Ongelmia alakierroksilla

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ongelmia alakierroksilla

Kirjoittaja busapappa2 » 28 Heinä 2007, 13:14

Juuripa niin, mulla oli aivan sama juttu, kun vaihdoin Orggisten tilalle Yoshimuran trioval sliparit. Kun putket vaihtaa, kannattaa AINA myös säätää, väitti "Isot Pojat". Ja otin vielä "pillitkin" Yoshien sisältä vek, josta aiheutui samanlaista alakierroksilla nypytystä ja tehovajetta, mutta Busan omalla boxilla säädettiin ja ero oli HUIKEA. :respekt:

Se oikeesti huomasi vasta todenteolla, kun mopo oli säädetty. Tuntui "haukka" lentävän oikeesti. :mosh:

Nyt kokeilin Jukan K7 mallia ja muuten meillä saman oloiset pyörät ajaa ( Mulla K4 ), mutta Jukalla jäykempi jousitus kun ajavat paljon 2 päällä JA nyt huomasi myös PC:n tuoman edun omalla Boxilla säädettyyn verrattuna, koska Jukan K7 :ssa oli PC ja race mallin vapaavirtaus suodatin ja mulla se oma boxi ja "paprufilsu", en tiedä kumasta ero johtui vapaavirtaussuodattimesta vai PC:stä, mutta K7 lähti tuntuvasti hätäsemmin pienillä kierroksilla, kun taas sitten isommassa nopeudessa en eroa enää huomannut. :smoking:

Joskin ero oli kuitenkin niin pieni, että ITSE en PC:tä laittaisi pelkän slipari vaihdon jälkeen, lienee eri asia jos vaihtaa koko käyrästönkin ??

Eli Vihdin Viisas, eli mr. -A- oli aikanaan oikeassa ja säästin ihan mukavasti eläkevaarin rahapussista eeroja muihin hankintoihin. Samaa toistaen "Parvessa on hyvä lentää" ! VARSINKIN "Haukkaparvessa". On tosi paljon tietäviä PRO äijiä täsä klubissa, että AINA on tullut apu ongelmiin, mistä ei huippukorjaamotkaan tiedä yhtikäs mitään. YLÖJÄRVEN KÖSSIN HUOLTO POIKKEUKSENA, Kössi tietää Busasta likimain kaiken tietämisen arvoisen ! Ugh :bowdown:

Kirjoittaja hannu » 27 Heinä 2007, 19:06

Oli pientä mennäkkö vai eikö mennä 1500-3500 alueella. Lueskelin näitä juttuja ja bongasin Petri K:n kerran kysyäkseni asiasta. Petri kertoi boxin säätämisestä ja mahdollisesti sen vaikutuksesta ja lupasi ystävällisesti vielä auttaa asiassa.
Tänään sitten löysin kun löysinkin perille ja Petri K luki loitsut. Kas kummaa meno tuntui hyvältä alakierroksilla. Mikä parasta vaikutus ei päättynyt Vantaan rajalle vaan pyörä toimi vielä Hämeenlinnassakin.
Tästä nöyrin kiitos Petrille pyytettömästä avusta busaveljelle, on se äijä.
Taas oli osoitus siitä, että tässä parvessa on hyvä lentää.

Kirjoittaja BussiJussi » 21 Kesä 2006, 08:12

KnightOfNi kirjoitti:Hmmmh. Miltäs tämä idea kuulostaa ?

Jos ostaisin jostain edukkaasti PC II/III ja laittaisin sisään jonkun valmiin kartan. Onko typerä idea ? Toi PC säätötyö on kuitenkin aika pirun arvokasta...

Onko noi valmiit kartat yleensäkkään käyttökelpoisia ? Jotkut ovat kuulemma maksaneet kalliista säätötyöstä ja sen jälkeen huomanneet että kartta on lähes identtinen valmiiseen karttaan verrattuna...
Valmiit kartat on JOSKUS käyttökelpoisia. Mutta suosittelen silti säätöä, silloin saat parhaan hyödyn pc:stä. Mullakin valmis kartta toimi kohtuullisesti, mutta pienillä muutoksilla, varsinkin keskikierrosalue, alkoi toimia PALJON paremmin.

