Bussin huolto - joopa joo

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Bussin huolto - joopa joo

Kirjoittaja 74-1158779367 » 23 Syys 2006, 11:53

Esabusa kirjoitti:
Jake76 kirjoitti:Moro,
Onko siitä "tarvikesuodattimesta" ollut jotain murhetta...????
Olenko väärässä muistaakseni jossain tekniikan lehdessä oli joskus testi noista alkuperäis ja tarvike suodattimista... Arvaa kumpi voitti...
Nooh toivottavasti olet ottanut ko. liikkeeseen yhteyttä asiasta vielä jälkeenkin? (kun näyttää asia sinua edelleen vaivaavan)

Mikäli kommenttisi koski minua niin ..... kyseessä on PERIAATE. Jos rahastetaan alkuperäisestä niin silloin on myös käytettävä alkuperäistä ...... ihan yksinkertaista eikö?

Ko. firmassa on ihan OK jannujakin, mutta huollot yms. (BMW:n huolto esimerkkinä, mun HD:kin ne oli myyneet niin, että minulle jääneet extraosat muka kuuluivat kauppaan mukaan .... arvaa vaan pomppasiko) kierrän kaukaa .... ja en en ole ollut yhteydessä ko. firmaan enkä edes kus...käynyt siellä sen jälkeen kun pääsin eroon.

Jos vaihdan/vaihdatan öljyt (kone kuin kone) niin silloin vaihtuu aina myös suodatin, se on sen verran edullinen kuiteskin.
Moi,
Onko noin että vielä laskutettu alkuperäis suodattimesta...??

Kirjoittaja Esabusa » 23 Syys 2006, 01:37

Jake76 kirjoitti:Moro,
Onko siitä "tarvikesuodattimesta" ollut jotain murhetta...????
Olenko väärässä muistaakseni jossain tekniikan lehdessä oli joskus testi noista alkuperäis ja tarvike suodattimista... Arvaa kumpi voitti...
Nooh toivottavasti olet ottanut ko. liikkeeseen yhteyttä asiasta vielä jälkeenkin? (kun näyttää asia sinua edelleen vaivaavan)
Mikäli kommenttisi koski minua niin ..... kyseessä on PERIAATE. Jos rahastetaan alkuperäisestä niin silloin on myös käytettävä alkuperäistä ...... ihan yksinkertaista eikö?

Ko. firmassa on ihan OK jannujakin, mutta huollot yms. (BMW:n huolto esimerkkinä, mun HD:kin ne oli myyneet niin, että minulle jääneet extraosat muka kuuluivat kauppaan mukaan .... arvaa vaan pomppasiko) kierrän kaukaa .... ja en en ole ollut yhteydessä ko. firmaan enkä edes kus...käynyt siellä sen jälkeen kun pääsin eroon.

Jos vaihdan/vaihdatan öljyt (kone kuin kone) niin silloin vaihtuu aina myös suodatin, se on sen verran edullinen kuiteskin.

Kirjoittaja 106-1154289781 » 23 Syys 2006, 00:50

Yleinen sääntö: mitä suurempi firma, sen huonommin tehty huolto. Poikkeus: monessa isossa firmassa on aina joku tosi ammattilainen/ammattilaisia, mutta saako asiakas valita kuka tekee huollon ? yleensä ei, ja suurin osa asiakkaista ei edes tiedä kuka on se "pro" kaveri. Niin moto kuin autoalalle ei saa ammattitaitoista väkeä korjaamon puolelle vaan ns. markan koulupojat huoltavat ja korjaavat tuhansien laitteita. Parhaiten tehty huolto on itse tehty (jos osaa) mutta kun ei ole sitä leimaa huoltokirjaan takuun alaisiin laitteisiin. Tälläkin foorumilla on jätkiä jotka hakkaavat "merkkihuollot" mennen tullen...... kunhan tässä kaljapäiten purkaudun.... s..tana .... leimasimet pikkutalleihin pr----kele

Kirjoittaja 74-1158779367 » 22 Syys 2006, 21:18

Moro,
Onko siitä "tarvikesuodattimesta" ollut jotain murhetta...????
Olenko väärässä muistaakseni jossain tekniikan lehdessä oli joskus testi noista alkuperäis ja tarvike suodattimista... Arvaa kumpi voitti...
Nooh toivottavasti olet ottanut ko. liikkeeseen yhteyttä asiasta vielä jälkeenkin? (kun näyttää asia sinua edelleen vaivaavan)
Ja vielä kumpi on parempi se että vaihdetaan suodatin 6tkm välein vai 18tkm mut öljyt kuitenkin 6tkm välein,? En ainakaan itse viitsisi laittaa uutta ölppiä menemään vanhan suotimen läpi.

