Toinen flekti:

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Toinen flekti:

Kirjoittaja -Artsi- » 29 Maalis 2007, 00:39

roadrunner kirjoitti:Tuota ...tuota onhan tämä toisaalta kiinnostava aihe kun on erilaisia kokemuksia näistä himmeleistä.Juttelin päivällä Erik Marklundin kanssa ja kysyin lämpö-ongelmista yleisesti ja Usa:sta vielä erikseen.(En VÄITÄ että Hän näistä asioista tietäis,mutta itse pidän Hänen mielipidettään arvossa),Sanoi ettei busassa ole ollut lämpöongelmia,kysyin Artsin tapauksesta ,jonka arveli johtuvan kannentiiviste vuodosta,neuvoi vaihtamaan 12mm. pultit vakion tilalle. Itse taidan ihan mielen kiinnosta ajella vakio osilla katsellaan kuis äijän käy. Toisaalta jos on lämpö-ongelmia niin vaihtoehtoja korjaukseen "satoja" :comp

:D Eiköhän Marklund ole melko perillä McXpressin kittien toimivuudesta tai toimimattomuudesta....

Kansitiiviste vaihdettiin ton Alastaron keitoksen jälkeen, sama oli epäilys silloin. Cometicin metallitiiviste on ollut käytössä sekä APE:n vakiojenkaan istuvat kansipinnapultit + mutterit, jonkun kymmenen Nm päälle vakiomomentin vedettynä. Jos pahvi vuotaisi niin kai tuo näkyisi eritoten kun vähän tehoja ottaa käyttöön, eikä tyhjäkäynnillä kaupungissa...?
Puolen tuumat pultit kait tulee tarpeen joskus 1,5 barin ahtojen jälkeen.... :smoking:

Kirjoittaja Kekku » 28 Maalis 2007, 17:38

Kekku kirjoitti:Yhdelläkin pärjää hyvin jos ei tarvi aina pysähdellä joka vedon jälkeen.

Jep jep.

Kirjoittaja 114-1110096759 » 28 Maalis 2007, 17:08

Tuota ...tuota onhan tämä toisaalta kiinnostava aihe kun on erilaisia kokemuksia näistä himmeleistä.Juttelin päivällä Erik Marklundin kanssa ja kysyin lämpö-ongelmista yleisesti ja Usa:sta vielä erikseen.(En VÄITÄ että Hän näistä asioista tietäis,mutta itse pidän Hänen mielipidettään arvossa),Sanoi ettei busassa ole ollut lämpöongelmia,kysyin Artsin tapauksesta ,jonka arveli johtuvan kannentiiviste vuodosta,neuvoi vaihtamaan 12mm. pultit vakion tilalle. Itse taidan ihan mielen kiinnosta ajella vakio osilla katsellaan kuis äijän käy. Toisaalta jos on lämpö-ongelmia niin vaihtoehtoja korjaukseen "satoja" :comp

Kirjoittaja 107-1126906030 » 28 Maalis 2007, 14:12

olin eilen vierailulla MAB-Powerilla, ovat laittaneet turbotuksen yhteydessä toisen flektin(600 susnan?)oikealle puolelle samaan anturiin vasurin kanssa ei kuulemma mitään lämpöongelmia edes Turborider:lla,tilasin kesäkuun "virityshuoltoon"vastaavan sydeemin,olis varmaan paree laittaa vesiletkuun sille oma anturi?

Kirjoittaja Kujo » 28 Maalis 2007, 00:16

Vakioflekti sopii oikealle puolelle kiinnityksiä modaamalla. Tosin tietty riippuu pakosarjan mallista ym seikoista, mutta aikalailla peruskauraa tuo on. Pb sarjoissa flekti siirretään aina oikealle jotta vas puolelle saadaan tilaa ilmansuodattimen putkelle ja ahtoputkelle. Lämpöongelmia ei ole ilmennyt missään olosuhteissa sen kummemmin kuin vakiokoneillakaan, joten uskoisin edellä mainittujen ongelmien johtuvan syylärin edessä olevasta coolerista.

