Busa ei lähe käyntiin

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Busa ei lähe käyntiin

Kirjoittaja 77-1133975059 » 22 Heinä 2007, 20:15

Sellaisen jutun kuulin pajalta, että vanhemmassa mallissa, jossa tuo pumppu on tankin ulkopuolella, voi pumppu käydä niin kuumana että ajon jälkeen bensa voi kiehua pumpussa, jolloin käynnistyminen takkuilee. Lämpöä on kuulemma johtamassa se vaahtokuminen härpäke pumpun päällä. Muutamia kertoja kun tappokatkasimella pyöräyttää pumppua niin lähtee kuplat kiertoon.

Kirjoittaja 83-1175441819 » 21 Heinä 2007, 22:03

No ei sitä kotiloakaan kannata sinne jättää.

Kirjoittaja BusaMisu » 21 Heinä 2007, 22:01

Kultamurunen turvallisesti kotsassa, piti jättää auto "vaihtariksi" kylille (jos kahdesta pitää valita..). Akkuun muutama tunti lisää virtaa, johan pelitti. Arvoitus vielä se pimeneminen. Ja nyt tosikylmä olut hyvän mielen päälle :kippis:

Kirjoittaja 83-1175441819 » 21 Heinä 2007, 21:01

Elä perkeles jätä sitä minnehään modifioitavaksi.

Kirjoittaja BusaMisu » 21 Heinä 2007, 20:58

roadrunner kirjoitti:
BusaMisu kirjoitti:Viimevuotinen mopotinhan tuo on, akku kai samoin. Nuapuri kävi just mittaamassa boforit, kymmentä näytti, laittoi samalla tehokkaamman laturin kiinni. Jos sais ennen iltaa pikkuisen kyliltä pois, voep olla että nuoriso muotoilee siitä muuten itelleen pallogrillin yön viileinä tunteina..

Haloo ! Tarja ! Oisit soittanut niin oisin Tuonu uuden akun ja vielä katellu vian :thumbup:
Noku aattelin etten viitsi lauantai-iltana häiriköidä. Puhelin oli jo kädessä kyllä.. Vuan elähän mittään, jos ei tuolla vika tokene, niin soitto tulee :D

Kirjoittaja 114-1110096759 » 21 Heinä 2007, 20:45

BusaMisu kirjoitti:Viimevuotinen mopotinhan tuo on, akku kai samoin. Nuapuri kävi just mittaamassa boforit, kymmentä näytti, laittoi samalla tehokkaamman laturin kiinni. Jos sais ennen iltaa pikkuisen kyliltä pois, voep olla että nuoriso muotoilee siitä muuten itelleen pallogrillin yön viileinä tunteina..
Haloo ! Tarja ! Oisit soittanut niin oisin Tuonu uuden akun ja vielä katellu vian :thumbup:

Kirjoittaja BusaMisu » 21 Heinä 2007, 18:58

Viimevuotinen mopotinhan tuo on, akku kai samoin. Nuapuri kävi just mittaamassa boforit, kymmentä näytti, laittoi samalla tehokkaamman laturin kiinni. Jos sais ennen iltaa pikkuisen kyliltä pois, voep olla että nuoriso muotoilee siitä muuten itelleen pallogrillin yön viileinä tunteina..

Kirjoittaja 83-1175441819 » 21 Heinä 2007, 18:42

Kyllähän tuo mahdollista on,varsinkin kun aika on nuin piiiiitkä.
Ei ne patterit kaikkea kestä,ja jos vielä himpun vanhempi tahi heikohko akkumulaattori ompi.
Katsoitko että kaikki piuhat kunnolla kiinni,eikä ole hapettumia?
Virtalukon piuhatkin kannattaa katsoa,tai jos virtalukko ompi kuallu?
Arvauksia,arvauksia,,,

Kirjoittaja BusaMisu » 21 Heinä 2007, 18:25

Saattaapa jossain olla tästäkin jo juttua, mutta...
Voisiko akku tyhjentyä tyyten alle 8 tunnissa, jos olis vahingossa vaikka kääntänyt virta-avaimen "parkkivalo"-asentoon? Teki mulle oharit kun yritin töistä kotiutua, ei ollut tappokytkin päällä, ei myöskään vaihde saatikka jalka alhaalla. Ei vaan antanut edes virtoja päälle, ee kerrassa mittään. En saanut edes mäkistartilla käymään, vaikka apujakin oli.. :(
Nyt yritän ladata tuota akkua, vaan kun ei oo blondiversio tuo laturikaan, ärh.

Kirjoittaja jarim » 02 Heinä 2007, 17:49

... ja jos bensapumppu on tankin ulkopuolista mallia niin pyörän vuosimalli lienee silloin 99 tai 00. Tai sitten tankki/pumppu on peräisin vanhemmasta vuosimallista. Puhdistusoperaatiosta on juttua mm. tämän linkin takana...

Kirjoittaja 103-1116517908 » 02 Heinä 2007, 15:57

Hakua käyttämällä löydät tietoa vanhan mallin bensapumpun putsaamisesta, ja sihtien poistamisesta/vaihtamisesta. Jos siis tuossa nyt on tuo vanhanmallin ulkoinen pumppu.

Kirjoittaja 66-1176309949 » 02 Heinä 2007, 15:44

Pyörittää lämpimänä ja kylmänä hyvin. Ei tule checkiä näyttöön.
Aikaisemmasta historiasta ei ole tietoa.

Kirjoittaja PetriK » 02 Heinä 2007, 15:15

Kun ei lähde käyntiin, niin ihan perusasiat kiinnostaa:

- Pyörittääkö moottoria vai ei pyöritä ollenkaan ?
- Pyörittääkö vaivalloisesti vai hyvin ?
- Kun käynnistyy, niin pyöriikö erilailla
- Tuleeko check näyttöön kun ei käynnisty ?
- Edelsikö ongelmaa joku huoltotoimenpide tai säätäminen tai pidempi reissu tms ?

nimim. Esim nokkaketju pakonokan APE:n säätöpyörällä vaatii 16 siihen merkkien kohdalle nokkapyörien väliin, jos oli 15 niin pyörähti pari kertaa - sitten pysähtyi ja lopulta muutaman yrityksen jälkeen jaksoi lähteä käyntiin. Kylmänä pyöritti hyvin, mutta kesti vähän aikaan kun starttasi. Lämpimänä tuli tuo edellä kuvattu oire joka johtui siitä että nokka meni kiinni liian aikaisin ja sylinteripaine kasvoi niin isoksi ettei jaksanut pyöriä kunnolla. Kyllä oli tulpissa pieniä detonaation jälkiä tuon jäljiltä kun sitten avasin yläkerran uudestaan. :shocked:




Edited By PetriK on 1183378683

Kirjoittaja 66-1176309949 » 02 Heinä 2007, 15:11

Näyttäs olevan vanhemman mallin bensapumppu eli ei ole tankin sisällä.

Kirjoittaja jarim » 02 Heinä 2007, 14:18

gold kirjoitti:Bensaletkuthan eivät mene ruttuun kun lasket tankin alas?
Olikos tuossa -01 mallissa vielä se ongelmia aiheuttanut vanhempi bensapumppu?
Ei, siinä on uudempi, tankin sisällä oleva pumppu.

Ylös