Kirjoittaja Esabusa » 17 Touko 2006, 22:43

massa kirjoitti:Just ostin bussin sieltä :apua:

Uuden vai käytetyn?
Onnea oikean valinnan (mopotin) johdosta ja turvallisia kilometrejä.

Noh suosittelen huoltoa jossain muualla ...... olen varsin pitkä "vihainen". Huoltoja löytyy muualtakin kuten esim. Muijalassa PowerKings (täällä ei tartte hävetä toiveitaan huollon suhteen esim. tehon parannuksen suhteen, sanoo vain mitä tahtoo ja vastaa muutamaan asialliseen kysymykseen niin homma hoituu) .........

Suzukihan net busat on laadulla tehnyt syyttömiä net on....

Viime syksynä kun jouduin harkitsemaan uuden pyörän hankintaa niin Salon Takatalon ja varsinkin Riuttalan Janin tarjousta ei tarvinnut kauan miettiä. Kaupat syntyi varttitunnissa (siis siitä hetkestä kun soitin ja pyysin tarjousta) ja homma pelasi niinkuin oli sovittu.




Edited By Esabusa on 1147895297

Kirjoittaja 109-1147455589 » 17 Touko 2006, 14:24

Esabusa kirjoitti:haimpa oman Dösäni tuolta 6 tkm huollosta. Ilme oli varsin hämmentynyt, kaveri oli jopa pessyt mun Busan :D eipä ole missään ja minkään huollossa moista ennen sattunut. Eipä myöskään tuossa paikassa aiemmin.

Noh nyt on taas hyvä ajella seuraavat 6 tkm.

Se mikä pisti hieman vihaksi oli kun kaveri sanoi, että ensimmäisessä huollossa oli käytetty tarvikeosia mm. öljynsuodatin............ PRKLE Motofocus :angry: rahastaa ja käyttää joitain hinkuvinkuosaa alkuperäisen sijaan UUDESSA pyörässä ei ..STANA kyse on nyt ihan periaatteesta. Ja eipä paljon naurata kun kyse on uudesta pyörästä, noh olisihan sen nyt osannut arvata sillä kestihän niiltä yli vuosi mun entisen BMW:n huollossakin ja ilkesivät vielä kiistää, etteivät itse ole aiheuttaneet niitä vikoja .... vaan kun oli selvät todisteet.

Välttäkää ko.firmaa (Motofocus) kaikin keinoin.
Just ostin bussin sieltä :apua:

Kirjoittaja -Artsi- » 24 Kesä 2004, 16:58

lanat kirjoitti:Tuntuu pysyvän öljyt aikas kirkkaana ainkin mun busassa, vielä 4 th jälkeen ei oo mustunut....joten eipä se öljynsuodatinkaan varmaan ihan tukossa oo ??? mut eipä silti kantsii se vaihtaa joka kerta, eipähän tuu sit morkkista siitä ... :p

Noinniinkuin yleisellä tasolla tuo öljyjen tummuminen / kirkkaana pysyminen ei aina ole niin yksiselitteistä... nähkääs kun sen öljyn yks tehtävä voitelun ja lämmönsiirron lisäks on puhdistaa moottoria epäpuhtauksista... palamisjätteistä, kondenssivedestä ym mitä sinne väkisinkin kertyy ajan mittaan. Hyvä öljy pilkkoo ja sitoo nuo pas*at itseensä ja ne siis poistuu koneesta öljynvaihdon myötä. Huono öljy ei tuohon kykene ja silloin kertyy koneen sisälle seinämiin sitten yhtä ja toista, erityisesti jos on käytetty heikompilaatuista polttoainetta... eli tuo huono öljy voi olla "puhdasta" käyttöikänsä jälkeen ja se hyvä ölppä mustaa, joka tehtävänsä on hoitanut. Tää ilmiö näkyy erityisesti dieselkoneissa jossa syntyy paljon nokea, bensamoteissa ei niinkään... eli lanatti kyllä se voi olla ihan hyvää ölppää silti, en minä sillä tätä... mitäs muuten se oli? :D
Suodattimen vaihtelen kans joka kerta, ja orggiskamaa käytän.

Jaku btw, mitäs ööliä sulla oli siellä motissa josta se halus ulos... ???

Kirjoittaja 108-1085465489 » 24 Kesä 2004, 13:35

Tuntuu pysyvän öljyt aikas kirkkaana ainkin mun busassa, vielä 4 th jälkeen ei oo mustunut....joten eipä se öljynsuodatinkaan varmaan ihan tukossa oo ??? mut eipä silti kantsii se vaihtaa joka kerta, eipähän tuu sit morkkista siitä ... :p

Kirjoittaja TBus » 13 Kesä 2004, 03:05

Heh.. Mä huollan itte aina, ku matkaa on ihan sikana lähimpään merkkijuttuun ja kumminki olen ain ollut tekniikan mies... vaihdan joka peevelin nippelin uuteen aina huollossa, vaikka jotku ovat mulle sanoneet sen olevan tarpeetonta... mut mä olen päästänyt omalla Zetorilla 46 tkm ilman huolia ja se on sentään stage 3 Muzzy, joten kyllä sitä olen kyykyttänyt ihan tosissaan...! Mammani ajelee nykyjään Bussilla ja Zetukalla ja kumminki Hän kiipee Zetoriin, kun kaipaa potkua joka tuntuu heti jalkovälissä (Hänen omia sanoja)!

