Nypydyddää

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Nypydyddää

Kirjoittaja 67-1175770372 » 07 Syys 2007, 11:37

Näistä nypytyksistä tiedä...oma nyki lämpösenäkin,
siis ykkösellä alle 35km/h mittarissa tasaisella,
mutta BMC-R filtteri ja orkkis-boxiin Erkan pajalla komento: lisää bensaa alas! (L+5%)
Toimii tosi hyvin!




Edited By CyberAngel on 1202028090

Kirjoittaja jarim » 21 Elo 2007, 23:25

Jokimaa kirjoitti:No se bensa mitä butkesta tuli , oli seassa öljyäkin,koska kaveri ajoi perässä ja eilen sain illalla tietää..
sillä oli kypärän visiiri ihan öljyssä.(rasvassa).Mutta sit kun kone käy kunnolla ei ole mitään merkkiä siitä että sitä joku vaivaa,mutta taitaa olla viisaampi laittaa remonttiin -00 vanhus jo kuitenkin,tä.:D
Mun mielestä sillä vuosimallilla ei ole mitään merkitystä, kyllä vikaan yleensä joku muu syy löytyy kuin ikä.

Kirjoittaja Jokimaa » 21 Elo 2007, 19:05

No se bensa mitä butkesta tuli , oli seassa öljyäkin,koska kaveri ajoi perässä ja eilen sain illalla tietää..
sillä oli kypärän visiiri ihan öljyssä.(rasvassa).Mutta sit kun kone käy kunnolla ei ole mitään merkkiä siitä että sitä joku vaivaa,mutta taitaa olla viisaampi laittaa remonttiin -00 vanhus jo kuitenkin,tä.:D

Kirjoittaja PetriK » 21 Elo 2007, 08:00

Savun värillä varmasti merkitystä - samoin kun sillä että jäähdyttyään kone kävi kunnolla ja kun lämpesi alkoi taas nypyttämään.

Sinisen savun epäilyshän on helppo todentaa puristuspainemittarilla.

Kylmä kone käy ns. lämpeämistilassa paljon rikkaammalla ja vähän isommalla ennakolla kuin lämmin kone ennen kuin ECU siirtyy ns. normaaliohjelmaan. Tuon perusteella voisi veikata että moottorin oma lämpötunnistin on kunnossa.




Edited By PetriK on 1187672652

Kirjoittaja 66-1155057341 » 20 Elo 2007, 22:35

jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Ollaanpa sitä tarkkana ;-)) Seuraavaksi täytyy kirjoittaa että mikäli kyseessä on K1 tai uudempi EUROOPPALAINEN malli ;-)))))

Tuo lambda on mielenkiintoinen juttu, kun se menee vanhaksi esim liian rikkaiden seosten takia niin kone alkaa käymään myös lambdan säätöalueella liian rikkaana. En tiedä yhtään busaa jossa tuo olisi oikeasti tapahtunut, mutta turboautoja kyllä. Eli ahdetuissa koneissa lambdat kärsii ja niiden antamiin FMI tai vastaaviin lukemiin en ainakaan luottaisi...

Kylläpä menee offtopiciksi... taas meni mönkään, 02 tai uudempi... :;):

Mutta Jokimaalle; oletko kokeillut pelaako pyörä ilman Powercommanderia?
Komentajissa on kyllä ollut häiriöitä mutta minusta tuo SININEN savu kertoo kyllä jostain muusta. Jos kävisi oikein paksulla niin mustaa todennäköisesti tuuppaisi laite putkesta?!

Kirjoittaja jarim » 20 Elo 2007, 20:58

PetriK kirjoitti:Ollaanpa sitä tarkkana ;-)) Seuraavaksi täytyy kirjoittaa että mikäli kyseessä on K1 tai uudempi EUROOPPALAINEN malli ;-)))))

Tuo lambda on mielenkiintoinen juttu, kun se menee vanhaksi esim liian rikkaiden seosten takia niin kone alkaa käymään myös lambdan säätöalueella liian rikkaana. En tiedä yhtään busaa jossa tuo olisi oikeasti tapahtunut, mutta turboautoja kyllä. Eli ahdetuissa koneissa lambdat kärsii ja niiden antamiin FMI tai vastaaviin lukemiin en ainakaan luottaisi...
Kylläpä menee offtopiciksi... taas meni mönkään, 02 tai uudempi... :;):

Mutta Jokimaalle; oletko kokeillut pelaako pyörä ilman Powercommanderia?

Kirjoittaja PetriK » 20 Elo 2007, 20:56

Ollaanpa sitä tarkkana ;-)) Seuraavaksi täytyy kirjoittaa että mikäli kyseessä on K1 tai uudempi EUROOPPALAINEN malli ;-)))))

Tuo lambda on mielenkiintoinen juttu, kun se menee vanhaksi esim liian rikkaiden seosten takia niin kone alkaa käymään myös lambdan säätöalueella liian rikkaana. En tiedä yhtään busaa jossa tuo olisi oikeasti tapahtunut, mutta turboautoja kyllä. Eli ahdetuissa koneissa lambdat kärsii ja niiden antamiin FMI tai vastaaviin lukemiin en ainakaan luottaisi...

