Tulpat: ngk vaiko denso

Lähetä vastaus

Hymiöt
:D :) :;): :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :tyhmamina: :baaa: :bike: :blues: :pomppu: :bowdown: :thumbup:
Katso lisää hymiöitä

BBCode on Käytössä
[img] on käytössä
[url] on käytössä
Hymiöt ovat käytössä

Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Tulpat: ngk vaiko denso

Kirjoittaja toimeve » 18 Heinä 2007, 17:27

toimeve kirjoitti:Mielenkiintosta kuulla kun haen pyörän, että siis minkälaisessa kunnossa tulpat oli.
...naureskeli huoltomies, että onko tuo pyörä enhän käyny ollenkhan :glare: oli tulpat ollu siinä kunnossa. No, ihmekös tuo kun liki 30tkm ajetut oli kun muistelin väärin, että oli muka vaihettu ennen kun tuon ostin...harmi kun olivat heittänhet jo jätteitten sekkaan ettei kuvvaa saanu ko. kapistuksista.

No, eipä toishaalta huomannu eroa käynnissä vaikka oli uuet tulpat kun ajelin tuon kolme kilometriä kottiin korjaamolta. Mutta eturenkhan kyllä huomas (alla nyt Pilot Road2 myös eessä), etupääki nyt taipu nätisti liikenneympyröissä eikä tuntunu että kaatuu alle.

Kirjoittaja Titaani » 18 Heinä 2007, 15:54

Kyllä nämä iridiumit ihan kestävä ovat, eli ei mitään hätää.

Monessa autossa näillä iridumeillla ovat saaneet tulppien vaihtovälin 90tkm. mittaiseksi, eli kestoakin on riittävästi.

Edelliseen pyörään tuli laitettua Denson iridiumit ja hyvin peitti vaikka oli kaasaripeli ja varmaan seokest enemmän pielessä välillä kun näissä ruiskupeleissä.

Ainut ero taitaa olla NGK ja Denson välillä keskielektrodin paksuus joka on densossa ohuempi=0,4mm

Kirjoittaja toimeve » 18 Heinä 2007, 14:01

PetriK kirjoitti:Iridiumit meni rikki alle 5000km ajolla
...itte tuossa kattelin huoltokirjaa läpi (kiitos edellisten omistajien että kirjattu ylös mitä tehty ja milloin...sitä "kirjanpitoa" on jatkettu) ja hätkähin, kun 36tkm huollossa vaihettu iridiumit, sen jälkhen ei tulpista merkintöjä. Soittelin edelliselle omistajalle ja eihän niitä ole vaihettu sen jälkhen. Nyt mittarissa 64tkm ja hyvin ovat pelanhet, eli melekein 30tkm...no nyt on pyörä FirstStopissa eturenkhan laitossa ja vein samalla ne kimppatilatut iridiumit, että vaihtavat...mikä sitten lie vaikuttaa siihen, jos joillaki kestää vähemmän ja toiset ajelee enemmän? Mielenkiintosta kuulla kun haen pyörän, että siis minkälaisessa kunnossa tulpat oli.

Kirjoittaja renttu » 03 Huhti 2007, 22:26

Juu kyllä se etureunan pulttikin tuli irroitettua.

Kirjoittaja PetriK » 03 Huhti 2007, 22:25

Jarim:n juttua jatkaen - nitkutellen ylöspäin kun on varmaa että:
- imuilman anturi on irti
- alle menevä alipainevivuston letku on irti
- alipaineanturi on irroitettu kyljestä
- etupään ruuvi on irti
- läppärunkojen kiristin on niin auki että suorastaan tippuu alaspäin
- öljyn huohotinletku on irti
... nitkuttelua voi auttaa ruuvimeisselillä läppärunkojen päiden irtoamista, joskus ne on lujassa.

Ja sitten kun se lähtee liikkumaan niin rohkeasti vaan siiretään vasempaan reunaan, vähän vaijereita siirtämällä nostetaan oikealla vaijereiden päälle ja lopulta ylös. Tämä vasen oikea on musta se vaikein juttu löytää tapa millä putsarikotelon saa ulos.

20-30min irti, tulppien vaihto ja takaisin kiinni. testattu monta kertaa.




Edited By PetriK on 1175628446

Kirjoittaja jarim » 03 Huhti 2007, 22:15

renttu kirjoitti:No tuli ne Densot sitten ostettua vaan ei asennettua. Ei lähde se ilmansuodattimen kotelo sitten irti perkele millään. Suzukin manuaalin mukaan irrotin anturien johdot ja ilmaputket. Löysäsin myös ne ruiskun klemmarit. Mikä siellä voi viellä olla kiinni kun ei vetämällä lähde? Aikani kiskoin ja luovutin. Ajan huoltoon ja annan niiden tehtäväksi. Mahtaako tuo lohjalla toimiva PowerKings olla työnsä osaava yritys. Olis niin liki tätä Nummelaa
Jos se etureunassa oleva pulttikin on irti niin ei se sen jälkeen tartte kuin voimaa ja uskoa. Kai irrotit nimenomaan sen kotelon pannat etkä ruiskurunkojen pantoja? ;) No todennäköisesti, ruiskurunkojen pantoihin kun pääsee käsiksi vain "rungon läpi". Nitkutellen vaan irti.

