Gipro w/atre ! - Apuuuuva!

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Gipro w/atre ! - Apuuuuva!

Kirjoittaja jarim » 28 Huhti 2013, 17:54

Just noin ne on nähtävissä...

Kirjoittaja Ginkaze » 28 Huhti 2013, 17:29

jarim kirjoitti:Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.
Mulla on ollut GlPro ATRE pelkästään vaihdenäyttönä ja rajoittimet on poistettu ECU:sta. Miten tuo vaihdeanturin vika on nähtävissä GlProlta? Kevään ensilenkillä näytössä arpoi ykkösen ja kakkosen välillä sekä kutosella näytti nollaa. Joutuukohan vaihdeanturin vaihtoon? :(

Kirjoittaja Quadron » 23 Heinä 2012, 21:25

Tuo vekotin tuppaa muuttamaan tuon kulutusnäkymän tuohon km/l aina kun käyttää akun irti.

Huonomuistinen jaksaa hämmästyä joka kevät kun laittaa akun kii :1087

Kirjoittaja Hale63 » 23 Heinä 2012, 10:40

TNT kirjoitti:Ettei vaan ole, että 19km/l ? Eli näytössä olisi kuinka monta km litralla keskimäärin menee. Asennuksen tiimellyksessä voinu tulla painettua huolimattomasti pyörän tripinpainiketta niin muuttunu keskikulutusnäyttö. Tuon nyt ekana tarkastasin ennen ku menis pidemmälle analysoimaan vikaa :)

No voi hyvä tavaton sentään - en edes tiennyt, että moista keskikulutusjutskaa on olemassa. Täytyypi ehtoommalla ihmetellä, kun pääsee mopon lähettyville.

edit: Kiitos TNT, eli niinhän tuo ongelmanpoikanen ratkesi tietämättömyyteeni tuosta busan trippipainikkeesta.




Edited By Hale63 on 1343062273

Kirjoittaja TNT » 22 Heinä 2012, 13:43

Ettei vaan ole, että 19km/l ? Eli näytössä olisi kuinka monta km litralla keskimäärin menee. Asennuksen tiimellyksessä voinu tulla painettua huolimattomasti pyörän tripinpainiketta niin muuttunu keskikulutusnäyttö. Tuon nyt ekana tarkastasin ennen ku menis pidemmälle analysoimaan vikaa :)

Kirjoittaja Hale63 » 22 Heinä 2012, 13:33

Väkästelin tuon gipro atren paikoilleen iltana muutamana tuohon gen 1 mopottimeen. Periaatteessa toimii ihan ok, mutta nuo trippimittareiden kulutuslukemat sekosivat jokseenkin tyystin - kulutus näyttäisi nyt olevan noiden mukaan vajaa 19 ltr/100 km ???

Kirjoittaja ysi-ärrä » 13 Touko 2011, 06:16

No voi hyvänen aika että sitä osaakin olla hätänen ja kärsimätön(siis minä).
Tuossa muutama kirjoitus ylempänä eeroollihan kertoo koko x-typen asennuksen selvällä suomenkielellä,heh. Pitäs pikkusen eka malttaa lukia näitä kirjoituksia ennenku rupian tänne hämmentään,prkl. Mut ku kiire kiire, pitää olla heti.
No eipä tässä enää hätiä mitiä,heh.

Kirjoittaja jarim » 12 Touko 2011, 19:03

No meinasin sanoa että tommoset liittimet on kyllä sittenkin nopeusanturilla mutta miten ihmeessä se pystyy sieltä tulevalla tiedolla vaihteen haistelemaan?

edit: ai se lukee kierroslukutiedonkin eli päättelee noiden yhdistelmästä vaihteen. No ei sovellu minun käyttöön tuo, se kun ei havaitse viallista vaihdeanturia...




Edited By jarim on 1305216475

Kirjoittaja ysi-ärrä » 12 Touko 2011, 18:51

Elikkäs kylläpäs löytyi sittenkin paikka noille liittimille. Nää tuleekin siihen speed sensorille eli "hammasrattaalta" lähtevään johtoliittimeen. Ja sellanenkin virhe oli ohjeissa että käskettiin laittaa se singnaalin haistelija johto vihreeseen johtoon ,niin se tulikin sinisen johtoon joka on samassa kaksnapasessa liittimessä. No nyt toimii,prkl.

