Kirjoittaja rosmo » 01 Elo 2007, 13:53
Kannattaa säätää takapukkien aisojen korkeus pyörään sopivaksi. Lyhyesti selittäen: Aisojen pituus vaikuttaa suoraan takapukin aikaansaaman vipuvarren nostovoimaan, ts. vääntömomenttiin. Jos aisat ovat liian korkealla, vipuvarren vääntömomentti pienenee, koska nostokammen voima 'kuoleutuu' sitä mukaa, mitä pidemmäksi aisan pituutta kasvatetaan, eli ts. takapukin painamiseen tarvittavan voiman ja sen myötä ähellyksen ja v****uksen määrä kasvaa
Busa nousee kevyesti Micronin telineellä, kun jättää aisaan kierrettä näkysälle vähän toista senttiä (muistaakseni...)
[color=#000000]Kannattaa säätää takapukkien aisojen korkeus pyörään sopivaksi. Lyhyesti selittäen: Aisojen pituus vaikuttaa suoraan takapukin aikaansaaman vipuvarren nostovoimaan, ts. vääntömomenttiin. Jos aisat ovat liian korkealla, vipuvarren vääntömomentti pienenee, koska nostokammen voima 'kuoleutuu' sitä mukaa, mitä pidemmäksi aisan pituutta kasvatetaan, eli ts. takapukin painamiseen tarvittavan voiman ja sen myötä ähellyksen ja v****uksen määrä kasvaa :D
Busa nousee kevyesti Micronin telineellä, kun jättää aisaan kierrettä näkysälle vähän toista senttiä (muistaakseni...)[/color]