Kirjoittaja renttu » 03 Huhti 2007, 22:09

No tuli ne Densot sitten ostettua vaan ei asennettua. Ei lähde se ilmansuodattimen kotelo sitten irti perkele millään. Suzukin manuaalin mukaan irrotin anturien johdot ja ilmaputket. Löysäsin myös ne ruiskun klemmarit. Mikä siellä voi viellä olla kiinni kun ei vetämällä lähde? Aikani kiskoin ja luovutin. Ajan huoltoon ja annan niiden tehtäväksi. Mahtaako tuo lohjalla toimiva PowerKings olla työnsä osaava yritys. Olis niin liki tätä Nummelaa

Kirjoittaja PetriK » 02 Huhti 2007, 08:39

Kujo kirjoitti:PetriK:n näkemystä ei voi muuta kuin ihmetellä...
Ihmetellään vaan ;-)). Kun katsoo myytinmurtajia telkkarista niin siellä ainakin näyttää usein käyvän niin että myyttien murtuminen aiheuttaa hämäännystä ja ihmettelyä.

Tuo kommentti iridiumien herkkyydestä tulee omasta vähäisestä kokemuksesta sekä monesta juttelutuokiosta asiantuntevan myyjän kanssa. Siis asia liittyi siihen että jos kone pääsee hetken käymään liian rikkaalla niin tällöin on riski että iridium tulpat vioittuvat herkemmin. Oma veikkaus on että jos tulpan kärki mustuu niin johtuen iridiumin pienemmästä kärjen pinta-alasta on sieltä vaikeampi johtaa kipinää noen läviste - mutta tästä en ole ihan varma.

Mitä tulee tuohon turbo/kaasukäyttöön niin tuo on kyllä ihan yleistä faktaa jonka voi lukea alan teoksista (ja valmistajien speksisheeteistä). Siis ei mitään huolta jos hommat on säädetty kohdalleen, ainoastaan silloin jos on riski että nakuttaa (detonoi) niin toki mieluummin sitä sulattaa tulpan kärjet kuin männät. Muistaakseni iridiumien kärjen metallin sulamispiste on yli 1000C korkeampi kuin kuparisten.

Kirjoittaja Kujo » 30 Maalis 2007, 21:15

Molemmat merkit ok. Tuota PetriK:n näkemystä ei voi muuta kuin ihmetellä...

Kirjoittaja 89-1114359877 » 30 Maalis 2007, 21:10

ngk:n irdium, pitäis olla laadukkaampi kuin muut. mutta voi olla etttä pelkää myyjän puhetta:) mutta itellä on ollu nuo ngk ja ei mitään valittamista.

Kirjoittaja PetriK » 13 Maalis 2007, 17:32

Iridiumit meni rikki alle 5000km ajolla, aika pettynyt olin niiden käyttöikään. Ne on kuulemma paljon herkempiä jos seokset ei ole ihan kohdallaan - ja mullahan oli putsarikotelossa häikkaa. :pääseinään:

Lisäksi mainittakoon automaailmasta tuttu juttu että jos on riski että moottori menee joskus erityisen laihalle isoilla tehoilla(huom erityisesti turbomiehet ja muut kaasuttelijat), niin kupari sulaa nopeammin kuin mäntä - eli iridiumilla on suurempi riski sulattaa männät tai venttiilit, kun taas normaalitulppa suojaa paremmin moottoria.
:oho:

Kirjoittaja böltsi » 13 Maalis 2007, 15:30

ngk:ta ite oon aina käyttäny :thumbup: ja hyvin on pelittäny

Kirjoittaja 109-1154001388 » 13 Maalis 2007, 11:51

Mulla on toiminut ainakin 20000 km NGK tulpat, ja nyt vaihdoin ensi kautta ajatellen ngk iridiumit, jotka täältä kimppatilauksella tilailin :)

Kirjoittaja renttu » 13 Maalis 2007, 11:49

Moi. Nyt tarvis vähän tietoja kokeneemmilta bussin roplaajilta. Tulppien vaihtoa ajattelin yrittää...ehkä onnistun? Kummat tulpat sinne kannattaisi yrittää vaihtaa. NGK:n vai Denson. Kumpi parempi vai onko mitään eroa? Saman 7 euroa/kpl näyttäisivät kumpikin merkki maksavan motonetissä.
Kiitos ja kummarrus.

Ylös