Kirjoittaja jarim » 20 Elo 2007, 20:51

Petri hei... -99 ja lambda? :oops:

Kirjoittaja PetriK » 20 Elo 2007, 20:09

Jos toimii alle 4000ok, mutta yli 4000 on ongelmia niin veikkaan TPS:n säätöjä, johdotusta tai TPS:ää itseään. Polttoaineen syöttö siirtyy siinä 4000 kierroksen kohdalla alipaineanturin ohjauksesta sinne TPS:n ohjaukseen.

Voi tietysti olla myös polttoaineen syöttöön tai vaikka paluukanavaankin liittyvä ongelma tai vaikka jumittava injektorikin. Mutta tuollainen yleisempi ongelma olisi varmaan näkynyt tulppien mustumisena esim. yhdessä sylinterissä verrattuna muihin.

EDIT - tämä yllä oleva siis sillä varauksella että pyörässä ei ole powercommanderia (tai muuta vastaavaa turhaa hilavitkutinta), että lambda on kytketty ja toimii eikä sitä ole ylirikkaalla seoksella tai liian lämpimällä pakolämmöllä tuhottu tai että vakioecuakaan ei ole pieleen säädetty juuri ennen oireiden alkamista ;-)))))))))) :thumbup:




Edited By PetriK on 1187632139

Kirjoittaja Jokimaa » 20 Elo 2007, 11:11

Täytynee tarkistaa,mutta ei noilla tulpilla ole ajettu kuin muutama sata kilometriä.Katsastan tilanteen ennen kuin rupean purkamaan.

No ny ne on tulpatkin vaihdettu,ensin ajattelin että jokos mutta ei.4000 kierroksia niin jokos rupesi pöllyttämään,nyt sit puretaan ja katsellaan.Kyllä se siitä kun ei tressaa...vai? :pääseinään:




Edited By Jokimaa on 1187615324

Kirjoittaja Quadron » 19 Elo 2007, 21:59

Tohon voi olla helppokin ratkaisu, tarkista tulpat.... ???

Omassa kun yks tulppa pimeni niin se eteni pikkuhiljaa, välillä kävi kuin traktori kolmella ja välillä ihan normaalisti. Oireet tietty lisäänty mitä pidemmälle mentiin. Ei onneksi ehtinyt losahtaa lopullisesti ennenkuin vika selvisi.




Edited By Quadron on 1187590708

Kirjoittaja Jokimaa » 19 Elo 2007, 19:22

No niin se siitä sitten,tältä kesältä.
Nypytti mitä nypytti ja välillä nuppiakin rupesi nyppimään kun aina vaan nypytti.

Sitten Pukaron Seolle kahville ja kone kävikin yllättäen kolmella,no sit rupes nyppimään oikein kunnolla.Kahvit juotua kone toimi kuin ei olisi ollut yhtikäs mittään vikaa.

Mutta tulin siihen tulokseen että hiljakseen kotio ja äkkiä,Artjärven kautta hiljakseen ja perkule,sinistä savua niin että maatalojen isännät katseli ihmeissään että mikäs sieltä tulee ja niin ne katsoivat ne poliisitkin jotka olivat siinä Orimattilan ja Lahden välissä selvittämässä sitä kolaria joka oli mp-kuljettajan ja autoilijan kanssa tapahtunut.
Vei yli puolitankkia bensaa vielä kun ei oikein jaksanut käydä.Vajaan kahden kympin matkalla.
Ei auta itku remonttiin on vietävä,kai se ensi kevääksi saadaan kuntoon?????::::

Kirjoittaja jusna » 04 Kesä 2007, 19:15

-Artsi- kirjoitti:Mikäli Vihti vielä lasketaan pk-seutuun niin täältä löytyy synkkamittari. Eipä tuo iso homma ole joten jos vielä tarpeen niin kilauta:

-Artsi-
050-4585435

Hienoa! :respekt: Palataan asiaan.

Kirjoittaja -Artsi- » 04 Kesä 2007, 17:24

Mikäli Vihti vielä lasketaan pk-seutuun niin täältä löytyy synkkamittari. Eipä tuo iso homma ole joten jos vielä tarpeen niin kilauta:

-Artsi-
050-4585435

Kirjoittaja jusna » 04 Kesä 2007, 13:30

Bussi -99 alkanut nypyttää alakierroksilla eli 2000-3000rpm välillä tasakaasulla ajettaessa. Ei sietämätöntä, mutta vaiva silti. Olen lukenut vanhat topicit aiheesta ja tämä ruiskuläppien synkkaus alkanut kiinnostamaan. Viime vuonna säädettiin boxin arvot kun kävi penkissä, synkkausta ei tehty. Voiko muuten boxin arvot mennä mehtään näin nopeasti...?

Koska busanisteissa näyttää olevan tekijämiehiä niin apua kaipaisin. Synkkaus ei ilmeisesti ole suuri operaatio mutta tekniikan ihmelapsena (NOT) tekemätön paikka. Eikä ole sitä laitettakaan. Jos pääkaupunkiseudulta/Lahdesta löytyisi jeesiä, siitä myös pienen korvauksen mielelläni suorittaisin.

Voisi tietysti viedä korjaamolle mutta kun ne tekee sitä vähintään 4h ja se kerrottuna 60e/h tuntipalkalla niin huh ja voih... :(

Voip soittoo suoraan jos tietää kommervenkit ja on hyvää tahtoa ym. p .050 3679 007

t. j-p

Ylös