Vaihteisto vai kytkin??? - Mikä mättää?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vaihteisto vai kytkin??? - Mikä mättää?

Kirjoittaja jarim » 01 Elo 2016, 18:11

Takavanteessa siinä osassa mihin hammasratas kiinnittyy.

Kirjoittaja reimah » 01 Elo 2016, 18:05

Kujo kirjoitti:Rataskilven laakeri. Tarkista heti ennenkuin hajoaa.

Missä tämä laakeri sijaitsee? Jonkunlaista rahinaa pitää omanikin ja pientä tärinää tuntuu jalkatapissa. Ketjut lähes uudet ja rasvattu.

edit.Ilmeisesti takavanteessa.




Edited By reimah on 1470064110

Kirjoittaja kimisti » 20 Touko 2007, 11:42

niinpä :kippis:

Kirjoittaja 66-1155057341 » 19 Touko 2007, 20:53

Se on katsos voiman edessä ketjukin vähän kovemmalla kuin noissa alitehoisissa vespoissa! :kippis:

Kirjoittaja kimisti » 19 Touko 2007, 19:18

no niin,minäkin sitten kiristyksen jälkeen vielä rasvasin ketjut kunnolla ja sen jälkeen hävis äänet ja em. oireet(noin 90%)
on se kumma kun ei sitä usko eikä ymmärrä...
entisissä mopoissa kun ei joutunut noihin ketju-löysyys asioihin puuttumaan.
jos vielä alkaa oireet palaamaan niin :shocked: :kusi:

Kirjoittaja 66-1155057341 » 19 Touko 2007, 18:37

No niin, testilenkki heitetty ja mopo tuntuisi toimivan niin kuin ennenkin. Aika ajoin ehkä hiukan huomaa pientä resonointia vähän alle 5000rpm:n ja välillä tietyiltä kierroksilta moottorilla jarruttaessa. Mutta niin se on aina tehnyt.

Kirjoittaja 66-1155057341 » 18 Touko 2007, 19:40

Vähän vastaava ilmiö iski omaan pyörään eilen. Tosin tärinä/resonointi tuntuu vain noin 4000-5000 kierroksen välillä ja kunnolla vedättäessä. Esim. kun 4500 kierroksen kohdalla vääntää 6.vaihteella kaasun pohjaan. Ketjut ja rattaat on alle 1000km ajettu. Purin vetopakan ja vaihdoin laakerin vaikka siinä ei silmämääräisesti/kokeilemalla mitään vikaa tuntunut olevan. Tämän jälkeen pukilla perä ilmaan, mopo käyntiin, vaihde silmään ja siinä ketjun pyöriessä kunnon voitelu ketjuun. Tärinä/resonointi tuntuisi lyhyen koeajon jälkeen olevan poissa. Huomenna täytyy vetää pitempi siivu ja ilmoitella sitten alkaako tärinää taas ilmestyä.

Kirjoittaja kimisti » 18 Touko 2007, 18:09

laakeri tuntui olevan kunnossa...
ei välyksiä ja pyöri siististi...

sikälimikäli oikean paikan tarkistin...

ketjut kiristetty ja rutina/tärinä väheni muttei hävinny kokonaan?

onkohan omassa päässä vikaa,ei ymmärrä :pääseinään:




Edited By kimisti on 1179504830

Kirjoittaja Kujo » 17 Touko 2007, 23:57

Rataskilven laakeri. Tarkista heti ennenkuin hajoaa.

Kirjoittaja waiski10 » 17 Touko 2007, 22:19

postia matkalla..

Kirjoittaja kimisti » 17 Touko 2007, 21:54

jaahas,ok!
Voinpa tullakin jos sopii?
sovitaanko joku aika jolloin sulle sopisi?

Kirjoittaja waiski10 » 17 Touko 2007, 21:46

voit tulla ja kokeilla tuota -01, nostetaan samalla ylös ja ravistellaan...

Kirjoittaja kimisti » 17 Touko 2007, 19:37

ei pitäis ketjut olla kyllä vielä liian löysällä...

mutta täytyypä kokeilla sitten kiristää ja laittaa ainetta!
tuntuu silti vähän oudolta notta siitä johtuisi?

vertasin nimittäin toiseen busaan -04 jossa ketjut yhtä kireällä/löysällä ja moista oiretta ei ollut kun ajoin... :glare:




Edited By kimisti on 1179420073

Kirjoittaja waiski10 » 17 Touko 2007, 19:32

ketjut liian löysällä ja kuivat.:D

Kirjoittaja kimisti » 17 Touko 2007, 19:08

ketjut ja rattaat ovat ok.
sanoisin että kiristys olisi jonkun ajan päästä paikallaan...

Ylös