Turbon seokset

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Turbon seokset

Kirjoittaja -Artsi- » 02 Kesä 2007, 00:50

-Artsi- kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Bensanpaineet heiluu rutosti, ilmeisesti lämpötilojen mukaan. Eli tankki täynnä ja kone + bensa viileänä noin 3 bar, mutta tankin tyhjetessä ja esim. dynossa ajaen putoaa jopa 2.2 bariin saman mittarin mukaan. Aika raju pudotus... paha tuossa sitten säädelläkään kun funktiot muuttuu koko ajan ajaessa. Kellään ollut samaa ilmiötä?

Taidan laittaa tuon Malpassin säätimen kiertoon ja kokeilla jotain muuta... katsoo olisiko tuosta lääkkeeksi tuohon paineenvaihteluun. Sijoituspaikka koneen päällä ruiskurungon alapuolella ei kyllä ole viileimpiä mutta silti heiluu mielestäni liikaa.

Nonni, heiluvien paineiden kimppuun tuollaisen avulla.

Tämä vihdoin kiinni ja ekat kilometrit testiä takana. Pitää säädetyn b-paineen tarkemmin kuin entinen + nostaa bensanpaineen selvästi ahtojen mukana (+1 bar ahtoa, +1 bar b-painetta). Lupaa hyvää dynoajoon...

Vanha säädin oli siis Mopo-Sportin FSE, eikä Malpassi kuten aiemmin kirjoitin.

Kirjoittaja -Artsi- » 28 Huhti 2007, 21:39

Kekku kirjoitti:Mitä kustansi toi vasemmanpuoleinen murikka?
http://galleria.busanistit.org/artsi/kyk

Suunnilleen 350 euroa postikuluineen. Tuli brittilästä, samasta putkasta kuin muutkin kytkinkilut.

Kirjoittaja Kekku » 28 Huhti 2007, 03:08

-Artsi- kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Bensanpaineet heiluu rutosti, ilmeisesti lämpötilojen mukaan. Eli tankki täynnä ja kone + bensa viileänä noin 3 bar, mutta tankin tyhjetessä ja esim. dynossa ajaen putoaa jopa 2.2 bariin saman mittarin mukaan. Aika raju pudotus... paha tuossa sitten säädelläkään kun funktiot muuttuu koko ajan ajaessa. Kellään ollut samaa ilmiötä?

Taidan laittaa tuon Malpassin säätimen kiertoon ja kokeilla jotain muuta... katsoo olisiko tuosta lääkkeeksi tuohon paineenvaihteluun. Sijoituspaikka koneen päällä ruiskurungon alapuolella ei kyllä ole viileimpiä mutta silti heiluu mielestäni liikaa.

Nonni, heiluvien paineiden kimppuun tuollaisen avulla.
Möykky on Aeromotive 13109

Niin no, no niin...

Kuvathan rupee olee jo samanlaisia ku Amerikan foorumeilla.

Mitä kustansi toi vasemmanpuoleinen murikka?
http://galleria.busanistit.org/artsi/kyk

Kirjoittaja -Artsi- » 28 Huhti 2007, 00:06

-Artsi- kirjoitti:Bensanpaineet heiluu rutosti, ilmeisesti lämpötilojen mukaan. Eli tankki täynnä ja kone + bensa viileänä noin 3 bar, mutta tankin tyhjetessä ja esim. dynossa ajaen putoaa jopa 2.2 bariin saman mittarin mukaan. Aika raju pudotus... paha tuossa sitten säädelläkään kun funktiot muuttuu koko ajan ajaessa. Kellään ollut samaa ilmiötä?

Taidan laittaa tuon Malpassin säätimen kiertoon ja kokeilla jotain muuta... katsoo olisiko tuosta lääkkeeksi tuohon paineenvaihteluun. Sijoituspaikka koneen päällä ruiskurungon alapuolella ei kyllä ole viileimpiä mutta silti heiluu mielestäni liikaa.

Nonni, heiluvien paineiden kimppuun tuollaisen avulla.
Möykky on Aeromotive 13109

Kirjoittaja kajbusa » 29 Maalis 2007, 07:42

Huono ulosanti ...... lopullinen syy oli KAI siinä mapin takaiskussa (ei päästänyt riitävän nopeasti ilmaa läpi)... eli kun korkeilla Bensanpaineilla yritettiin vetoja, aina syttyi f1 valo... mutta kun paineita pudotettiin niin eipä enää sytytellyt.
Olisko takaisku saanut nopeammin "ilmaryöpyn" mitä se ei ehtinyt läpäistä...... tai jotain ... selittäkään ken paremmin osaa.