Kirjoittaja -Artsi- » 27 Maalis 2007, 23:30

roadrunner kirjoitti:Hmmmn tuota tuota hmmmn ,eihän siinä ole mitään pahaa vaikka laitais 2 flektiä,mutta sitä ennen voi miettiä muutamia asioita.Lämpömittarit niin autoissa kuin motoissa ovat enempi suuntaa antavia (lukema muuttuu esim jännite vaihtelusta, hapettumat ym) .Sitten jäähdytysneste,itse käytän GM:n auton alumiinimoottoreihin suunnittelemaa (valmiistaja AC Delco) aatelis veren väristä nestettä( ei sisällä silicon, silikaatti,phospaat) ,66% nestettä+34% akkuvesi seoksella kiehumispiste on 132 astetta.sitten jäähdyttimen korkki ohje paine (korjaamokäsikirja) 1.2 bar. kiehumispiste noin 133 astetta. Flektin kytkin jäähdyttäjässä kytkee kiinni 105 ast. kytkee pois 100 ast. Joten "pelivaraa" jää jonkin verran. Toki voisihan tulo letkuun laittaa hi-flow sähköpumpun lämpötunnistimella +boxi-ohjaus virtaus määrälle,tai käyttää MC-Express race nestevälijäähytintä imuilma aukkojen takana ( toki valoja joutuis vähän modaamaan),tai tehdä vastaava moottorin lisäjäähdytin.(Artsi?).Itse olen ajanut cooleri turbopyörällä n.70000 km yhdellä flektillä varustettuna.Jos haluaa tarkan nesteen tai muun lämpötilan mitata niin myynnissä on digimittareita esim. Koivusella, MS 6500,jollaisella voi mittailla -50 -+750 ast. Joten eiku rakentamaan vaan! :thumbup: . :thumbup:

En usko mittarinheittelyihin niin että viisari menee punaiselle ja varoitusvalokin syttyy. Alastarolla toi keittikin kertaalleen jokusen vedon jälkeen. Jäähdytysnesteenä oli viimeksi Shellin Advance käyttövalmis fluoresoiva sininen mömmö, ei pitäis olla siitä kiinni... oletan. Korkki on tarkastamatta, mahdollinen vianaiheuttaja.
Itse uskon tuon Muzzyn flektin tehokkuuden olevan syypää, se jäähdyttää käynnistyttyään nopeasti lämpöanturin alueen ja kun vesi ei pienillä kierroksilla kovaa kierrä, sammuu flekti ennenkuin kannesta tai lohkosta on kuuma vesi ehtinyt syylärille saakka. Anturissa taas oma hitautensa reagoida uudelleen niin hiipimällä nousee lämpö koko ajan. Toisen flektin anturi tulee vesiletkuun toiselle puolen syyläriä, joten reagoi nopeammin kuumalla puolella ollessaan. Saattaisi riittää jopa yksinään tuo anturin siirto. Pitänee kokeilla...

Kirjoittaja -Artsi- » 27 Maalis 2007, 22:15

Kekku kirjoitti:Laita sovitusholkki jäähdyttäjälle tulevaan letkuun.
Lähtee lisäflekti pyörimään kun jäähdyttäjälle on tulossa kuumaa, omahan lähtee pyörimään vasta kun jäähdyttäjältä lähtee koneelle liian kuumaa.

Juuri näin mielipuolessani suunnittelin tekeväni. Holkkikin varusteineen saapui tänään postissa, kiitos Toimittajalle!
:kippis:

Kirjoittaja 107-1126906030 » 26 Maalis 2007, 22:15

Kiitos Roadrunner vinkeistä, tätä täytyy nyt ruveta tutkimaan,ehkä nesteet eka vaihtoon,toi flektin "nopea"sammuminen on kait isoin syy lämmön nousuun(katkaisin,anturan siirto?)

