Ahtojen - Säätämämättömyys

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Ahtojen - Säätämämättömyys

Kirjoittaja niapa » 25 Heinä 2007, 23:55

Tais olla sillon niinkin yksinkertainen vika että hukkaportti oli koko ajan hiukan raollaan. Kujon ohjeiden mukaan portti kiinni kellon vartta vielä siittä jokunen milli lyhyemmäksi. Tuntui paineet nousevan heti nopeammin ja sai ruuviinkin jo tuntoa.

Kirjoittaja 72-1114031666 » 25 Heinä 2007, 21:04

ksthb kirjoitti:Ton ahtimen hukkaportin avautumispaine on 0.65, jolla ahtoja tulee noin 0.85-0.9 bar.
Mikäli haluat vaihdon toimivaks niin kello on vaihdettava avautumispaineeltaan pienenmäksi esim 0,45 bar
Voisko olla mahdollista, että hukkaportin läpän reikä on liian pieni, ehkä kellon vaihto ei autakkaan mitään, varmista, että portin läpän reikä riittää. Sen saat helposti kokeiltua kun otat portin kellon vallan pois ja käyt ajamassa, jos paine nousee 0,65 bar, niin vika ei ole kellossa

t: Hirwari

Kirjoittaja 107-1089231881 » 07 Touko 2007, 23:25

Ton ahtimen hukkaportin avautumispaine on 0.65, jolla ahtoja tulee noin 0.85-0.9 bar.
Mikäli haluat vaihdon toimivaks niin kello on vaihdettava avautumispaineeltaan pienenmäksi esim 0,45 bar

Kirjoittaja kajbusa » 26 Huhti 2007, 10:30

Kekku kirjoitti:Tosta jälkimmäisen linkin .pdf:stä löytyy ekalta sivulta sellanen JIS symboli, se japanin tekstin näkönen merkki, josta näkee miten virtaa.
Ja virtaussuunta vasemmalta => oikealle (symboolissa) niin menee oikein päin

Kirjoittaja Kekku » 26 Huhti 2007, 09:19

Siellä on varmaan sellanen perus kuristin joka pitäisi virrata molempiin suuntiin samallalailla.


Jos siellä on tollanen esim. AS vastusvastaventtiili:

http://www.smceu.com/Prod....uipment

http://www.smceu.com/Prod...._EU.pdf

Niin se ei kurista kuin toiseen suuntaan jos ei oo kuula jumissa.
Toiseen suuntaan menee ilma vapaasti läpi.
Tosta jälkimmäisen linkin .pdf:stä löytyy ekalta sivulta sellanen JIS symboli, se japanin tekstin näkönen merkki, josta näkee miten virtaa.




Edited By Kekku on 1177570707

Kirjoittaja niapa » 26 Huhti 2007, 06:23

Ei meillä raksalla tainnu olla puhetta. :)

Kirjoittaja Kekku » 25 Huhti 2007, 23:14

niapa kirjoitti:siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on.



Taidat olla lukiolainen...

Ammattikoulussa opetetaan noin japanialaiset merkit, tai ainaki -80 luvulla opetettiin.

:)

Kirjoittaja niapa » 25 Huhti 2007, 21:55

Täytyy joskus vilkaista. Vielä tuntuu riittävän. 2 päällä kiihdyttely ainakin tuntu olevan aika herkkä laji. Keula ylös alas ylös alas jne.

Kirjoittaja Kujo » 25 Huhti 2007, 20:43

niapa kirjoitti:En osaa kuvia laittaa, mutta siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on. Eikös tämä kuitenkin käy molemmin päin kun siinä ei virtaussuuntaa ole merkitty, vai pitäiskö se selvitä siitä kuvasta?
Siinä vaan oli se putki minkä päälle letku tuupataan toisellapuolella hiukan pienempi kuin toisellapuolella. Ja tuntui että kun sieltä pienemmästä puhalsi niin ilma meni helpommin läpi. Tai sitten kuvittelin. Mutta kyllä se kuristi molempiin suuntiin kun siihen puhalteli ja ruuvaili.
Joo, eli se on ihan normi kuristin, sama kuinkapäin sen laittaa. Kannattaisi ehkä tarkistaa hukkaportin säätö, vaikuttaa että olisi liian löysällä. Vartta lyhyemmäksi vaan niin pitäis alkaa papua löytymään.