Kirjoittaja ysi-ärrä » 11 Touko 2011, 21:34

No voihan vittu. Tuollasen johtosetin tyttö mulle stormilta löi kouraan,prkl. Ja vielä terotin että onhan tuo busaan(k3) tarkoitettu setti. Tuntui olevan. No pitääpä soitella huomenna stormille.

Kirjoittaja jarim » 11 Touko 2011, 21:06

Et ainakaan Busaan kun siitä ei tommosia liittimiä löydy. Onko sulla siinä väärä johtosarja?

Kirjoittaja ysi-ärrä » 11 Touko 2011, 18:41

Elikkäs tuli hommattua nyt tuo gipron x-type näyttöjutska, mutta tuli heti ongelma eteen.
Osaisko joku kertoa mihin plugiin mä tuon johdon oikein yhdistän?
Laitan kuvan oheessa joka kertoo millanen yhdistys kappale on kyseessä.
Kuva


Kuva




Edited By ysi-ärrä on 1305128585

Kirjoittaja ysi-ärrä » 25 Huhti 2011, 18:33

jarim kirjoitti:Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.
Jep,ja eipähän ois pahan hintainenkaan enää stormilta.

Kirjoittaja jarim » 25 Huhti 2011, 16:02

Onkohan tuo GIPro X-Type pienin markkinoilla oleva vaihdenäyttö? Josko asentaisi itsellekin niin havaitsisi vaihdeanturivauriot paremmin... nimim. 3. anturi menossa.

Kirjoittaja eeroolli » 02 Kesä 2010, 20:45

Kiitti Quadron infosta :respekt:
Mutta mulla oli tosiaan aiemmin tuo IvansTRE juurikin tuon valkoisten plugien/liittimien välissä aiemmin. Mutta nappasin pois ton IVANS TREn "painonvähennyksen" vuoksi ;) ja ainakin bussi alkoi käymään tasaisemmin tyhjäkäynnillä.

Tosiaan tuo wanhempi Gipron W/Atre (vaihdenäyttö missä sis. rakennettuna TRE) sekä pelkkä TRE kytketään noihin valkoisiin liittimiin, mutta vastaavasti tuo pelkkä vaihdenäyttö Gipro X-type+johtosarja GPX-S01 sekä Speedohealeri johtosarjoineen kytketään ihan erilaiseen 3-napaiseen liittimeen.
Tuossa Busan sekä Ivan Tren:n sekä Gipro W/Atressa noissa valkoisissa plugeissa on tollaset kolmionmuotoiset uros/naarasliittimet/plugit-
Mutta tossa uudessa pienessä Gipro-X -vaihdenäytössä (sekä speedohealerinkin) johtosarjassa ne kolmioliittimet/plugit on taas vaakasuuntaiset eli ihan erimuotoiset.
Toi Gipro-X ja Speedohealer tullee varmaankin tuollaseen nopeustunnistimen liitinplugin väliin:
Busan nopeustunnistinanturin liitin/connector
ja
Busan nopeudentunnistinanturi+johto

PS. Tuo CKP sensor/Pickup coil on tuo kampiakselin asennontunnistin, eli sensori joka on tuolla magneettokopassa.
Em paikasta tulee siis kaksi johdinta (sininen johto + vihreä johto) keltaisten latausjohtojen 3 kpl kanssa.

HUOMIO muille X-typen asentajille!
Gipron ohjeiden mukaan vaihdenäytön johtosarjasta pitäisi yksi johto kytkeä (mukana tulleella ryöstöliittimellä) juurikin CKP sensorin/PickupCoilin vihreään johtoon.
Ja tuo Gipron johto liitetään vasta pyörän johtosarjan CKP-sensorin liittimen jälkeiseen vihreään johtoon, ei siis suoraan siihen vihreään johtoon mikä tulee magneettokopasta.
CKP-sensorin liittimen jälkeen vaihtuu värit liittimen jälkeen vihreään johtoon :) ennen liitintä se on se sininen CKP-sensorin johto.

Toki se Gipron johdon (CKP-sensor) vois olla helpompi liittää jossakin ECUN kohdalla, jos sieltä se oikea johto löytyisi helpommin...




Edited By eeroolli on 1276070675

Ylös