Vakio ohjausiskari?

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Vakio ohjausiskari?

Kirjoittaja juu-zo » 01 Heinä 2017, 14:58

Ajattelin tuossa vielä ohjausiskarin huoltaa kun koko etupää on muuten nyt kunnossa. Otin vanhat liemet pumppailemalla ulos ja kaadoin 15w keulaöljyä pulloon jonka olin leikannut auki. Sitten pumppailua ja ilmakuplat poistui iskarista. Mutta mistäs tietää että viimeisimmät on tullut ulos? Tuntuu että vaikka kuinka pumppaa niin nyt lopuksi tuolta tulee paljon tuollaista vaahtoutunutta öljyä pihalle. Eli vielä olisi ilmaa tuolla vaikka jo tovi on öljyn alla pumppailtu... onko lääkkeenä vain jatkaa niin kauan ennen kuin selkeästi kaikki pienimmätkin ilmat on pois?

Kirjoittaja 83-1201079295 » 27 Kesä 2009, 14:52

Keskilaakeri ja pallonivel olivat molemmat väljiä. Ohjausiskari itsessään ok ja mehut pysyneet nätisti sisällä.
Liekö Suzukille tilattu italialaista rautaa kun niin on noin heikkoa tavaraa, että kuluu 20tkm:ssa loppuun. Heinolla pallonivel olisi kustantanut vaivaiset 600€ :omituinen:
Ei tullut sitten tilattua. Keskilaakerin pölysuojineen pistin tilaukseen, tosin ei nekään sieltä edullisemmasta päästä.
Onko joku joutunut vaihtamaan tuota palloniveltä ja onko tiedossa jostain vastaavaa sopivaa ? Pitänee kehitellä vaikka sopivasta uniball:sta ja pultista tilalle jonkinlainen häkkyrä.




Edited By Sakke on 1246172982

Kirjoittaja 83-1201079295 » 26 Kesä 2009, 23:34

Kiitoksia jälleen vinkistä :thumbup:
Itsellä kun on sama pää kesät talvet.
Siinä keskipultin alla pitäisi manuskan mukaan olla ilmeisesti laakeri. Pitää selvittää onko tuo pettänyt.

Kirjoittaja busajasa » 26 Kesä 2009, 22:36

Sakke kirjoitti:Kertokaas viisaammat kuuluuko tuossa kiinnityksessä keskiputkeen olla välystä oikein huolella. Aivan kuin ohjausiskarin keskiputken kiinnituspultti olisi löysässä tai prikkoja puuttuisi välistä. Tuli kokeiltua että pultti tosiaan on kireessä. Keulaa laskettu 1" väliholkeilla, liekö tolla osuutta asiaan ?

Ainakaan mulla ei ole välyksiä ohjausiskarin kiinnityksissä. Keulan laskemisella ei ole asiaan vaikutusta. Löytyisikö huoltomanuskasta räjäytyskuvaa niin voisi tarkistaa onko kaikki osat tallella?

Kirjoittaja 83-1201079295 » 26 Kesä 2009, 19:06

Kertokaas viisaammat kuuluuko tuossa kiinnityksessä keskiputkeen olla välystä oikein huolella. Aivan kuin ohjausiskarin keskiputken kiinnituspultti olisi löysässä tai prikkoja puuttuisi välistä. Tuli kokeiltua että pultti tosiaan on kireessä. Keulaa laskettu 1" väliholkeilla, liekö tolla osuutta asiaan ?

Kirjoittaja tenhulttio » 14 Touko 2009, 13:51

Taitaa olla huolto paikallaan myös TFM taxin ohjausiskarille. Meinas "hieman" vatkata kun sivutuulessa vejätteli.
Vaikka, eipä siellä mitään vuotoja näy (liekkö sitte jo horo tehtaalta lähtiissä?).

Kirjoittaja 66-1214936625 » 17 Huhti 2009, 17:58

niapa kirjoitti:No, onkos sitä ohjausiskarin stefaa löytynyt mistään? Tampereen laakerikeskus myi ei oota ja sano että ompa ihme koko. (12,5-24,5-7). Oma kusi jo viime kaudella alle vähän. Eipä sitä kyllä ajossa mitenkään huomannu, vaikka sieltä öljyt jo oli aika vähissä.
Minä ostin pari vuotta sitten vanhaan vesipyssyyn stefat Oulusta Tauno Tasannolta. Ei sielläkään ollut ihan sopivaa, uuden stefan halkaisija oli tasan 12 mm muistaakseni. Sivelin stevan ulkoreunan tiivistemassalla ja painoin paikalleen, annoin kuivua seuraavaan päivään ennen täyttöä ja kyllä se piti sen pari kesää mitä ko. pyörä mulla oli. Stefat makso jotain pari euroa kpl...

Kirjoittaja niapa » 17 Huhti 2009, 17:19

No, onkos sitä ohjausiskarin stefaa löytynyt mistään? Tampereen laakerikeskus myi ei oota ja sano että ompa ihme koko. (12,5-24,5-7). Oma kusi jo viime kaudella alle vähän. Eipä sitä kyllä ajossa mitenkään huomannu, vaikka sieltä öljyt jo oli aika vähissä.

