Kirjoittaja PetriK » 22 Loka 2007, 18:09
Avaan keskustelun väittämällä että pitkällä aikavälillä tällainen toiminta joko hiipuu tai tulee organisoidummaksi.
Luokittelussa näen selvän edun että luomalla vapaaehtoisuuteen perustuvan luokittelun ja pelisäännöt voidaan varmistaa se että luokitetuilla on enemmän ajoikaa, paremmat ajovuorot ja ennen kaikkea myös parempi mahdollisuus saada paikallisten viranomaisten, lentokentästä vastaavan organisaation sekä muiden tarvittavien tahojen tuki. Lisäksi luokittelu tuo yleisöä sekä lisää mediakiinnostavuutta, eli rahaa järjestelyihin. On jotain mitä myydä ja markkinoida muillekin kuin osallistujille.
Lisäksi vapaaehtoinen luokittelu antaa mahdollisuuden siihen että tulokset ja edistyminen voidaan noteerata kansainvälisesti.
Toisaalta näen tässä myös monta riskiä - erityisesti sen, että homma muuttuisi liian byrokraattiseksi järjestää. Nythän esim. dragracing on käytännössä harrastelijalle taloudellisesti ihan järjetöntä kilpailuluokissa ja kilpaluokkia ajavat eivät edes muistaakseni saa osallistua harrastelijatapahtumiin.
Mä en osaa sanoa että onko tällainen idea hyvä vai huono ... toisaalta ajattelen myös niin että pitkällä aikavälillä kyse on enemmänkin siitä että onko nyt oikea aika ennen kuin joku muu tekee päätöksiä puolesta tai vastaan ?
Koko asian pitää sytyttää porukka positiivisesti jotta se kantaisi. Jos ei sytytä positiivisesti, niin sitten tällainen puhe kannattaa unohtaa.
EDIT - joo, omalla piirrustuspöydällä on ensi kesän putkiviritteisen menopelin suunnitelmat vakioon. katsotaan miten ne alkavat realisoitumaan talven aikana.
Edited By PetriK on 1193066601
[color=#000000]Avaan keskustelun väittämällä että [b]pitkällä aikavälillä tällainen toiminta joko hiipuu tai tulee organisoidummaksi.[/b]
Luokittelussa näen selvän edun että luomalla vapaaehtoisuuteen perustuvan luokittelun ja pelisäännöt voidaan varmistaa se että luokitetuilla on enemmän ajoikaa, paremmat ajovuorot ja ennen kaikkea myös parempi mahdollisuus [b] saada paikallisten viranomaisten, lentokentästä vastaavan organisaation sekä muiden tarvittavien tahojen tuki[/b]. Lisäksi luokittelu tuo yleisöä sekä lisää mediakiinnostavuutta, eli rahaa järjestelyihin. On jotain mitä myydä ja markkinoida muillekin kuin osallistujille.
Lisäksi vapaaehtoinen luokittelu antaa mahdollisuuden siihen että tulokset ja edistyminen voidaan noteerata kansainvälisesti.
Toisaalta näen tässä myös monta riskiä - erityisesti sen, että homma muuttuisi liian byrokraattiseksi järjestää. Nythän esim. dragracing on käytännössä harrastelijalle taloudellisesti ihan järjetöntä kilpailuluokissa ja kilpaluokkia ajavat eivät edes muistaakseni saa osallistua harrastelijatapahtumiin.
Mä en osaa sanoa että onko tällainen idea hyvä vai huono ... toisaalta ajattelen myös niin että pitkällä aikavälillä kyse on enemmänkin siitä että onko nyt oikea aika ennen kuin joku muu tekee päätöksiä puolesta tai vastaan ?
Koko asian pitää sytyttää porukka positiivisesti jotta se kantaisi. Jos ei sytytä positiivisesti, niin sitten tällainen puhe kannattaa unohtaa.
EDIT - joo, omalla piirrustuspöydällä on ensi kesän putkiviritteisen menopelin suunnitelmat vakioon. katsotaan miten ne alkavat realisoitumaan talven aikana.[/color]
Edited By PetriK on 1193066601