Kytkimen ilmaus... - ...osoittautui hankalaksi...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Kytkimen ilmaus... - ...osoittautui hankalaksi...

Kirjoittaja ahtis » 04 Heinä 2008, 02:43

Esim: Auton jarrusatulan ilmausnipasta letku moottoripyörän kykinsylinterin ilmausnippaan. Letku täyteen nestettä (tietenkin) ja mp kytkimen ilmausnippa auki ja pääsylinterin nestesäiliön kansi auki/raolleen, jotta pääsee ilmat yms. nesteet pois. Ja sit autosta jarruja ilmaamaan, näin samalla ilmautuu mpeen kytkin ja vaihtuu nesteen yms.. Heleppoa :kippis:

Kirjoittaja 75-1201539216 » 03 Heinä 2008, 23:21

TNT kirjoitti:Innostuinpa eilen illalla vaihtamaan kytkimen nesteet. Meinashan siinä ilmauksessa usko loppua :angry: Noh tulipa kateltua samalla työsylinteri ja puhistettua kun ei ole suojalaippaa. Kyllä se kytkimen henki meinas temppuilla, kokeilin kaikenlaista oli nuuskaruiskua, kelkan bensaletkua, nippusidettä. Mutta ei saanut illalla mieleiseksi kuitenkaan, jäi ilmaa kun ei kunnolla wörkkiny, alussa tyhjää ja sitte haukkas. No pyörä talliin yöksi häpiämään ja ukko saunaan. Aamulla heti talliin ja eikun ilmaus Jarim:n konstilla niin 3settiä ruuvi auki ja kahva pohjaan niin soli siinä. Ja illalla tosin kokeilin kaiken näköstä konstia. Oli kytkimen henki yön aikana leppyny onneksi ku noijuin illalla sen alimpaan h............. Lyhyen koeajon perusteella nyt pelittää niin kuin pitääkin, saa nähä sitte miten ku kokeilee vähän rouvimmin lähtöjä.

Edit: jos jollaki lojuu ylimääränen suojalaippa niin ostan pois kuleksimasta.
Itte tuli kans ekan kerran kokeiltua ruiskuja sun muuta tippakannua kunnes kunnes tajuttiin että kun kallistaa mopoa aika reilusti oikealle kyljelleen ja alakaa pumppaileen kahvaa niin iloisesti kuplat pulppuaa säiliössä,tää tehtiin ekan kerran kaverin auttaessa ettei mopo mee kokonaan kumoon mutta viime viikolla kun vaihdoin männän stefan niin sain sen kyllä yksinkin,niin kauan pumppausta kun säiliö kuplii ja kerran ilmaruuvi auki,noin kaksi minuuttia koko homma.Vai onko mun mopo vain joku outo yksilö

Kirjoittaja TNT » 25 Touko 2008, 11:58

Innostuinpa eilen illalla vaihtamaan kytkimen nesteet. Meinashan siinä ilmauksessa usko loppua :angry: Noh tulipa kateltua samalla työsylinteri ja puhistettua kun ei ole suojalaippaa. Kyllä se kytkimen henki meinas temppuilla, kokeilin kaikenlaista oli nuuskaruiskua, kelkan bensaletkua, nippusidettä. Mutta ei saanut illalla mieleiseksi kuitenkaan, jäi ilmaa kun ei kunnolla wörkkiny, alussa tyhjää ja sitte haukkas. No pyörä talliin yöksi häpiämään ja ukko saunaan. Aamulla heti talliin ja eikun ilmaus Jarim:n konstilla niin 3settiä ruuvi auki ja kahva pohjaan niin soli siinä. Ja illalla tosin kokeilin kaiken näköstä konstia. Oli kytkimen henki yön aikana leppyny onneksi ku noijuin illalla sen alimpaan h............. Lyhyen koeajon perusteella nyt pelittää niin kuin pitääkin, saa nähä sitte miten ku kokeilee vähän rouvimmin lähtöjä.

Edit: jos jollaki lojuu ylimääränen suojalaippa niin ostan pois kuleksimasta.