:p :p

Kirjoittaja 75-1124557230 » 17 Kesä 2006, 10:09

Hmmmh. Miltäs tämä idea kuulostaa ?

Jos ostaisin jostain edukkaasti PC II/III ja laittaisin sisään jonkun valmiin kartan. Onko typerä idea ? Toi PC säätötyö on kuitenkin aika pirun arvokasta...

Onko noi valmiit kartat yleensäkkään käyttökelpoisia ? Jotkut ovat kuulemma maksaneet kalliista säätötyöstä ja sen jälkeen huomanneet että kartta on lähes identtinen valmiiseen karttaan verrattuna...

Kirjoittaja Agostini » 08 Kesä 2006, 17:10

Ei ole lambdaa....omaa boxiakin säätämällä saat tota helpotettuu..

:unclesam:

Kirjoittaja 75-1124557230 » 08 Kesä 2006, 16:36

PetriK kirjoitti:Minkä vuotinen tuo pyörä on ? Siis onko siinä lambda vai ei ?

... tai sitten ajat joskus käymään täällä Vantaalla ja heitetään laajakaista hetkeksi kiinni.

Hhmmm, pyörä on ´00 vuosimallia. Tiedä sitten onko ton vuotisissa lambdaa ?

Voisin kyllä tulla käymään siellä Vantaallakin joku kaunis päivä jos sattuu olemaan muutakin asiaa sinnepäin. Itse kun vaikutan täällä Tampereen eteläpuolella.

Kirjoittaja Timppa » 08 Kesä 2006, 14:58

KnightOfNi kirjoitti:Tohtori puhui samalla jostain imupuolen läpästä ja sen poistamisesta. Mikä tämä läppä on ?
Kliketikliks

Kirjoittaja PetriK » 08 Kesä 2006, 14:56

Voi mennä rikkaallekin... yllättävän monella kartalla powercommanderilla otetaan seosta pois alakierroksilla putkiston vaihdon jälkeen kun alakierroksilla ei hengitäkään niin hyvin kun aikaisemmin. Toisaalta voi olla rikkaallakin. Pitäisi mitata laajakaistalla tai minimissään pyörän omalta lambdalta.

Minkä vuotinen tuo pyörä on ? Siis onko siinä lambda vai ei ? Jos on lambda ja haluaa säilyttää sen on käytännössä ainut vaihtoehto säätää vakioecu:a.

Jos on lambda voi itsekin mitata seokset suoraan lambdalta kytkemällä digitaalisen volttimittarin lambdaan kiinni kokeilun ajaksi... tai sitten ajat joskus käymään täällä Vantaalla ja heitetään laajakaista hetkeksi kiinni.

Kirjoittaja 75-1124557230 » 08 Kesä 2006, 12:53

Viime syksynä oli bensansaantiongelmia yläkierroksilla ja veto katosi täysin. Nyt talven aika putsailin bensapumpun ja suodattimet ja tämä auttoikin hyvin. Pumpun suodattimet olivat niin tukossa että huh huh.

Asensin pyörään talvella myös WileyCo:n bolt onit mallia "avoimet". Tässä ajellessa olen huomannut pientä ongelmaa alakierroksilla. Esim liikenneympyrästä lähettäessä kun kierroksia on about 2500rpm niin mopo saattaa alkaa buuaamaan ja vetoa ei ole. Tämä siis kun kaasua on käännettynä todella vähän. Heti kun väännän hiemankin enemmän kaasua niin heti se alkaa kyllä vetämään terveesti. Eli ongelma on siis todella pienellä kaasunasennolla ja matalilla kierroksilla ja katoaa heti kun kahvaa vääntää hitusenkin enemmän.

Bikedoctorilta tätä vähän jo kyselinkin, ei oikein osannut muuta sanoa kuin että powercommander + säätö auttaisi ongelmaan. Tohtori puhui samalla jostain imupuolen läpästä ja sen poistamisesta. Mikä tämä läppä on ?

Koska "vika" on lähinnä vain ärsyttävä ominaisuus niin ei viitsisi hirveätä määrää rahaa uhrata sen poistamiseksi. Onko ongelma nyt se että noiden uusien pönttöjen takia seos on laihalla alakierroksilla ja osakaasulla ? Tulisiko tähän ongelmaan apua pyörän omaa ruiskuboksia säätämällä ?

Ylös