kakkonen karkaa

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: kakkonen karkaa

Kirjoittaja Kujo » 02 Huhti 2007, 14:45

Jorgos kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:siirtäjä/laatikkovika 2 & 6 rattaat uusiksi ja siirtäjät.
nimimerkillä kokemusta on

:pääseinään: Millainen homma noin kustannuksia ajatellen? Entä onko paha homma, kun ei haluaisi (tietenkään) pyörää kauaa seisottaa. :apua:
Lue tuosta ylempää. :)

Kirjoittaja Jorgos » 02 Huhti 2007, 13:09

Jaakko kirjoitti:siirtäjä/laatikkovika 2 & 6 rattaat uusiksi ja siirtäjät.
nimimerkillä kokemusta on
:pääseinään: Millainen homma noin kustannuksia ajatellen? Entä onko paha homma, kun ei haluaisi (tietenkään) pyörää kauaa seisottaa. :apua:

Kirjoittaja janne » 31 Maalis 2007, 23:29

halpaa ja kivaa :smoking:

Kirjoittaja jarim » 31 Maalis 2007, 22:22

janne kirjoitti:ISO KIItos kujolle :respekt: nyt loppu "satunnainen revittely" ja ruvetaan käyttään kytkintä tai............. hiukka himmataan vetoa vaihdon välillä :( KIITOS) :;):
http://www.cordona.net :;):

Kirjoittaja janne » 31 Maalis 2007, 22:20

ISO KIItos kujolle :respekt: nyt loppu "satunnainen revittely" ja ruvetaan käyttään kytkintä tai............. hiukka himmataan vetoa vaihdon välillä :( KIITOS) :;):

Kirjoittaja Kujo » 31 Maalis 2007, 21:10

Jorgos kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Kyllä busa normi revitystä kestää, ainut millä tuon laatikon saa herkästi rikottua on sutiminen märällä asfaltilla tai hiekalla ykkösellä ja siihen epäonnistunut vaihto kakkoselle(>laatikosta kuuluu rusahdus). Tämä muuten koskee sitten ihan kaikkia mp-vaihteistoja.
Öljy kyllä vaikuttaaa laatikon toimintaan, tosin se itsessään ei aiheuta vauriota, vaan lisää epätäsmällistä toimintaa >vaihtovirheitä tulee helpommin.
Laatikkoremppaa varten kone on otettava pois rungosta ja lohkot avattava.
Tekeekö laatikko muuten sitä, että kakkosvaihteella rajummassa vedätyksessä tuntuu kuin ketju hyppäis yli, ts pieni nykäys,mutta vaihde ei silti pomppaa vapaalle?

löysin tällaisen vanhan keskustelun ja mulla on meinaan juuri tuo mainitsemasi vika, missä siis vika?!? Normaalissa kiihdytyksessä ei tee mitään mutta päälle 6000rpm niin tuntuu kuin ketju hyppäisi yli. :angry:
Kyseessä on vääntynyt 2/6 siirtäjä jonka myötä rattaiden "kytkentä nastat" eli dogit ovat pyöristyneet eikä vaihde pysy päällä kovemmalla kuormalla. Jos ajoa jatketaan pitkään nykivällä askilla, saadaan kustannuksia lisää parinsadan verran vaihtokuntoisen siirtorummun muodossa.

Kirjoittaja Kujo » 31 Maalis 2007, 21:04

janne kirjoitti:KUJO; entäs ilman kytkintä vaihtaminen ylöspäin ettei löysää kaasua. menee nätisti seuraava vaihde silmään. eli tyhmä kysymys, onko vahinkoa laatikolle. (satunnaista revitystä :p )
On. Oikein kaasulla vaihtamalla menee hienosti, mutta ilman vedon (kaasun) löysäystä ottaa siirtäjät päähänsä. Toukokuun loppupuolella aikaa laatikkoremontteihin. :D
Kustannukset n. 400-600 +työ, riippuen tuhon laajuudesta.

Kirjoittaja janne » 31 Maalis 2007, 20:29

KUJO; entäs ilman kytkintä vaihtaminen ylöspäin ettei löysää kaasua. menee nätisti seuraava vaihde silmään. eli tyhmä kysymys, onko vahinkoa laatikolle. (satunnaista revitystä :p )

Kirjoittaja Jaakko » 31 Maalis 2007, 19:50

siirtäjä/laatikkovika 2 & 6 rattaat uusiksi ja siirtäjät.
nimimerkillä kokemusta on

Kirjoittaja Jorgos » 31 Maalis 2007, 18:50

Kujo kirjoitti:Kyllä busa normi revitystä kestää, ainut millä tuon laatikon saa herkästi rikottua on sutiminen märällä asfaltilla tai hiekalla ykkösellä ja siihen epäonnistunut vaihto kakkoselle(>laatikosta kuuluu rusahdus). Tämä muuten koskee sitten ihan kaikkia mp-vaihteistoja.
Öljy kyllä vaikuttaaa laatikon toimintaan, tosin se itsessään ei aiheuta vauriota, vaan lisää epätäsmällistä toimintaa >vaihtovirheitä tulee helpommin.
Laatikkoremppaa varten kone on otettava pois rungosta ja lohkot avattava.
Tekeekö laatikko muuten sitä, että kakkosvaihteella rajummassa vedätyksessä tuntuu kuin ketju hyppäis yli, ts pieni nykäys,mutta vaihde ei silti pomppaa vapaalle?
löysin tällaisen vanhan keskustelun ja mulla on meinaan juuri tuo mainitsemasi vika, missä siis vika?!? Normaalissa kiihdytyksessä ei tee mitään mutta päälle 6000rpm niin tuntuu kuin ketju hyppäisi yli. :angry:

Kirjoittaja 84-1111235639 » 21 Huhti 2005, 08:02

laitoin shellin advance ultra 10w-40 täyssynteettinen.Ja rupes pelittää, vaikka sanonta shellin oljyistä kuuluu! "sopii matalakierroksisiin vehkeisiin kuten esim. tahko"

Kirjoittaja 98-1111316357 » 11 Huhti 2005, 19:55

Juu ..kerro heti .. :p

Kirjoittaja Kujo » 11 Huhti 2005, 18:27

Mitkäs öljyt laitoit?

Kirjoittaja 84-1111235639 » 11 Huhti 2005, 18:09

Nyt pelittää uskomaton vaikutus öljymerkin vaihdolla!! Oli kaks kertaa valvolinet ensinmäisen ja viimeisen. :mopo: :fixed:

Kirjoittaja Kujo » 21 Maalis 2005, 19:46

Teletappi kirjoitti:ei ole muita oireita ainakaan ilmennyt.voisko se olla siirtjän säädöissä? tuntuis että se ei mene aivan kunnolla päälle meinaan kakkonen! eli se jää niinku huulille.
Itsessään siirtomekanismissa ei ole säätömahdollisuutta. Mutta jos vaihdekepin vivusto on pieleen säädetty, saa se aikaan sen, että keppiä nostettaessa vipusuhde muuttuu niin, että siirtoakseli ei pyörähdäkkään riittävästi, eli liikerata loppuu kesken.

Ylös