Kirjoittaja PetriK » 13 Maalis 2007, 11:38
Mullakin paukkui viime keväänä, ensin kävi nätisti, sitten kuului pieni pamahdus ja alkoi röpöttämään. Tulppa oli mennyt vaikka päällepäin näyttikin ihan hyvältä.
Mutta tuosta paukkumisesta ja seoksesta, yleensä se on merkki siitä että seos on liian rikkaalla.
PAIR tai yleisemmin ilmapumppu on siellä moottorissa niiden katalysaattoreiden takia ja ansiosta, pitää ne lämpimänä tyhjäkäynnilläkin eli palamisen tehokkaampana. Kun on PAIR niin silloin moottoriin voidaan syöttää vähän rikkaampaa seosta joka sitten palaa osittain vielä putkessa ja silti päästään rikkaammallakin seoksella saastepäästörajoista lävitse.
Eli suomeksi: PAIR:n poiston yhteydessä voi seostakin varmaan säätää laihemmalle tyhjäkäynnillä.
[color=#000000]Mullakin paukkui viime keväänä, ensin kävi nätisti, sitten kuului pieni pamahdus ja alkoi röpöttämään. Tulppa oli mennyt vaikka päällepäin näyttikin ihan hyvältä.
Mutta tuosta paukkumisesta ja seoksesta, yleensä se on merkki siitä että seos on liian rikkaalla.
PAIR tai yleisemmin ilmapumppu on siellä moottorissa niiden katalysaattoreiden takia ja ansiosta, pitää ne lämpimänä tyhjäkäynnilläkin eli palamisen tehokkaampana. Kun on PAIR niin silloin moottoriin voidaan syöttää vähän rikkaampaa seosta joka sitten palaa osittain vielä putkessa ja silti päästään rikkaammallakin seoksella saastepäästörajoista lävitse.
Eli suomeksi: PAIR:n poiston yhteydessä voi seostakin varmaan säätää laihemmalle tyhjäkäynnillä.[/color]