Vaihdan siis filsut ja pikku kulutusosaset heti ku on huolto ja luulen, että aina pelaa...?

Kirjoittaja Sepe » 09 Kesä 2004, 08:24

Tulipahan sitten eilen vaihdeltua noi öljyt. Aika v**tumainen irrotettava se öljynputsari ilman välineitä. Täytyis olla joku mutkantaaksekäsi. :) No lähtihän se sieltä lopulta, mut hermo meinas pettää. Pitäisköhän ostaa jonkunlainen avain siihenkin hommaan?

Siinä samalla tuli laiteltua kytkinsylinterinsuoja paikoilleen. Olipahan sitä p*skaa muuten siinä sylinterin päällä ja nesteessä ja säiliössä ja .... :O Nyt on kuitenkin paikat putsattu ja uudet nesteet sisässä. Mikähän siinä on että aina noi ilmaus jutut alkaa ahdistaan? Saa sitä kahvaa lipsutella siinä jonniin aikaa.

Tänään olis sitten pyörän kasaus vuorossa jotta pääsee huomenna Turenkiin keuliin. :p

Kirjoittaja 70-1085386739 » 08 Kesä 2004, 09:39

Niin, ja se öljynsuodatin vaihdetaan 18 tkm:n välein, eikä 6 tai 12 tkm:n välein. :;): :;): Taitaa olla 6 tonnia se yleisempi vaihtoväli Suomenkin huolloissa, ... jostain syystä.

Tosin jos mulla olisi huoltofirma, niin Busaan suosittelisin öljyn/suodattimen vaihtoa vähintään 3 tkm välein. Eikä mitään muuta kuin sitä kalleinta, ... eikun parasta täyssynteettistä "racing-öljyä". "Se, kun on kato niinku niin tehokas, ja kallis peli, ett' kyl se kannattaa niinku vaihtaa, vaikka siel manuaalis mitä sanottas ... niinku." :laugh: :;):

Kirjoittaja Hape » 07 Kesä 2004, 20:04

Joo ja ne venat sitten tarkistetaan 24tkm huollossa eikä 18tkm kuten tämä suitsan merkkihuolto teki mun bussille...piti oikein soittaa maahantuojalle ja kysyä josko ne jakais kaikille huoltoliikkeilleen oikeen huolto-ohjelman.

Kirjoittaja jarim » 07 Kesä 2004, 10:03

Fastm8 kirjoitti:Tuolta löytyy ohjehuoltoajat eri huolloille. Se mitä sitten huoltotunti/tarvikkeet liikkeessä maksaa on liikekohtaista. Ko. sivuilta ovat muuten yllättävän monet liikkeet katselleet ja sitten laskeneet huolle hintaa, sitä tiedusteltaessa. :;):
Munillaan näyttäs olevan osittain tuokin taulukko... :)

Kirjoittaja 70-1085386739 » 07 Kesä 2004, 09:32

Tuolta löytyy ohjehuoltoajat eri huolloille. Se mitä sitten huoltotunti/tarvikkeet liikkeessä maksaa on liikekohtaista. Ko. sivuilta ovat muuten yllättävän monet liikkeet katselleet ja sitten laskeneet huolle hintaa, sitä tiedusteltaessa. :;):

Kirjoittaja Esabusa » 04 Kesä 2004, 17:42

Sepe kirjoitti:Häh? Kyllä se mulle on laitettu jokaisessa öljynvaihdossa ja tullaan myös laittamaan. Ei siinä nyt niin paljon säästöä tule etteikö sitä voisi alkuperäisen heittää sinne joka öljynvaihdossa.

Paljonkos muuten olette makselleet noista huolloista?

Mulla välihuollot(öljyt+suodatin) oli n. 130€ ja 12tKm huolto 200€ (tulpat, öljyt, suodatin).
Totta, ei se suodatin niin mahottomia maksa. Ajattelin itsekin pyytää aina uuden suodattimen.

Mulle toi huolto teki 172 euroomusta, mutta kaiketi siinä veloitettiin tuosta pesustakin (aika).

Olen ihan tyytyväinen asiaan sillä kalliimaksi se olisi ollut viedä jonnekin muualle (aika ja polttoainetta).

Ylös