Kirjoittaja 107-1150222844 » 09 Touko 2007, 21:54

Näinpä tein ja ilmaahan sielä oli.. :thumbdown:

Mutta nyt on uudet kurat iskarissa ja samalla laitettiin vähän jäykemmät nyt tuntuu hyvältä kun vaimenninta kädessä pumppailee,ja uskon että on hyvä ajossakin :thumbup:

Niin ja samalla kiristin vähän ohjauslaakeria ja vähän jämäkkyyttä silläkin tuli :thumbup:




Edited By kaarlo_85 on 1178737071

Kirjoittaja jarim » 08 Touko 2007, 14:52

kaarlo_85 kirjoitti:Mun linjurissa keula tuntuu niin pirun löystyneeltä,rengaskin toki huono..

Mistäs ton nyt sit tietää pelaako ohjausiskari parhaalla mahdollisessa tavalla ennen kuin tulee kunnon happi-tilanne,ja kun ajamaankaan en vielä pääse viikkoon. Eli onko mitään kikkaa millä testaan ko. värkin hallissa ?! :pääseinään:
Iskari irti ja kädessä liikuttelua ees taas. Poikkeuksetta originellikunnossa olevissa on tuntunut selkeä välys, eli "ilmaa öljyn seassa". Huollossa käyneet todella timmejä! Viikonloppuna tuli kakkosella vedettyä pitkähkö siivu takarenkaalla ja ilmeisesti eturengas ehti jo pysähtyä kun hieman ravisti alastullessa ja takana tulevien mukaan kiva savupilvikin nousi. Ei mitään dramatiikkaa, nätisti pysyi rengas suorassa ja meno jatkui. :p

Kirjoittaja 107-1150222844 » 08 Touko 2007, 11:57

Mun linjurissa keula tuntuu niin pirun löystyneeltä,rengaskin toki huono..

Mistäs ton nyt sit tietää pelaako ohjausiskari parhaalla mahdollisessa tavalla ennen kuin tulee kunnon happi-tilanne,ja kun ajamaankaan en vielä pääse viikkoon. Eli onko mitään kikkaa millä testaan ko. värkin hallissa ?! :pääseinään:

Kirjoittaja busajasa » 19 Huhti 2007, 22:49

jsalok kirjoitti:Soittelin eilen Portaankorvan Esalle joka noita täällä Oulun seudulla tekee. Käski laittaa mahdollisimman ohutta iskariöljyä. Laitoin sinne 5W iskariöljyä, mutta en kyllä saanut kaikkea "ääntelyä" pois vaikka kuinka vatkasin... Kokeilin myös silleen että upotin sen iskarin öljyyn ja liikuttelin siellä...

No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...

- Jsalok -

Vaan eikö se ole vähän niin että huolto/viritys on onnistunut jos alle puolet tehosta on menetetty :p

Kirjoittaja jsalok » 19 Huhti 2007, 08:54

Soittelin eilen Portaankorvan Esalle joka noita täällä Oulun seudulla tekee. Käski laittaa mahdollisimman ohutta iskariöljyä. Laitoin sinne 5W iskariöljyä, mutta en kyllä saanut kaikkea "ääntelyä" pois vaikka kuinka vatkasin... Kokeilin myös silleen että upotin sen iskarin öljyyn ja liikuttelin siellä...

No, ei se kyllä huonommaksikaan menny...

- Jsalok -

Kirjoittaja 70-1085386739 » 18 Huhti 2007, 17:53

Öljyä laitetaan niin paljon kuin sinne saa menemään. Eli mitä enempi menee, sen vähempi sinne jää ilmaa ja toimii sitä paremmin. Määrällisesti jäänee kuitenkin reilusti alle puolen desin.

Sisään nyt voi laittaa melkein mitä öljyä vaan. Iskariöljy ja normi yksi aste moottoriöljy lienee kuitenkin ne suositeltavimmat. Öljyn viskositeetin voi sitten valita omien mieltymysten mukaan, eli mitä korkeampi viskositeetti, sitä jäykempi iskarista tulee. Kokeilemalla löytyy itselle paras "seos". :)

Kirjoittaja 74-1155281906 » 18 Huhti 2007, 15:39

jsalok kirjoitti:Onko kellään kokemusta mitä öljyä tuohon kannattaisi laittaa?
Mitä nyt lueskellut niin ajattelin kokeilla itse vaihtaa öljyt. Jos sinne normaali iskariöljyä laittaa niin pitäisikö sinne laittaa ohutta vai paksua öljyä...???
Itekin vatuloin aikani tuota iskarin huoltamista itse, mutta sitten totesin helpommaksi huollattaa sen Kellossa Portaankorvalla, kun siellä se hoituu vähintäänkin järkevään hintaan. Tosin lisähintaa hommalle kertyi, kun menin hukkaamaan sen perkelee pultin ja ne tiivisteet siitä kohdasta, josta se tulee runkoon kiinni. Ja kuten tiedetään, niin orggis osathan maksaa... :)

Eipä tullut kysyttä, että mitä litkua sinne oli laitettu, mutta Portaankorva varmaan osaisi vastata. Voin laittaa privana numeron, jos tarvit.

Ylös