Kirjoittaja niapa » 25 Huhti 2007, 20:40

En osaa kuvia laittaa, mutta siinä on se japanialaisen kirjoitusmerkin näköinen kuvio mikä kuristimissa yleensä on. Eikös tämä kuitenkin käy molemmin päin kun siinä ei virtaussuuntaa ole merkitty, vai pitäiskö se selvitä siitä kuvasta?
Siinä vaan oli se putki minkä päälle letku tuupataan toisellapuolella hiukan pienempi kuin toisellapuolella. Ja tuntui että kun sieltä pienemmästä puhalsi niin ilma meni helpommin läpi. Tai sitten kuvittelin. Mutta kyllä se kuristi molempiin suuntiin kun siihen puhalteli ja ruuvaili.

Kirjoittaja Kujo » 24 Huhti 2007, 23:27

niapa kirjoitti:Puhaltelin sitä kuristajaa ja tuntui että ilma menis toisesta suunnasta helpommin läpi kuin toisesta. Siihen ei virtaussuuntaa ole merkittynä ja piti oikeen katsoa että mitä se on syöny. Varmaan johtuu siittä että letkuliitos on pienempi toisessa päässä kuristajaa.
Käänsin sen ja tuntu jotenkin mukavammalta säätää mielestäni sen jälkeen. Puhaltamalla kokeilemalla tuntui myös "alueenvaihtaja" vetävän tukkoon ja aukeevan, eli sekin toimii.
Mitämitähä? Minkälainen kaaviokuva siinä ruuvin kyljessä on? ....noita on nimittäin kahdenlaisia; vastusvastaventtiilillä varustettuja ja tavallisia kuristimia. Ensinmainittu täytyy asentaa oikeinpäin, muutoin ruuvi on tavallaan aina auki. Jälkimmäisen asennuksessa ei ole väliä kumminpäin sen sinne tuikkaa.

Kirjoittaja niapa » 24 Huhti 2007, 22:01

Puhaltelin sitä kuristajaa ja tuntui että ilma menis toisesta suunnasta helpommin läpi kuin toisesta. Siihen ei virtaussuuntaa ole merkittynä ja piti oikeen katsoa että mitä se on syöny. Varmaan johtuu siittä että letkuliitos on pienempi toisessa päässä kuristajaa.
Käänsin sen ja tuntu jotenkin mukavammalta säätää mielestäni sen jälkeen. Puhaltamalla kokeilemalla tuntui myös "alueenvaihtaja" vetävän tukkoon ja aukeevan, eli sekin toimii.

Kirjoittaja Kujo » 18 Huhti 2007, 21:30

Ok. Vaatii pienemmän kuristimen bleedin t-haaraan.

Kirjoittaja niapa » 18 Huhti 2007, 20:22

Nyppäsin tolta ruuvilta alueen vaihtajalle menevän letkun irti ja ajaessa sitten auoin ruuvia. Alkuun tuntui että ei tahdo vaikuttaa mitään vieläkään ja ruuvikin alkoi olla jo mielestäni aika selällään. Sit nousikin 0,8 kun siinä kiihdyttelin. Jossain vaiheessa siinä röpäskin eikä lähteny ollenkaan nouseen sitten yhtäkkiä vetoo niin pirusti. Sen jälkeen toimi taas moitteetta ja nousi sinne 0,8. Sade vähän rupes haittaamaan testiä. Ja ylilihava lokkikin teki itsemurhan ja räjäytti itsensä ympäri pyörää ja ajopukua.

Kirjoittaja Kujo » 17 Huhti 2007, 00:41

Poista se vaihtaja. Eli bleedin jälkeen letku irti.

Ylös