Kirjoittaja 114-1110096759 » 26 Maalis 2007, 18:04

Hmmmn tuota tuota hmmmn ,eihän siinä ole mitään pahaa vaikka laitais 2 flektiä,mutta sitä ennen voi miettiä muutamia asioita.Lämpömittarit niin autoissa kuin motoissa ovat enempi suuntaa antavia (lukema muuttuu esim jännite vaihtelusta, hapettumat ym) .Sitten jäähdytysneste,itse käytän GM:n auton alumiinimoottoreihin suunnittelemaa (valmiistaja AC Delco) aatelis veren väristä nestettä( ei sisällä silicon, silikaatti,phospaat) ,66% nestettä+34% akkuvesi seoksella kiehumispiste on 132 astetta.sitten jäähdyttimen korkki ohje paine (korjaamokäsikirja) 1.2 bar. kiehumispiste noin 133 astetta. Flektin kytkin jäähdyttäjässä kytkee kiinni 105 ast. kytkee pois 100 ast. Joten "pelivaraa" jää jonkin verran. Toki voisihan tulo letkuun laittaa hi-flow sähköpumpun lämpötunnistimella +boxi-ohjaus virtaus määrälle,tai käyttää MC-Express race nestevälijäähytintä imuilma aukkojen takana ( toki valoja joutuis vähän modaamaan),tai tehdä vastaava moottorin lisäjäähdytin.(Artsi?).Itse olen ajanut cooleri turbopyörällä n.70000 km yhdellä flektillä varustettuna.Jos haluaa tarkan nesteen tai muun lämpötilan mitata niin myynnissä on digimittareita esim. Koivusella, MS 6500,jollaisella voi mittailla -50 -+750 ast. Joten eiku rakentamaan vaan! :thumbup: . :thumbup:

Kirjoittaja 107-1126906030 » 26 Maalis 2007, 00:46

juu, kyl Artsi asiaa haastaa,ainoat lämmön nousut tulee kaupungilla ruuhkissa,täytyy kait hommata 600 flekti, omalla katkaisijalla,,

Kirjoittaja Kekku » 25 Maalis 2007, 22:43

-Artsi- kirjoitti:Mulla nosti lämpöjä viime kesänä mm. kaupunkipyörittelyissä. Laitoin Muzzyn aluropellin mutta ei se oikeastaan apua tuonut, flekti vaan kävi lyhyemmän ajan. Muzzyn siivissä on jyrkemmät kulmat joten jäähdyttää tehokkaammin, mutta kun se lämpöanturi on heti flektin vieressä niin antoi väärää tietoa, erityisesti pienillä kierroksilla... ei vesi ehdi kiertää tarpeeksi. Flektin pakkokytkin auttoi ongelmaan.
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia... :;):
Laita sovitusholkki jäähdyttäjälle tulevaan letkuun.
Lähtee lisäflekti pyörimään kun jäähdyttäjälle on tulossa kuumaa, omahan lähtee pyörimään vasta kun jäähdyttäjältä lähtee koneelle liian kuumaa.

Kirjoittaja -Artsi- » 25 Maalis 2007, 20:58

Mulla nosti lämpöjä viime kesänä mm. kaupunkipyörittelyissä. Laitoin Muzzyn aluropellin mutta ei se oikeastaan apua tuonut, flekti vaan kävi lyhyemmän ajan. Muzzyn siivissä on jyrkemmät kulmat joten jäähdyttää tehokkaammin, mutta kun se lämpöanturi on heti flektin vieressä niin antoi väärää tietoa, erityisesti pienillä kierroksilla... ei vesi ehdi kiertää tarpeeksi. Flektin pakkokytkin auttoi ongelmaan.
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia... :;):

Kirjoittaja pete695 » 25 Maalis 2007, 20:27

mix kax,kun yhdelläkin pysyy lämmöt kurissa?

Kirjoittaja BussiJussi » 25 Maalis 2007, 10:00

Mä mitään mistään tiedä, mutta näin mulla meni flekti paikoileen.....

klix

Ja toisesta suunnasta.... Klix

Tietty vähän joutu silpumaan, mut aika helpolla se menee....


:p :p

Kirjoittaja Kekku » 23 Maalis 2007, 13:41

Vasemmalla puolella alkuperäinen, alkuperäisissä kiinnikkeissään, paitsi tietty se alakiinnike siitä syylärin keskeltä muutettu kokonaan.

Oikealla puolella 600, kokonaan omatekemillä kiinnikkeillä.

Edit: Heittämällä näissä vehkeissä ei mene kun avaimet kaivoon...




Edited By Kekku on 1174650407

Ylös