AIRBOX-FAQ - Aloita tästä...

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: AIRBOX-FAQ - Aloita tästä...

Kirjoittaja Jone » 23 Helmi 2014, 22:57

En alkaisi räpöstämään. Olematon hyöty, jos ylipäätään mitään hyötyä. Oli sitten vakio tai viriputkisto.

Kirjoittaja mkn016 » 23 Helmi 2014, 21:41

Tulipa lukastua tämä ketju, mutta enpä saanu ajatusta kasaan, että onko tämä nyt hyvä modi vakioputkistolla olevaan pyörään vai ei. Koko putkiston vaihtaneilla tuntuu olevan hyvä homma. kertokaahan onko kellään kokemusta nii tiiä silppuanko tuon oman vaiko en? pakko nyt jtaki räpöstää ko sitä turboakaan saanu viel tulevalle kesälle :)

Kirjoittaja BusaNite » 01 Loka 2012, 23:36

Huomenna olis tarkotus hoitaa 24tkm huolto pyörään ja samalla ku ton boxin repii edestä pois ni vois modata sen.
:offtopic:
PAIR lähtis siinä sivussa kait näppärästi...
Kysytään vielä varmistukseksi että onko tuosta PAIR:n poistosta mitään haittaa vakioputkiston yhteydessä?

Kirjoittaja jarim » 28 Maalis 2011, 22:19

kahvilakilpur1 kirjoitti:jep.eli tuli viikonlopun aikana puhkastua tuo omakin kotelo,ja jäi mietityttään että teinköhän mitään etiketti virhettä kun tulppasin kotelosta sen pairin lähdön ja sit siihen pairille menevään letkuun tökkäsin vain pultin?
Toimii se noinkin, vähän toista kiloa säästää vielä painoa kun sen koko pair systeemin repii putkineen pois ja tukkii pakosarjan päällä olevat reiät. :)

Kirjoittaja 107-1281107497 » 28 Maalis 2011, 21:56

jep.eli tuli viikonlopun aikana puhkastua tuo omakin kotelo,ja jäi mietityttään että teinköhän mitään etiketti virhettä kun tulppasin kotelosta sen pairin lähdön ja sit siihen pairille menevään letkuun tökkäsin vain pultin?

Kirjoittaja jarim » 07 Loka 2010, 20:41

wiltzu kirjoitti:Tulipa leikeltyä airboxi illan aikana.
Suurensin aukon keskeltä, poistin läpän ja tulppasin alareunassa nuolella merkityn letkunlähdön, toinen letkulähtö oli jo valmiiksi tulpattu.

Tarviiko tuota metallista härpäkettä (ja sille tulevaa letkua) kotelon pohjasta poistaa?
Entä muiden boksin pohjaan tulevien letkujen kohtalo, vai oliko se tässä? ???
Jep ota se metallikello pois ja tulppaa reikä. :)

Kirjoittaja wiltzu » 07 Loka 2010, 20:34

Tulipa leikeltyä airboxi illan aikana.
Suurensin aukon keskeltä, poistin läpän ja tulppasin alareunassa nuolella merkityn letkunlähdön, toinen letkulähtö oli jo valmiiksi tulpattu.

Tarviiko tuota metallista härpäkettä (ja sille tulevaa letkua) kotelon pohjasta poistaa?
Entä muiden boksin pohjaan tulevien letkujen kohtalo, vai oliko se tässä? ???

Kirjoittaja Simprider » 02 Tammi 2008, 09:38

tack

Asiat on luettu ja tiedostettu, yksi kuva vaan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :kippis:

Kirjoittaja BussiJussi » 31 Joulu 2007, 21:49

Tässä ois Artsin kuviin linkki, joista selviää mielestäni aika hyvin... Ja jos lukennut tän viestiketjun läpi, asian pitäs selvitä...

Klix

:p :p




Edited By BussiJussi on 1199130849

Kirjoittaja Simprider » 31 Joulu 2007, 09:45

Noniin, läpän poisto olisi seuraavana ilta-askareena listalla.

Olisiko kellään heittää toimivaa kuvaa (vaikka paintilla ehostettuna) mitä/mistä leikataan pois?

ps

Laitan sen vaikka sitten jakoon linkkinä niin on jälkipolville ihmeteltävää.

Kirjoittaja jarim » 04 Huhti 2007, 07:27

suiza kirjoitti:Eikö sen PAIRin letkun voi vain tukkia ja jättää itse PAIR systeemit paikoilleen?
Onkos siitä jotain haittaa?
Ei ole haittaa.

Ja nyt vasta hokasin tuon mabekon "pointin" eli kaikki muu jää originelliksi siltä varalta että laittaa ehjän kotelon paikoilleen. Tokihan se toimii niinkin!

Kirjoittaja suiza » 03 Huhti 2007, 22:36

Eikö sen PAIRin letkun voi vain tukkia ja jättää itse PAIR systeemit paikoilleen?
Onkos siitä jotain haittaa?

Kirjoittaja PetriK » 03 Huhti 2007, 21:23

Tuo läppämekanismin letku kannattaa tulpata. Kun läppämekanismin letku on tulpattu ei ole väliä onko tuota läppämekanismin alipainesysteemiä kotelossa kiinni vai ei. Tulppaamisen sijaan voi tietysti jättää alipainesysteemin paikoilleen ja käyttää sitä tulppaamiseen.

Mutta olikos se niin että pair menee samalla öljyn huohottajalle joten sitä ei voi tukkia ? Joten jos poistat Pairin niin silloin pitää pair tukkia, mutta huohotinletku jättää kiinni koteloon. Tässä Pairin poistamisessa on jotain taikaa jota en vielä ole tajunnut kun ainut hyöty on painon säästäminen ?

Eli jos noi muutokset tekee niin vakiokotelo menee heittämällä takaisin paikalleen. Mulla on samanlainen systeemi, vakiokotelon saa takaisin paikalleen heittämällä.

Edit: siis vastaus selvään kysymykseen - ei taida haitata vaikka vaan leikkelee ja alipaineella toimivan systeemin paikalleen. Tosin mittausdataa ei taida olla siitä että onko tuolla joku 0.1hp vaikutus virtauksien kautta ;-))




Edited By PetriK on 1175624744

Kirjoittaja 109-1159285982 » 03 Huhti 2007, 20:58

Hmmm...toki tuo leikkely tehty läppä systeemin kohdalla ja sikäli tämä airbox tuhottu, muttta ajatus että vakio airbox menisi takaisin "heittämällä" kun muuten kaikki olisi paikoillaan.

Eli onko haittaa jos tekee vain tuon leikkelyn, ei muuta??

Kirjoittaja jarim » 02 Huhti 2007, 22:02

mabeko kirjoitti:Onko mitään haittaa jos laiskuuttaan (/takaisin vakioksi muuttamisen vuoksi) poistaa vain tuon läppä systeemin airboksista ja tulppaa pairin letkun (pair lähtee pois)? Alipainekellot yms jäisi paikoilleen...?? ???
Jos pelkän läpän poistat niin siitä ei taida olla mitään iloa. Modaus vaatii vähän leikkaamista ja sen jälkeen paluu vakioon hoituu helpommin ostamalla uusi boksi.

Ylös