Edited By TNT on 1211706277

Kirjoittaja 77-1185712371 » 20 Huhti 2008, 19:18

Mulla onnistui kytkimen ilmaus aika helposti. Tein sen kun kytkimen suojakotelo oli vielä irti. Ensin apteekista ostetulla 0.50 euron lääkeruiskulla ilmaruuvin kautta niin paljon nestettä että nestesäiliö tuli täyteen. Sitten puristelin kytkinvipua niin että mäntä tuli sylinterin reunalle. Ensimmäisellä kerralla se tuli aika hitaasti kun järjestelmässä oli vielä reilusti ilmaa, mutta tuli silti kun sille ei ollut mitään vastusta. Sen jälkeen painoin ruuvipuristimella männän takaisin ilmaruuvi auki. Ilmaa tuli kohisemalla reilusti. Tuon operaation kun toistin kolme kertaa niin ilmaa ei enää tullut. Sen jälkeen kokeilin varmistaa vielä ilmaamalla normaaliin tapaan, mutta ilmaa ei enää tullut. Koko hommaan meni alla puoli tuntia. Sen jälkeen vain kytkimen koppa takaisin kiinni.

Kirjoittaja 106-1154289781 » 11 Huhti 2007, 18:04

Ette näköjään tiedä kytkimen ilmauksesta mitään... nimittäin siellä on kytkinnesteen henki , joka puhaltelee ilmaa miten sattuu, joskus puhaltelee oikeaan suuntaan kuplia... :D

:oho: Sorry, mun oli ihan pakko... :offtopic:

EDIT: Tarkoitin siis että henkimaailman hommia....




Edited By jussibussi on 1176306542

Kirjoittaja Timppa » 11 Huhti 2007, 17:50

hayabusa00 kirjoitti:aukasin ilmausruuvia ja kiinitin siihen läpinäkyvän bensaletkun ja toinen pää nestesäiliöön siten että se pää täytyy olla kokoajan nestepinnan alapuolella

Tuohon kun vielä lisää polkupyörän venttiilin sinne letkun alapäähän estämään ilman/nesteen lutkuttamisen edestakaisin ilman ilmausruuvin kääntelyä, niin on Pro :cool:

Minime kirjoitti:Nyt ei pysty ymmärtämään.
Kävin taas kytkimen kimppuun.. pari minuuttia pumppaamista ja kytkin rupesi pelaamaan.
Ihan pelkkää nestettä valu vähän pois ja nyt toimii.

Olisko ne ilmakuplat yönaikana hissukseen nousseet letkuista ja sylinteristä säiliöön... ???

Kirjoittaja Minime » 11 Huhti 2007, 13:22

Nyt ei pysty ymmärtämään.
Kävin taas kytkimen kimppuun.. pari minuuttia pumppaamista ja kytkin rupesi pelaamaan.
Ihan pelkkää nestettä valu vähän pois ja nyt toimii.
Olisi vissiin pitänyt eilen jaksaa vielä yhden olutpullon verran jatkaa.....
:p

Kirjoittaja 104-1152012659 » 11 Huhti 2007, 13:04

Joo ei se ollut helppo jobi soitin agollekkin hätääntyneenä hän suositteli sitä isoa ruuttaa mut sitä ei ollu saatavilla. putsasin samalla sylinteristä kaikki mönjät silältä eli mäntä ulos putsaus ja takaisin .silloin jäsrjestelmä tyhjenee kokonaan. sain kuitenkin ilmattua siten .aukasin ilmausruuvia ja kiinitin siihen läpinäkyvän bensaletkun ja toinen pää nestesäiliöön siten että se pää täytyy olla kokoajan nestepinnan alapuolella sit ei muuta kun pummppailin kytkinkahvalla pikkuhiljaa alkoi tuntuma löytymään sitä piti lutkuttaa reippaasti .homma onnistui ja päälle päkki panimotuotteita maistui hyvälle onnistuneen homman kunniaks :kippis:



Edited By hayabusa00 on 1176285960

Kirjoittaja jarim » 11 Huhti 2007, 12:00

Minä olen tuo ilmauksen tehnyt niin että kahvaa varovasti painaen siihen kohtaan jossa vastus alkaa tuntumaan, siinä vaiheessa alhaalta ruuvi auki ja varovasti kahva pohjaan asti, ruuvi kiinni ja kahva ylös. Tuota muutaman kerran niin yleensä on toiminut. Ylimääräinen käsipari sitä ruuvia aukomaan ei välttämättä ole pahitteeksi. :)

Kirjoittaja kalle » 11 Huhti 2007, 11:56

Minime kirjoitti:
kaikilla keinoin saa kahvan puolikovaksi, mutta lopullinen onnistuminen jää puuttumaan....

