Vanteiden kiillotus - Nysväystä

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vanteiden kiillotus - Nysväystä

Kirjoittaja 74-1085474959 » 01 Elo 2005, 08:59

Hoi!

Kokemuksesta voin sanoa, että kiillotus -jutut kannattaa jättää off-seasonille elikäs talvelle. Kumminkin on kiire ja ei jaksa kunnolla hinkata. Jälki on kauhean näköinen jos sitä ei saa kunnolla kiiltään. Aikaa se vie enemmän kun yhden illan.. :(

Täällä toisaalla oli kysymyksiä kiillotuksesta... ->

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=1413

-- Jim --

Kirjoittaja 72-1085436738 » 04 Huhti 2005, 00:06

Kaljaa tosiaan täytyy varata...täytyy jossain vaiheessa hommata apupoika, jos alkaa omat silmät liikaa harittaa.
Lueskelin ton Joken tekstin läpi, mutta kun Jokkekin on samalta paikkakunnalta, niin ei sitä aina tiedä noista aivoituksista :;): ...
Eli varmistelin vain :thumbup: .

Kirjoittaja race » 03 Huhti 2005, 07:03

:thumbup:....Jokkehan olikin jo kerinnyt ko asiaa kommentoimaan,pitäisi malttaa lukea ketju läpiiiiii... :tyhmamina:

Kirjoittaja race » 03 Huhti 2005, 07:00

:O kyllä kai ne vanteet on parempi jättää lakkaamatta,ainaskin mitä tuolta foorumeilta on seuraillut,on aika ikävännäköistä kuulema kun alkaa lakka "hilseilee"..... ???

Kirjoittaja Tase » 02 Huhti 2005, 22:48

Minä kävin hakenmassa maalinpostoainetta automaalikaupasta. Pullottivat sen noin puolen litran puteliin ja hintaa oli muistaakseni jotain vajaa 20€. Aine oli sellaista "piimä" mäistä jankkia, joka oli aika ärtsyn hajuista kun se reagoi maalin kanssa :O . Myyjä sanoi, että se ei syövytä alumiinia, jos sen ei anna olla liian kauan vanteessa eli noin 5 min.
On muuten yllättävän kova homma. Kannattaa varata hommaa varten hienoa vesihiomapaperia ja paljon kaljaa :laugh:

Kirjoittaja 98-1109496170 » 02 Huhti 2005, 00:27

Onkos olemassa joku tietty hyvä happomerkki vanteita varten jolla hemmot ovat vanteita putsanneet ? Jotkuthan syövyttää kevytmetalleja kovinkin.

Kirjoittaja jarim » 31 Maalis 2005, 18:27

Mulla ei ainakaan ole lakkaa. Arveluttaa lakan pysyminen puhtaassa alumiinissa ja toisaalta se vaara että lakka alkaa kellastumaan. Autosolilla pesun jälkeen kun aina hieraisee niin on jälkeenpäin kuin uudet. :)

Kirjoittaja 72-1085436738 » 31 Maalis 2005, 17:14

Täytyy nyt vielä palata tähän aiheeseen, kun tässä lähi päivinä meinaan uhrata sormeni tuon "pihalookin" puolesta ja kiillottaa vanteen reunat...
Kysyisin vain, että oletteko vetäneet lakkakerroksen kiiltävän pinnan päälle, vai jättäneet ilman lakkaa?
Olo on vähän entten tentten, kun molempiin suuntiin on tullu neuvoja, eikä toi pintakäsittely oo ihan vahvimpia lajeja ???

Kirjoittaja jokkebusa » 01 Helmi 2005, 15:45

no juu, totahan on vissiin kehuskeltu josssain muuallakin kelpo litkuksi, pitänee nassakka moista hommata ens tilassa..ja thx vinkistä !

Kirjoittaja jarim » 17 Tammi 2005, 03:06

Käytä Jokke Autosolia niihin, lähtee kiiltäväksi ja jättää jonkinsortin suojakerroksenki niihin. :cool:

Kirjoittaja jokkebusa » 16 Tammi 2005, 21:44

viimesuven puolikkaan rintakokemuksen äänensyvyydellä voinee lausua, että toi kiillotusprojketi tosiaan kysyy näppejä. ja juuri tuosta alupohjmaalista johtuen. istuu tautisen lujassa kun sitä sattuu kunnon kerros oleen niinkuin meitsin busan takimmaisessa vanteessa.

lopputulos kyllä kruunaa vaivannäön, jos kiillosta pitää. vaan totta on sekin ,että niiden jälkihoito on huomattavasti työläämpää mitä maalattujen vanteiden konsaan.

