Kannentiiviste - Ongelma

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kannentiiviste - Ongelma

Kirjoittaja gsxr » 01 Syys 2007, 21:52

Nyt on reilu 100km ajettu remontin jälkeen ja ei tule kuplia paisuntasäiliöön ja nestepinta elää suunnilleen min ja max merkkien välillä kylmänä ja kuumana. Apen pultit kiristettiin monivaiheisesti keskeltä aloittaen 20-30-40-70Nm ja lopuksi tarkistuskiristys kaikkiin, keskimmäiset tosiaan oli löysemmässä. Pitäisi vielä läpät synkata ja tps-anturi kohdistaa, seoksien tarkistuskaan ei olisi pahitteeksi.

Flekti ei oikein vieläkään jaksa tiputtaa lämpöjä tyhjäkäynnillä vaan pyörii melkein kokoajan mutta lämmöt pysyy kuitenkin siinä suunnilleen mittarin puolivälissä. Erikoista kyllä koska matalapuristeisen luulisi tuottavan vähemmän lämpöä tyhjäkäynnillä kuin vakion ja siltikään flekti puhallus ei muka riitä...
???

Kiitokset kaikille neuvoja antaneille ja KSTHB´lle nokkapukin pulteista :) :) :kippis:

Kirjoittaja 103-1116517908 » 18 Elo 2007, 03:54

:glare:



Edited By gold on 1187457321

Kirjoittaja Kujo » 18 Elo 2007, 01:10

gold kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
Suki kirjoitti:Sen kerkiää vielä sulattaa monesti tälle kesälle.. :oho:

monesko setti menossa?

Jos olen yhtään pysynyt laskuissa mukana, niin 4:s menossa sisään..

:omituinen:
Hyvä laskupää. Olispa tuommonen palkanlaskija...

Kirjoittaja gsxr » 18 Elo 2007, 00:06

Nyt on kansi saatu koneistamolta ja olisi tarkoitus kasata pyörä viikonloppuna. Pakoventtiilit vuosi ja muutama imuventtiili. Ahdetuissa lienee käytetään samoja venttilinvälyksiä kuin vakioissa vaikka on säädettävä nokkapyörä?

Kirjoittaja Jaakko » 17 Elo 2007, 21:44

gold kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
Suki kirjoitti:Sen kerkiää vielä sulattaa monesti tälle kesälle.. :oho:

monesko setti menossa?

Jos olen yhtään pysynyt laskuissa mukana, niin 4:s menossa sisään..

:omituinen:
ennätys!? eikai kukaan ole samaan pystyny ?

Kirjoittaja 103-1116517908 » 17 Elo 2007, 12:24

Jaakko kirjoitti:
Suki kirjoitti:Sen kerkiää vielä sulattaa monesti tälle kesälle.. :oho:

monesko setti menossa?
Jos olen yhtään pysynyt laskuissa mukana, niin 4:s menossa sisään..

:omituinen:

Kirjoittaja Jaakko » 17 Elo 2007, 11:56

Suki kirjoitti:Sen kerkiää vielä sulattaa monesti tälle kesälle.. :oho:
monesko setti menossa?

Kirjoittaja 83-1085581541 » 13 Elo 2007, 14:02

-Artsi- kirjoitti:Jokohan alkais olla viimeisiä kertoja koneen avauksen suhteen tälle kaudelle... :comp
Sen kerkiää vielä sulattaa monesti tälle kesälle.. :oho:

Kirjoittaja jarim » 12 Elo 2007, 13:20

-Artsi- kirjoitti:Kansipahvihan se oli antanut periksi. Kolmosesta peukalonlevyinen jälki vesikanaviin...

Uusi tilke ja nyt kirittiin monivaiheisesti sekä jälkikiristyksillä. Jokohan alkais olla viimeisiä kertoja koneen avauksen suhteen tälle kaudelle... :comp
Menikös se sanonta niin että kolmas kerta todensanoo? Itse olen nyt luottanut siihen että kun kolmannen kerran nostettiin runkoon niin josko se nyt siellä pysyisi... :glare:

Kirjoittaja -Artsi- » 11 Elo 2007, 20:59

Kansipahvihan se oli antanut periksi. Kolmosesta peukalonlevyinen jälki vesikanaviin...

Uusi tilke ja nyt kirittiin monivaiheisesti sekä jälkikiristyksillä. Jokohan alkais olla viimeisiä kertoja koneen avauksen suhteen tälle kaudelle... :comp

Kirjoittaja Jaakko » 11 Elo 2007, 13:38

ja kiristetään niin että alotetaan keskeltä ja edetään reunoille. (päinvastainen kuin avatessa)

Kirjoittaja Kekku » 10 Elo 2007, 23:05

Myö vedettiin:

"Kansi kiinni, 20Nm-40Nm-67Nm"

EDIT: Ei siis ongelmia, APE:n uudet pultit, 3000km ajoa, pinta ylä/alamerkin välissä ei sen enempää elä.




Edited By Kekku on 1186776497

Kirjoittaja jarim » 10 Elo 2007, 14:03

kajbusa kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.

Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.

saman jutun huomasin... vaikka vedin pultit useammassa vaiheessa momenttiin niin viimeisen kierroksen jälkeen oli 6 kpl keskimmästä "löysällä"... pyörähti likimain 1/4 lisää ennenkuin oli taas momentissa
Tämän huomasin myös itse toisella kasauskerralla.

Kirjoittaja kajbusa » 10 Elo 2007, 10:24

-Artsi- kirjoitti:Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.

Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.

saman jutun huomasin... vaikka vedin pultit useammassa vaiheessa momenttiin niin viimeisen kierroksen jälkeen oli 6 kpl keskimmästä "löysällä"... pyörähti likimain 1/4 lisää ennenkuin oli taas momentissa




Edited By kajbusa on 1186730957

Kirjoittaja -Artsi- » 09 Elo 2007, 23:58

Mulla ihan identtistä ongelmaa ollut. Nestepinta elää koko paisuntasäiliön mitallisen kylmänä/kuumana. Jäähtyi maantienopeuksissa mutta vauhdin pudotessa lämmöt alkoi kiivetä. Vartin jäähdyttely niin kone imaisi vedet paisarista taas alarajaan, eli ei juuri hukannut nestettä. Ilmattiin konetta kaikissa muissa asennoissa paitsi katollaan. Vaihdettiin syylärinkorkki, ei apua. Termari uusiksi, rei'itettynä ja ilman, ei kun ei. Hiottiin tasokoneessa kansi ja lohko, ei apua. prkl.

Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.

Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.

Ylös