No voi perkele...., eiks Viagra auta tohon vaivaan....:)

Kirjoittaja Minime » 11 Huhti 2007, 11:07

Kytkimen ilmaus osoittautui eilen illalla aivan käsittämättömän hankalaksi.
Normaalisti 15 minuutin homma kahvitaukoineen vei pari tuntia ILMAN onnistumisen riemua...
Oiskohan jollain pettämätöntä keinoa millä homma onnistuisi. On kokeiltu ylä- ja alakautta, irrallaan ja kiinni, liittimien kautta, yms, yms... mutta kun ei niin ei.
kaikilla keinoin saa kahvan puolikovaksi, mutta lopullinen onnistuminen jää puuttumaan....

Kirjoittaja hajahuja » 14 Loka 2005, 18:34

Falconer kirjoitti:
jsalok kirjoitti:Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta... :D

- jsalok -

Itse kun asensin vastaavaa osaa, niin varoin, ettei yläpäästä pääse hörppäämään ilmaa - siis valutin jarrunestettä lisää sitämyöten kun alapäästä (letkun kiinnikkeen olin löysännyt) poistui. Ilmaa tuli siitä huolimatta järjestelmään, mutta se poistui normaalisti ilmausruuvin kautta: ruuvi auki, kahva pohjaan ja ruuvi kiinni. Muutama toisto ja kytkin alkoi pelittään.
joo ei tunnu kertakaikkiaan toimivan,ilmaa ei muka enää oo muttei kyllä otakkaan,no pitää kai purkaa vielä ja ilmata irrallaan

Kirjoittaja Falconer » 28 Kesä 2004, 17:01

jsalok kirjoitti:Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta... :D

- jsalok -
Itse kun asensin vastaavaa osaa, niin varoin, ettei yläpäästä pääse hörppäämään ilmaa - siis valutin jarrunestettä lisää sitämyöten kun alapäästä (letkun kiinnikkeen olin löysännyt) poistui. Ilmaa tuli siitä huolimatta järjestelmään, mutta se poistui normaalisti ilmausruuvin kautta: ruuvi auki, kahva pohjaan ja ruuvi kiinni. Muutama toisto ja kytkin alkoi pelittään.

Kirjoittaja jsalok » 27 Kesä 2004, 23:51

Joo onnistuhan se lopulta kun kaveri tuli sellaisen ison ruiskun kanssa käymään. Meni siinä sittenkin aikaa ennenkuin kytkin alkoi toimimaan. Ensiksi yritettiin ilmoja pois ruiskulla alhaalta, mutta kun ei tuntunut tulevan mitään niin työnnettiin alhaalta nesteet ylöspäin ja sitten rämpytettiin sitä kytkintä tovin aikaa. Siitä se sitten hiljalleen alkoi toimimaan.
Pitäsi kehitellä sellainen nesteenvaihtoaparaatti kun olis tuo jarrunestekin joskus vaihdettava.
Vaihdoin tosiaan samalla öljyt ja suodattimen sekä ilmansuodattimen. Ainakin vaihteet toimi tosi paljon paremmin... Johtui varmaan siitä ilmansuodattimen vaihdosta... :D

- jsalok -

Kirjoittaja RHead » 27 Kesä 2004, 23:24

Joo muoviosat tykkää noista kytkinnesteistä.. laita vaikka visiinpuhdistuspräytä siihen ennen kun rupeet tuunaan se tekee sellasen kivan suojan siihen ettei ihan niin arka oo.. :fixed:

Ylös