:D :D

Kirjoittaja Kujo » 28 Maalis 2007, 22:29

-Artsi- kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:Sekin tuli huomattua et liian korkeat bensanpaineet alkaa rassaa F1 valoa....... Kiitokset jälleen kerran Kujolle ja Sukille

Mistäs tämä johtuu?? ???
Ei bensanpaine mitään Fi-valoja sytyttele. Lienee väärinymmärrys tai jotain.

Kirjoittaja -Artsi- » 28 Maalis 2007, 14:02

kajbusa kirjoitti:Sekin tuli huomattua et liian korkeat bensanpaineet alkaa rassaa F1 valoa....... Kiitokset jälleen kerran Kujolle ja Sukille
Mistäs tämä johtuu?? ???

Kirjoittaja kajbusa » 28 Maalis 2007, 09:18

No niin, niinhän siinä kävi ettei suurempia samankokoisia (rungoltaan) suuttimia löytynyt joten bensapumppu ja regu tuli asennettua..... hieman piti nostaa bensanpaineet normaalia korkeammaksi (3,2bar) et alkoi seokset olla kohdallaan....

Sekin tuli huomattua et liian korkeat bensanpaineet alkaa rassaa F1 valoa....... Kiitokset jälleen kerran Kujolle ja Sukille




Edited By kajbusa on 1175065002

Kirjoittaja 83-1085581541 » 13 Maalis 2007, 22:59

Ja vaikka pensalinjassa on 3 bar:in paine niin, kun se pruuttaa paine koteloon jossa on 1 bar:in paine niin se ei enää riitä.... :shocked:

Kirjoittaja Kujo » 02 Maalis 2007, 08:21

Fakta on, että esim Boshin 147l pumpulla ja painesäätyvällä regulla laitos on mahdollista säätää niin paksulle ettei muuta kuin prötää. Siis ihan niillä sarjan omilla suuttimilla. On mahdollista, että lisäsuuttimen koon kasvattaminenkin auttaa jonkin verran, mutta ei sillä kuuhun mennä. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että orkkispumppu (myös uudempi malli) on auttamattoman pieni kun puhellaan yli 250 tehoista.

Kirjoittaja kajbusa » 02 Maalis 2007, 07:55

gold kirjoitti:Onkos matilla vielä vakio pensapumppu paikollaan? Vaihtaisin kyllä pumpun jos on vakio vielä paikollaan.... t: suki
On vielä... kun jaksoi pitää paineet 3bar:ssa vedoissa..

katsotaan kun testataan niitä suurempia suuttimia, alkaako sit paineet tippua

Kirjoittaja kajbusa » 02 Maalis 2007, 07:46

Kujo kirjoitti:Vesi lisää hapen määrää pakokaasussa, mutta ei vaikuta seossuhteeseen juurikaan. Seos kannattaa ajaa ilman vettä.
Lyhyen kemian mukaan: H2O ruutataa tuleen niin, H palaa ja O:ta jää jäljelle .... perskules näin se taitaa olla

hetkinen??? vai sammuuko se tuli..... en tiedä

:D :D :D

Tottapuhuen... ihan järkeen käypä juttu.... säädetäämpä ilman ruuttaa ens kerralla.

Kirjoittaja 103-1116517908 » 01 Maalis 2007, 12:35

Onkos matilla vielä vakio pensapumppu paikollaan? Vaihtaisin kyllä pumpun jos on vakio vielä paikollaan.... t: suki

Kirjoittaja Kujo » 01 Maalis 2007, 11:19

Vesi lisää hapen määrää pakokaasussa, mutta ei vaikuta seossuhteeseen juurikaan. Seos kannattaa ajaa ilman vettä.

Kirjoittaja kajbusa » 01 Maalis 2007, 09:13

mibusa kirjoitti:tänään penkiteltiin ja huomattiin myös,että menee reilusti laihalle kun vesiruisku käytössä. ilman vettä ei lähellekkään niin laihalla.. ahtoja oli 0.8bar luokkaa näissä testeissä.
ei muutakuin isompaa suutinta,niin hyvä tulee..

tässä eilinen penkitys ihan hyvältä vaikutti.
http://galleria.busanistit.org/mibusanbusa/IMG_1487
Tarkemmin tutkíttuani papereita niin sama täällä..... ilman vettä 14 ja veden kans 15

Ylös