa sojotti kohti 400m päässä siintävää maalia. Viileästä kelistä ja sateesta johtuen epäilin radan pitoa, joten pyrin ottamaan lähdön ihan isoisän ottein. Verkkaisen liikkeellelähdön jälkeen kakkosta ja sitten kolmosta pesään ja HANAA. Tuntui miehekkäältä kun keula vielä neloselle vaihtaessa lähti vetään semmosta kivaa loputonta leijaa... ihan siistiä, ei mitään bommitusjutskia.
Aikakortin saatuani en meinannut uskoa millään tuloksia;9.489/256kmh! -siis eka lähtö pyörälle ja heti alle tavoitteena olleen 9.5 sek. indeksin. Noh break outtihan se oli, mutta se ei harmittanut lainkaan, suorituskyky oli nyt todettu, ja seuraavaksi pitäisi saada lähtöön terävyyttä. Tästä alkoikin sitten se tuska, mihin Jarze ja Jokke paikallaolleina jo viittasivatkin tuolla vanhalla foorumilla. Terävyyttä tosiaankin saatiin, mutta kun liike-energia tahtoi väkisin suuntautua ylös- eikä eteenpäin, tuloksena oli karmeeta pomppimista. No, väkisin sain lopulta väännettyä lauantain päätteeksi suhtkoht kelvollisen ajan 9,672, jolla aika-ajon kolmas sija ja sunnuntain pudotuskisan eka vastustajaksi asettui Ruotsin Jelgert. Eliminaattorista ei ole sitten niin mitään uutta kerrottavaa, hiukan liian vaisu lähtö, jota sitten täytyi korjata himpun liikaa, taas kurkoteltiin pilviä, jolloin Jelgert pakeni sen verran kauas, ettei edes yli 30 kmh kovempi nopeus lopussa riittänyt kuromaan etumatkaa kiinni. Kuitenkin heikosta menestyksestä huolimatta reissusta jäi hyvä maku, nyt tarvitaan vaan paljon lähtöjä alle, ja muutamia uusia virityksiä Bussiin. Seuraavaan kisaan täytyy rakentaa ainakin kaksivaihejärjestelmä ahtopaineelle, jotta ykkös- ja kakkosvaihteen liiallinen voiman tuotto saadaan hillittyä.
Mukavana lisänä viikonlopusta jäi mieleen, että ensimmäistä kertaa kohta kymmenvuotiaalla kilpaurallani nyt minulla oli ihan oikea kannatusjoukko paikalla. (siis tiimin ulkopuolelta) :cool: :cool:[/color]