Kirjoittaja jokkebusa » 16 Tammi 2005, 21:44
viimesuven puolikkaan rintakokemuksen äänensyvyydellä voinee lausua, että toi kiillotusprojketi tosiaan kysyy näppejä. ja juuri tuosta alupohjmaalista johtuen. istuu tautisen lujassa kun sitä sattuu kunnon kerros oleen niinkuin meitsin busan takimmaisessa vanteessa.
lopputulos kyllä kruunaa vaivannäön, jos kiillosta pitää. vaan totta on sekin ,että niiden jälkihoito on huomattavasti työläämpää mitä maalattujen vanteiden konsaan.
semmoista metallilakkaa ei nääs taida ollakaan, joka pitäisi pintansa aikojen saatossa kunnolla. ja sittenhän se vasta karseen näköistä on, jos moinen pinnoite lähtee paikkapaikoin kuoriin sieltä sun täältä...
joten vahallahan nuita pitää hoitaa, ja usein sittenkin. sadesession ( ja pesunkin jälkeen..) jälkeen jarrupaloista valuu mustaa muljua. sen jos antaa kuivahtaa parit päivät niin värjää vanteen siltä kohtaa kellertäväksi.
niistä vahalitkuistakaan ihan kaikki sortit ei oikeen hyvin sovi puhtaalle kevytmiinille. irroittavat sitä mustaa oksiidia liiankin kanssa, ja kiillottamallakaan vanne ei oikeen kimmellä kirkkaana, vaan jää helposti vähän laikukkaaksi. tämä ainakin silloin jos antaa vahan kuivahtaa kunnolla niinku maalipinnan kanssa pitäis tehdä. esmees autoglymin keltamerkkinen ei ainakaan tunnu kovin hyvältä tossa puuhassa, vaikka mutten onkin vahoista bestis.
jollain korrekin teflonvahalla mie heitä oon hoitanna, ku semmosta oli purnukka jääny jemmaan. ja vielä silleen että en anna ton vahan levityksen jälkeen kuivahtaa just ollenkaan, vaan kiillottelen sen samoin tein. kalvoa tietty jää vähemmän ehkä, mutta "köyhänkromin"kiilto on kertakorempaa luokkaa mielestäni.
takavanteestahan toi vaha irroittaa ihan mukavasti ketjusalvan jäännöksetkin, kunhan käyttää vahaa siinä eineen plöökkimmin mitä muuten tarviis. ja tää konsti pätee ihan hyvin myös maalattuun vanteeseenkin nottas tiiätte ! isommat hiekat tottamaar kandee huljutella suht lämpösella vedellä enste veke, ettei pahus me ja naarmuunnu vallan kelvottomaksi muutoin niin upean näköinen gumminpidike ...
yhtenvetona vois sanoo, että jos ei oo järin innoissaan noiden vanteiden putsauksesta muutoinkaan ollut, niin tuskin sit kannattaa lähtee maaleja ollenkaan kirvottaan. mustat ku menee kohtuuhyvin vähän mömmöisinäkin, mut siitä peilipinnasta huutaa joka pienikin dirtypilkku paljon ikävämmin...
Edited By jokkebusa on 1105904719
[color=#0000FF]viimesuven puolikkaan rintakokemuksen äänensyvyydellä voinee lausua, että toi kiillotusprojketi tosiaan kysyy näppejä. ja juuri tuosta alupohjmaalista johtuen. istuu tautisen lujassa kun sitä sattuu kunnon kerros oleen niinkuin meitsin busan takimmaisessa vanteessa.
lopputulos kyllä kruunaa vaivannäön, jos kiillosta pitää. vaan totta on sekin ,että niiden jälkihoito on huomattavasti työläämpää mitä maalattujen vanteiden konsaan.
semmoista metallilakkaa ei nääs taida ollakaan, joka pitäisi pintansa aikojen saatossa kunnolla. ja sittenhän se vasta karseen näköistä on, jos moinen pinnoite lähtee paikkapaikoin kuoriin sieltä sun täältä...
joten vahallahan nuita pitää hoitaa, ja usein sittenkin. sadesession ( ja pesunkin jälkeen..) jälkeen jarrupaloista valuu mustaa muljua. sen jos antaa kuivahtaa parit päivät niin värjää vanteen siltä kohtaa kellertäväksi.
niistä vahalitkuistakaan ihan kaikki sortit ei oikeen hyvin sovi puhtaalle kevytmiinille. irroittavat sitä mustaa oksiidia liiankin kanssa, ja kiillottamallakaan vanne ei oikeen kimmellä kirkkaana, vaan jää helposti vähän laikukkaaksi. tämä ainakin silloin jos antaa vahan kuivahtaa kunnolla niinku maalipinnan kanssa pitäis tehdä. esmees autoglymin keltamerkkinen ei ainakaan tunnu kovin hyvältä tossa puuhassa, vaikka mutten onkin vahoista bestis.
jollain korrekin teflonvahalla mie heitä oon hoitanna, ku semmosta oli purnukka jääny jemmaan. ja vielä silleen että en anna ton vahan levityksen jälkeen kuivahtaa just ollenkaan, vaan kiillottelen sen samoin tein. kalvoa tietty jää vähemmän ehkä, mutta "köyhänkromin"kiilto on kertakorempaa luokkaa mielestäni.
takavanteestahan toi vaha irroittaa ihan mukavasti ketjusalvan jäännöksetkin, kunhan käyttää vahaa siinä eineen plöökkimmin mitä muuten tarviis. ja tää konsti pätee ihan hyvin myös maalattuun vanteeseenkin nottas tiiätte ! isommat hiekat tottamaar kandee huljutella suht lämpösella vedellä enste veke, ettei pahus me ja naarmuunnu vallan kelvottomaksi muutoin niin upean näköinen gumminpidike ... :;):
yhtenvetona vois sanoo, että jos ei oo järin innoissaan noiden vanteiden putsauksesta muutoinkaan ollut, niin tuskin sit kannattaa lähtee maaleja ollenkaan kirvottaan. mustat ku menee kohtuuhyvin vähän mömmöisinäkin, mut siitä peilipinnasta huutaa joka pienikin dirtypilkku paljon ikävämmin... :smoking:[/color]
Edited By jokkebusa on 1105904719