Moottori rapisee käynnistettäessä??

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Moottori rapisee käynnistettäessä??

Kirjoittaja jesse55 » 31 Elo 2015, 20:42

Kiitos neuvosta, eiköhän toimenpiteestä selvitä ilman väkivaltaa =D

Kirjoittaja Heksa » 31 Elo 2015, 20:34

pultti irti ja pökkään vaikka tuurnalla/ruuvimensselillä eteenpäin

voi mennä sit vaikka 3 naksua jos käyttää väkivaltaa

Tai osta dragracelta mekaaninen kiristin, helppo säätää vaik. joka päivä jos v....aa

Kirjoittaja jesse55 » 31 Elo 2015, 17:56

Saako tota kiristintä mitenkään seuraavaan pykälään pakotettua? Alkaa vituttaan kuunnella "diesel pyörää" Lämpimänä ihan ok, mut kylmänä aivan järkyttävä. Yritin katsella tuosta räjäytyskuvasta, mut siinä on vain pultti tappi ja jousi.

Kirjoittaja Hallu » 20 Elo 2015, 19:39

Iso pykälä pesään ja "pakittelee" lihasvoimin, saattaa auttaa kiristintä siirtymään seuraavaan loveen.

Kirjoittaja jarim » 20 Elo 2015, 14:34

Jep, ketjuhan hieman kiristyy kun kone lämpenee koska alumiini laajenee rautaa enemmän.

Kirjoittaja jesse55 » 20 Elo 2015, 14:19

Hienoa! Kiitos vastauksesta, itse kunnossapitoasentajana tulee aina kuunneltua kaikkia mahdollisia ääniä =D Killerit laitoin paikalle täksi kesäksi, niin on voinut ajella ilaman tulppia. Alkanut kuunteleen noita rapinoita. Kierrokset kun nousee yli 1500 niin ääni häviää. Mut tosiaan eipä sitä paljon parane ropeloida, sehän voi sitten lämpimänä olla liian kireellä vaikö?

Kirjoittaja jarim » 20 Elo 2015, 13:38

Tuo on nimenomaan se "hydraulinen kiristin". Eli siellä on jousikuorma ja lisäksi öljynpaine. Tuo koko kiristin on niin yksinkertainen rakennelma että en itse oikein käsitä mite se edes voisi mennä rikki. Tai ainakaan yhtään rikki mennyttä en ole nähnyt? Ketjuhan venyy pikkuhiljaa ja varsinkin kun venymä on sillä rajalla että hyppääkö kiristin seuraavalle hampaalle niin meteliä on enemmän.

Kirjoittaja jesse55 » 19 Elo 2015, 01:09

Omakin alkanut pitää rallatusta kylmänä, mutta lämpimänä käy nätisti. Pitäisikö asialle tehdä jotain kyseessä 2006 busa, jos joku tunnustaa vanhanks pyöräks (EN-402) :) Kilometrejä 45-tonnia. Tässäkin mallissa on ilmeisesti hydraulinen kiristin vai tollanen -->

http://www.mp-osat.fi/fi....iristin

Tuossahan näkyy joku jousi, onko porukka vaihdellu tonne palikoita?

Kiitoksia vastauksista!

Kirjoittaja busapappa2 » 09 Joulu 2007, 11:01

Jebs ! Kyllä hivenen räpisee K4 myös kylmänä, mutta kun kone lämpenee niin käy ihan nätisti. ELI olettaisin ja viisaammat on antaneet ymmärtää, että ääni onpi ominaisuus, ei vika. n. 54.000km ajettu ja meno eikun paranee. :D :p :D

Kirjoittaja Jorgos » 09 Joulu 2007, 10:34

Busanaattori kirjoitti:
gold kirjoitti:Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..

Askin saa ilmeisesti rikki ainakin niin että polttaa ykkösellä huolella kumia ja heittää nopeasti kakkosta pesään jatkaen viivan piirtämistä. Siitä se ei kuulemma tykkää.

Niinhän se taitaa olla että askin siitä saa näköjään rikki, tässä kunnossa tällähetkellä. :pääseinään:




Edited By Jorgos on 1197189311

Kirjoittaja 66-1155057341 » 08 Joulu 2007, 20:20

gold kirjoitti:Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..
Askin saa ilmeisesti rikki ainakin niin että polttaa ykkösellä huolella kumia ja heittää nopeasti kakkosta pesään jatkaen viivan piirtämistä. Siitä se ei kuulemma tykkää.

Kirjoittaja 83-1085581541 » 08 Joulu 2007, 12:10

Jaakko kirjoitti:
Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..

onko sulla joskus kestäny moottorin noinkin kauan :) ?
Nyt oli puhe vain jakopäästä ei muusta... :D :p

Kirjoittaja 103-1116517908 » 08 Joulu 2007, 11:05

Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..

Kirjoittaja 101-1196693868 » 07 Joulu 2007, 23:36

Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
Näitten hajahojojen koneet siis lienee olevan kestävää mallia. Missä kohtaa moottorissa alkaa kilometrit ensimmäisenä näkymään jos oletetaan, että kysymyksessä on "normaali suomalainen käyttö" ?

Kirjoittaja 103-1116517908 » 07 Joulu 2007, 22:51

Eikös sukilla ollut jotain 106tkm siinä punasessa kun hirvipeijaisiin sen mopon matka loppu?

Ylös