Kirjoittaja -Artsi- » 09 Elo 2007, 23:58
Mulla ihan identtistä ongelmaa ollut. Nestepinta elää koko paisuntasäiliön mitallisen kylmänä/kuumana. Jäähtyi maantienopeuksissa mutta vauhdin pudotessa lämmöt alkoi kiivetä. Vartin jäähdyttely niin kone imaisi vedet paisarista taas alarajaan, eli ei juuri hukannut nestettä. Ilmattiin konetta kaikissa muissa asennoissa paitsi katollaan. Vaihdettiin syylärinkorkki, ei apua. Termari uusiksi, rei'itettynä ja ilman, ei kun ei. Hiottiin tasokoneessa kansi ja lohko, ei apua. prkl.
Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.
Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.
[color=#000000]Mulla ihan identtistä ongelmaa ollut. Nestepinta elää koko paisuntasäiliön mitallisen kylmänä/kuumana. Jäähtyi maantienopeuksissa mutta vauhdin pudotessa lämmöt alkoi kiivetä. Vartin jäähdyttely niin kone imaisi vedet paisarista taas alarajaan, eli ei juuri hukannut nestettä. Ilmattiin konetta kaikissa muissa asennoissa paitsi katollaan. Vaihdettiin syylärinkorkki, ei apua. Termari uusiksi, rei'itettynä ja ilman, ei kun ei. Hiottiin tasokoneessa kansi ja lohko, ei apua. prkl.
Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.
Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.[/color]