semmoista metallilakkaa ei nääs taida ollakaan, joka pitäisi pintansa aikojen saatossa kunnolla. ja sittenhän se vasta karseen näköistä on, jos moinen pinnoite lähtee paikkapaikoin kuoriin sieltä sun täältä...

joten vahallahan nuita pitää hoitaa, ja usein sittenkin. sadesession ( ja pesunkin jälkeen..) jälkeen jarrupaloista valuu mustaa muljua. sen jos antaa kuivahtaa parit päivät niin värjää vanteen siltä kohtaa kellertäväksi.
niistä vahalitkuistakaan ihan kaikki sortit ei oikeen hyvin sovi puhtaalle kevytmiinille. irroittavat sitä mustaa oksiidia liiankin kanssa, ja kiillottamallakaan vanne ei oikeen kimmellä kirkkaana, vaan jää helposti vähän laikukkaaksi. tämä ainakin silloin jos antaa vahan kuivahtaa kunnolla niinku maalipinnan kanssa pitäis tehdä. esmees autoglymin keltamerkkinen ei ainakaan tunnu kovin hyvältä tossa puuhassa, vaikka mutten onkin vahoista bestis.

jollain korrekin teflonvahalla mie heitä oon hoitanna, ku semmosta oli purnukka jääny jemmaan. ja vielä silleen että en anna ton vahan levityksen jälkeen kuivahtaa just ollenkaan, vaan kiillottelen sen samoin tein. kalvoa tietty jää vähemmän ehkä, mutta "köyhänkromin"kiilto on kertakorempaa luokkaa mielestäni.

takavanteestahan toi vaha irroittaa ihan mukavasti ketjusalvan jäännöksetkin, kunhan käyttää vahaa siinä eineen plöökkimmin mitä muuten tarviis. ja tää konsti pätee ihan hyvin myös maalattuun vanteeseenkin nottas tiiätte ! isommat hiekat tottamaar kandee huljutella suht lämpösella vedellä enste veke, ettei pahus me ja naarmuunnu vallan kelvottomaksi muutoin niin upean näköinen gumminpidike ... :;):

yhtenvetona vois sanoo, että jos ei oo järin innoissaan noiden vanteiden putsauksesta muutoinkaan ollut, niin tuskin sit kannattaa lähtee maaleja ollenkaan kirvottaan. mustat ku menee kohtuuhyvin vähän mömmöisinäkin, mut siitä peilipinnasta huutaa joka pienikin dirtypilkku paljon ikävämmin... :smoking:




Edited By jokkebusa on 1105904719

Kirjoittaja jarim » 10 Tammi 2005, 07:56

Timppa kirjoitti:
Tase1 kirjoitti:.. Mutta etuvannne yllätti.. mustan maalin alla oli valkoinen pohjamaali :angry:

No varmaan yllätti... ei mulla siel mitään pohjamaalia ollut. Itseasiassa etusesta maali lähti paljon helpommin noista omista vanteistani... Kaippa ne jaappanin pojat maalailee noita sitten just niin, mitä sattuu purkeista löytymään ???
Tainnu Tasen etuvanne tulla eri alihankkijalta... :)

Kirjoittaja Timppa » 09 Tammi 2005, 22:51

Tase1 kirjoitti:.. Mutta etuvannne yllätti.. mustan maalin alla oli valkoinen pohjamaali :angry:

No varmaan yllätti... ei mulla siel mitään pohjamaalia ollut. Itseasiassa etusesta maali lähti paljon helpommin noista omista vanteistani... Kaippa ne jaappanin pojat maalailee noita sitten just niin, mitä sattuu purkeista löytymään ???




Edited By Timppa on 1105303962

Kirjoittaja 72-1087041485 » 08 Tammi 2005, 20:40

pocahontas kirjoitti:Tuleehan niistä upeen näköset mut niiden pitäminen yhtä hyvän näkösenä vaatii kans kovaa työtä joten taidan valita helpomman tien ja pitää vanteet mustina......
Huh, hyvä, että jaoit vahvistusta ajatuksille, jotka alkoivat jo haaleta katsellessa Tasen kuvia... :)

Kirjoittaja pocahontas » 08 Tammi 2005, 19:09

Viime talvena kiillotin vanhan ärrän vanteet... maalinpoistoainehöyryissä meni kivasti muutama päivä... :p Tuleehan niistä upeen näköset mut niiden pitäminen yhtä hyvän näkösenä vaatii kans kovaa työtä joten taidan valita helpomman tien ja pitää vanteet mustina......

Ylös